بازدید 8692
۱

تجمع دیپلمات‌ها در مقابل دادگاه تبعه کانادایی

دیپلمات‌ها و خبرنگاران رسانه‌ کشورهای مختلف در مقابل دادگاه مایکل کوریگ تبعه کانادایی که به جاسوسی از چین متهم شده، تجمع کردند و خواستار آزادی وی شدند.
کد خبر: ۱۰۴۱۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲ 22 March 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از روزنامه گاردین، دادگاه کوریگ دومین تبعه کانادایی که به مدت بیش از دو سال در چین به اتهام جاسوسی بازداشت است، با تجمع دیپلمات ها و خبرنگاران در مقابل دادگاه برگزار شد.

این درحالی است که چند روز گذشته آمریکا در جریان مذاکرات مقام های ارشد پکن و واشنگتن در ایالت آلاسکا، در این مورد ابراز نگرانی کرده بودند.

یک دیپلمات ارشد کانادایی گفت که از دسترسی وی به دادگاه کوریگ در پکن در روز دوشنبه جلوگیری شده است. این مساله تداعی کننده صحنه های روز جمعه است هنگامی که دادگاه مایکل اسپاور دیگر تبعه کانادایی روز جمعه پشت درهای بسته انجام شد و تنها چند ساعت به طول انجامید.

کوریگ که از او با عنوان دیپلمات پیشین کانادایی یاد می شود، به اتهام «جاسوسی از اسرار دولتی و اطلاعاتی» و اسپاور به اتهام «جاسوسی از اسرار دولتی و ارسال غیرقانونی آنها به نیروهای خارجی» در دسامبر ۲۰۱۸ دستگیر شدند و در صدد استرداد او به آمریکا برآمد.

دستگیری این دو مدتی کوتاه پس از بازداشت منگ وانژو مدیر مالی شرکت مخابراتی هوآوی به خاطر «نقض تحریم‌های آمریکا» صورت گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
احتمالا جاسوس است که همه به تکاپو افتاده اند .برای یک فرد عادی دیپلمات ها تجمع نمی کنند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار