بازدید 61289
دارایی کارشناس بازار رمز ارز در گفت‌وگو تابناک اقتصادی

پیش بینی روند بازار ارز دیجیتال در ۱۴۰۰ / توصیه مهم قبل از ورود به بازار رمزارز‌ها

سال گذشته بازار رمزارز‌ها به خصوص بیت کوین، سود عجیب و غریبی به سرمایه گذاران خود داد و از این روی، سرمایه گذاران بسیاری بدون آن که دانش کافی از این بازار داشته باشند به آن وارد شدند. کارشناس بازار رمزارز‌ها معتقد است: مردم اشتباهی را که در ورود به بازار سرمایه داشتند، تکرار نکنند.
کد خبر: ۱۰۴۲۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸ 24 March 2021

بیت

در سالی که پشت سر گذاشتیم، همه بازارها دو نیمه بسیار متفاوت را پشت سر گذاشتند و یک رونق و رکود را به خود دیدند. در این بین، بازار ارزهای دیجیتالی اما در رونق است و سود عجیبی به سرمایه گذاران خود هدیه داد.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ ارز دیجیتال به عنوان یک واحد پولی یا واسطه تبادل ـ جدا از واسطه‌های فیزیکی مانند اوراق بانکی یا سکه ـ است که الکترونیکی ذخیره و منتقل می‌شود و مبنای آن صفر و یک است. این ارز که بر پایه اینترنت تعریف می‌شود، دارای ویژگی‌های مشابه با پول فیزیکی است، اما تراکنش‌های انتقال سرمایه را آنی و بدون مرز بین افراد انجام می‌دهد.

ارز‌های دیجیتال به منظور امنیت و ناشناس بودن ساخته شده اند. تقلب در تراکنش‌های ارز‌های دیجیتال جایگاهی ندارد. کسی مالک آن‌ها نیست و کسی نمی‌تواند آن‌ها را متوقف یا هک کند. آن‌ها غیرمتمرکز هستند و واسطه‌ها را حذف می‌کنند.

به گفته کارشناسان بین ۵ تا ۷ هزار انواع رمزارز‌ها در دنیا وجود دارد که تنها ۲۰۰ تا ۲۵۰ رمزارز معتبر هستند. در این بین بیت کوین شاید در بین بیشتر مردم از باقی رمزارز‌ها شناخته شده‌تر است.

بررسی روند قیمتی بیت کوین بیانگر آن است که این رمزارز در طول دوره ده ساله رشد عجیبی را تجربه کرده است که بخش اعظم این رشد به سال ۱۳۹۹ بازمی‌گردد.

در ۲۴ تیرماه ۱۳۸۹ قیمت هر بیت کوین تنها ۰.۱ دلار بوده است! در بهمن ماه همان سال قیمت هر بیت کوین از یک دلار عبور می‌کند. در مرداد ماه سال ۱۳۹۱ و تقریبا پس از دو سال، قیمت هر بیت کوین به ۱۰ دلار می‌رسد (بازدهی ۱۰۰ درصدی در دو سال). در فروردین ماه سال ۹۲ قیمت هر بیت کوین از ۱۰۰ دلار عبور می‌کند. در مهرماه ۹۲ قیمت هر بیت کوین ۲۰۰ دلار را هم پشت سر می‌گذارد! رشد قیمت بیت کوین در پاییز سال ۹۲ شتابان‌تر می‌شود و در آذر ماه ۹۲ قیمت هر بیت کوین از هزار دلار عبور می‌کند! (رشد ده هزار درصدی در دو سال و نیم)

بعد از این رشد شتابان قیمت بیت کوین، روند نزولی آغاز می‌شود و قیمت بیت کوین ظرف دو سال به زیر ۲۵۰ دلار می‌رسد! از مهرماه ۹۴ دوباره دوران رشد شتابان قیمت بیت کوین آغاز می‌شود و در دو سال قیمت بیت کوین به نزدیک ۱۸ هزار دلار می‌رسد.

دوباره بعد از این رشد شتابان، قیمت هر بیت کوین شروع به تنزل می‌کند و تا بهمن ماه ۱۳۹۷ به حدود ۳۵۰۰ دلار می‌رسد. از بهمن ماه ۹۷ تا اول فروردین ماه ۱۴۰۰ دوباره یک دوره رشد قیمت بیت کوین شروع شد و قیمت این ارز دیجیتالی در یکم فروردین ماه سال جاری به ۵۵ هزار و ۶۳۸ دلار رسید.

همان گونه که گفته شد، بخش قابل توجهی از رشد بیت کوین در سال ۱۳۹۹ رخ داد. در حالی که قیمت هر بیت کوین در یکم فروردین ماه ۱۳۹۹، ۶ هزار و ۷۶ دلار بود در یکم فروردین ماه ۱۴۰۰، به ۵۵ هزار و ۶۳۸ دلار رسید؛ یعنی در یک سال قیمت هر بیت کوین ۸۱۵ درصد رشد کرد.

بیت

حالا پرسش این است که در سال جاری نیز رشد بیت کوین ادامه خواهد داشت؟ آیا بعد از یک دوره صعود عجیب و غریب، سرانجام دوران رکود بیت کوین فرا خواهد رسید؟

توصیه به سرمایه گذاران در این بازار چیست؟

دانیال دارایی کارشناس بازار رمزارزها در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک اقتصادی گفت: متاسفانه مردم اخلاقی که دارند این است که به بازدهی بازارها توجهی نمی کنند و معمولا این تصور را دارند که در عرض کمتر از شش ماه بتوانند با سرمایه گذاری در بازارها زندگی خود را متحول کنند.

وی افزود: کسانی که در بازار‌ها متضرر می‌شوند، معمولا قشر سرمایه دار نیستند، چون سرمایه داران این قانون را آموخته اند که با ۱۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری نمی‌توان انتظار داشت که مثلا ۱۰۰ درصد سود گرفت. این سرمایه داران قبل از سرمایه گذاری مشورت می‌گیرند و وقتی به آن‌ها گفته می‌شود که مثلا در این بازار می‌توان ۶۰ درصد سود گرفت، تعجب می‌کنند و شگفت زده می‌شوند، چون می‌دانند که کسب ۶۰ درصد سود در بازار دستاورد بسیار بزرگی است.

پیش بینی روند بازار ارز دیجیتال در ۱۴۰۰ / توصیه مهم قبل از ورود به بازار رمزارز‌ها

احتمالا سال ۱۴۰۰ نیز به مانند سال گذشته برای رمزارزها سال پرباری خواهد بود؛ با این تفاوت که از اینجا به بعد دیگر این گونه نیست که شما هر رمزارزی را بخرید سود ببرید.

دارایی افزود: اما افراد معمولی که برای سرمایه گذاری وارد بازار می‌شوند، انتظار دارند که مثلا با ۲۰ میلیون تومان سرمایه گذاری، در کمتر از شش ماه یکباره زندگی شان تغییر کند. به طور کلی این گونه قشرهای سرمایه گذار شکست می‌خورند. دقیقا مثل همان داستان بورس در سال ۹۹؛ بورس رشد عجیب و غریبی را در سال ۹۹ تجربه کرد، اما در آخر باز هم دید که بسیاری ضرر کردند.

وی درباره بازار کریپتو کارنسی هم گفت: بازار کریپتو هم به همان میزان بورس رشد کرده است. نگاه مثبتی که مردم دنیا به بازار رمزارز‌ها دارند، مردم ایران نیز دارند. نکته مهم اینکه احتمالا سال ۱۴۰۰ نیز به مانند سال گذشته برای رمز ارز‌ها سال پرباری خواهد بود؛ با این تفاوت که از اینجا به بعد دیگر این گونه نیست که شما هر رمزارزی را بخرید سود ببرید. از بازه زمانی هر چه بخریم در بازار رمز ارز سود می‌بریم و عبور کرده ایم.

دارایی اظهار داشت: درباره صعود یا سقوط بازار هم باید گفت که سقوط همواره یک سناریوی محتمل برای بازار‌هاست، اما در یک حالت منطقی بازار رمزارز الان شرایط صعود دارد و شرایط صعود آن هم خیلی شرایط خوب و جالبی بوده و بااهمیت است.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه بازار ارز دیجیتال به بازار جهانی متصل است، فرصت فوق العاده‌ای برای ارزآوری برای کشور است و اگر مردم درست آموزش ببینند، می‌توانند هم برای کشور ارز آوری کنند و هم زندگی خود را تغییر بدهند.

این کارشناس بازار رمزارز‌ها درباره توصیه به مردم هم گفت: توصیه من به مردم به عنوان یک کارشناس این است که در این بازار‌ها بسیار صبور باشند. بازار‌های سرمایه همیشه فضای ورود را می‌دهند. مردم اشتباهی را که در ورود به بازار سرمایه داشتند، تکرار نکنند. وقت بیشتری برای آموزش بگذارند و سپس وارد شوند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۰
این ارز دیجیتال روی باد هواست. در یک چشم بر هم زدن بیتکوین سقوط میکنه. حالا ببینید.
پاسخ ها
یونس
| Netherlands |
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
دوست عزیز بهتره با اطلاعات صحبت کنیم
ببینید به عنوان مثال پوند انگلیس در طول 225 سال گذشته 95درصد ارزشش رو از دست داده چرا ؟ چون محدودیتی برای عرضه نداره دلار و ریال و بقیه پول ها هم همینطور ولی بیت کوین و اکثر ارز ها محدود هستند و این محدودیت دردراز مدت باعث رشد همیشگیشون میشه
زنبورک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
چرا عصبانی هستی؟ بعداز اینهمه سال و اینهمه پیشرفت تازه میگی حالا ببینید؟؟؟ طبق توصیه های کارشناسان عمل کنید و البته در هر بازاری ریسک هست،
محمد
| France |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
از وقتی کامنتتو دیدم استاد جان تقریبا ده هزاربار چشمامو رو هم گذاشتم ولی بیت کوین هنوز در روند صعودی خودش وارد فاز اصلاح کوتاه مدت شده.در ضمن قطع به یقین بهت میگم یه تار گندیده کریپتوکارنسیها میارزه به کل بازارهای سرمایه گذاری داخلی که بورس یکیش باشه
میگن حرامه
پارسال همین موقع بیت کوین ۳۷۰۰ دلار یعنی تا حالا حدود ۱۵۰ برابر شده،
بازار طلا کاملا دستکاری میشه
هم وطن دقت کن تا مثل بورس ضرر نکنی
مراقب باشید دوباره گول نخورید، این بدتر از بورسه. باز بورس با یک احسن با تجمع یکم تکان مثبت میخورد. این یکی دیگه دود میشه و میپره
ورود به این بازار بدون آموزش بشدت اشتباه وخرید ونگهداری ارز دیجیتال هم فکر میکنم خیلی کار مطمئنی نیست وبهتر کار در این بازار وتبدبل ارزها به تتر ونگهداری آن هست که درواقع در امد دلاری هست
الان بدترین زمان برای ورود تازه وارد هاست،حتی افرادی که در بول مارکت فعلی سود کردند در خطرند بدلیل نداشتن تجربه در زمان ریزش بازار،کسانی که در سال ۲۰۱۹ در بازار فعال بودند خیلی خوب میدونند که خیلی از توکن های اون زمان حتی الان وجود خارجی ندارند.
براي ارز ديجيتال و سقوطش کسي ناراحت نمي شود براي اينکه مثل بورس نیست مکانيزمي وجود دارد و همه ميدانند که همه چيز محتمل است و ابع عوامل بازار است.
اگر دولت اجازه بده مردم خیلی خوب بلدند چکار کنند.
لطفاً به هیچ عنوان وارد این بازارنشوید.بازاررمزارزها هیییچ متولی ندارد و باعث و بانی آن هم اصلا معلوم نیست.هیچ امنیتی ندارد.سرمایه خود را برباد ندهید.
پاسخ ها
محمد
| France |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
بازار بورس خودمون که متولی داشت و قانون مثلا محکمی پشتش بود زندگی میلیونها نفر رو به خاک سیاه نشوند.بازار کریپتو کارنسی ها در اوج بی متولیگریش صدبار میارزه به بورس ایران
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
من خودم دیروز دلار از دست دادم روی سیگنال های بیخود که یه گروه معتبر داد اصلا قابل پیش بینی نیست...
ارزهای دیجیتال آینده اقتصاد دنیا هستند و ایران طبق معمول از قافله عقب مانده است
یبار که میگفید رمز ارزها سبب خروج ارز از کشور میشه و به ضرر کشوره الان که میگید باعث ارز اوری برای کشور میشه و برا کشور سود داره مردم تشویق به سرمایه گزاری درارز دیجیتال میکنید ولی کاش زودتراز این مردم تشویق ب سزمایه گزاری میکردید که سود بالایی داشت الان رمز ارز بیت کوین قیمت سرسام اوری داره و سرمایه گزاری در اون بسیار پر ریسکه چون همون جور که احتمال صعود بالاتر داره احتمال سقوط شدیدی نیز داره که سرمای گزاران جدید نابود میکنه پس بهتره در رمز ارزهای دیگر که سعود بالایی تجربه نکردن و احتمال سعود باااتر داشته باشن سرمای گزاری کرد که حتی در صورت سقوط بازار باز سقوط وحشتناکی نخواهد داشت
کارشناس عزیز
خیلی آدمها بودند با سرمایه گذاری ۲۰ سی میلیون تومنی تو ارز دیجیتال یکساله توی تهران خونه خریدند .....شما اطلاعات مغرضانه به مردم نده .....برو بورس رو بچسب که مردم را به خاک سیاه نشوند
اجازه بده مردم حالو ببرن
ارز اوری
به نظر من تا الان دولت هرکاری گفته و مردم انجام دادن شکست خوردن و الان ارز دیجیتال میگه نکنین و مطمئن باشین ک بهترین گزینه هست برای سرمایع گذاری.
تجربه خود بنده از این بازار ۳ ماهه با راهنمایی یکی از دوستان بسیار باهوشمون وارد شدیم و تونستم تا الان بالای ماهی ۱۰۰۰ دلار با یه مبلغ کم درامد کسب کنم و این راه جدید واقعا بدون ریست و استرس هست و سرمایه اولیه هم سرجاش هست و هروقت خواستی میتونی برداری
سلام دوستان قرن نوتون مبارک
اسفند سال ۹۸ برای اولین بار وارد بازار رمز ارزها شدم و بدلم افتاد ارز تتا خریداری کنم با قیمت ۱.۱۵۰ تومان و من ۱۰ میلیون تومان سرمایه گذاری کردم و امروز که این پیامو ارسال میکنم قیمت هر واحد ارز تتا ۳۴۵.۰۰۰ تومان رسیده و صاحب خونه شدم .
علی برکت اله
بنظرمن ارزهای دیجیتال باوجود ریسکی که داره خیلی بهترو پرقدرت تراز بورس ایرانه که بدون هیچ منطقی سرمایه های مردم رو که خودشون به بورس کشونده بودن دودکردن مطمعنا بعدازیک اصلاح کوچک به رشدخودش ادامه میده هرارزی ولی بورس کاملا دستوری وبدون هیچ منطقی فقَ ریزش و بیچارگی وفلاکت درپی داشت تموم آموزش دیده ها هم متضررشدن بجزگروهی که عمدا وعملا برای این دولت نوسانگیر تربیت شده بودند
باسلام من درترون سرمایه گذاری کردم ونمیدونم این کارمند پروست هست یانه وهمش میترسم که نکنه این یکم پولموازدست بدم میشه یکی راهنمایم کنه
برعکس این مقاله شما میگم امسال تقریبا هر ارزیو بخری سود میکنی فقط باید علمشو داشته باشی تا ارز درستو انتخاب.کنی.شماها همیشه کارتون همین بوده که مردومو از مسائل درست بترسونید.از بازار ارزای دیجیتال نترسید از بورس دستوری ایران بترسید.توی.کشور ما هیچی سرجاش نیست ...
سال 1400 رو خیلی دوسدارم
ایناهایی که ادعا می کنند علم این بازار را دارند
و ورودشان به این بازار هم دو ماهی بیشتر نیست و تحلیل تکنیکال میکنند و مردم تشویق ورود به این بازار میکنند و تا دیروز هم مردم را تشویق به بازار بورس میکردند
یادشان باشه هنوز ضرر بورسی های مال باخته جبران نشده است
سلام
لطفا بگویید در این شرایط صرافی داخلی بهتر است یا خرجی
بازار ارزهای دیجیتال یه فرصت برای مردمی که با پول اضافشون برای دراز مدت تو ارزهای ارزان ورود کنند ومطمئن باشند از بورس ایران خیلی خیلی بهتر وبااطمینان تر است.موفق وشادباشید.
سلام
لطفا مرجع آموزشی مناسب معرفی بفرمایید.
ممنون
سلام بنظر من اگر هم ضرر کنیم در ارز دیجیتال بعلت بی دانشی و تحلیل اشتباه مون هست وجای ناراحتی نداره ولی بورس ایران که رئیس دولت که آیه قرآن می خونه و میاد از تلویزیون ملی دعوت می کنه و بعد کسری بوجه اش جبران می کنه هرگز جای مطمنی نیست
سلام دوستان کسی می‌تونه راهنمایی کنه که کدوم رمز ارزها برای خرید خوبه و.آیا نوبیتکس خوب هست یا ن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها