بازدید 9650

شرایط تحصیل انگلیس با مدرک دیپلم

با ما همراه باشید تا تمام شرایط مربوط به تحصیل در دانشگاه های انگلیس با مدرک دیپلم را مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم ایا امکان این امر برای شما هست یا نه.
کد خبر: ۱۰۴۱۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷ 27 March 2021

بسیاری از افراد هستند که پس از دریافت مدرک دیپلم قصد مهاجرت تحصیلی به انگلیس را دارند و برخی دیگر نیز پس از سال ها کار کردن تصمیم میگیرند تا برای ادامه تحصیل با مدرک دیپلم به کشورهای خارجی بروند.

اما شرایط تحصیل در انگلیس با مدرک دیپلم و ایا میتوان بدون محدودیت سنی با مدرک دیپلم وارد دانشگاه های این کشور شد و یا خیر؟

با ما همراه باشید تا تمام شرایط مربوط به تحصیل در دانشگاه های انگلیس با مدرک دیپلم را مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم ایا امکان این امر برای شما هست یا نه.

شرایط تحصیل انگلیس با مدرک دیپلم

برای ورود به دانشگاه ها و موسسات اموزشی کشور انگلیس با مدرک دیپلم باید شرایط سنی حداکثر تا 21 سال را داشته باشید که این سن تنها برای برخی رشته ها مشکلی ندارد.

برای ورود به موسسات اموزشی این کشور با مدرک دیپلم چند راه پیش رو دارید. میتوانید از طریق تحصیل در مدارس انگلستان و تحصیل در سال اخر اقدام کنید.

و یا میتوانید با شرکت در دوره های فاندیشن و a-level خود را برای ورود به دانشگاه های این کشور اماده کنید. از طرفی هم اگر میخواهید به سرعت وارد بازار کار این کشور شوید میتوانید وارد کالج های انگلیس شوید.

علت وجود دوره های مختلف، رشته ها و شرایط متفاوتی است که برای هر دوره وجود دارد. به عنوان مثال دوره فاندیشن برای رشته هایی به غیر از رشته های پزشکی است.

این دوره در حدود یکسال است حال آن که دوره a-level  حدودا 2 الی 3 سال طول میکشد و طبعا هزینه های مربوط به این دوره نیز متفاوت میشود.

اکثر افرادی که میخواهند حرفه ای را بیاموزند و به سرعت وارد بازار کار کشور انگلیس شوند برای اخذ پذیرش در کالج های انگلیس اقدام میکنند.

این دوره ها کوتاه تر از دوره های دانشگاهی هستند و دروس عملی بیشتری نسبت به دروس تئوری دارند. با این حال مدرک این کالج ها اعتبار بین المللی دارد.

این دوره ها برای کسانی است که مدت زمان زیادی از دریافت مدرک دیپلم آن ها نگذشته است و حداکثر 21 سال سن دارند. راه دیگری نیز وجود دارد که میتوانید به صورت مستقیم با مدرک دیپلم خود وارد دانشگاه های انگلیس در مقطع کارشناسی شوید.

تحصیل در مقطع کارشناسی با مدرک دیپلم

برای این که بتوانید با مدرک دیپلم به تحصیل در انگلستان (مقطع کارشناسی) پردازید باید 18 سال سن داشته باشید. یعنی اگر سن شما کمتر و یا بیشتر است نمیتوانید به این صورت اقدام کنید.

افراد 18 ساله با مدرک دیپلم باید درخواست خود برای دانشگاه ها و کالج ها را پر کنند و در صورت قبولی میتوانند در رشته و دانشگاه مورد نظر خود تحصیل کنند.

فرد میتواند در گروه رشته های هنر، علوم پایه، علوم مهندسی و علوم اجتماعی به تحصیل بپردازد. هم چنین رشته هایی مانند فلسفه و حقوق و... نیز قابلیت اخذ دارند.

بورسیه تحصیلی انگلستان

مورد مهم دیگری که برای دانشجویان بین المللی وجود دارد هزینه های مربوط به شهریه و زندگی است که برای دانشجویان بین المللی به مراتب بالاتر از شهروندان انگلیس و دانشجویان اتحادیه اروپا است.

لذا اغلب دانشجویان بین المللی به دنبال دریافت بورسیه های تحصیلی هستند. سوالی که این جا مطرح میشود این است که ایا با مدرک دیپلم نیز میتوان شامل بورسیه های تحصیلی دانشگاه های انگلیس شد؟

باید بگوییم که امکان اخذ بورسیه تحصیلی برای دانشجویانی که با مدرک دیپلم اقدام کرده اند وجود دارد اما این بورسیه به دانشجویان بین المللی بسیار سخت تعلق میگیرد.

فردی که میخواهد از این بورسیه ها استفاده کند باید ریز نمرات دوران دبیرستان و پیش دانشگاهی خود را به دانشگاه مورد نظر ارسال کند. در صورتی که این نمرات در حد عالی باشند شانس دریافت بورسیه بالاتر میرود.

هم چنین از آن جایی که پذیرش در دانشگاه های انگلیس به صورت غیر حضوری صورت میگیرد دانشجو باید اظهارنامه و انگیزه نامه خود را برای آن ها ارسال کند. این دو مورد نقشی بسیار اساسی برای دریافت بورسیه بازی میکنند.

شرایط تحصیل انگلیس با مدرک دیپلم

هزینه های زندگی در انگلستان

همانطور که اشاره کردیم مساله هزینه و شهریه برای تحصیل در کشوری دیگر بسیار مورد اهمیت است و این که فرد تمکن مالی کافی برای طول دوره تحصیل خود داشته باشد از شرایط ضروری پذیرش در این کشورها به شمار میرود.

لذا خوب است قبل از هر اقدامی از هزینه هایی که قرار است در طول سال تحصیلی خود داشته باشید اگاه باشید و سپس برای رشته و دانشگاه مورد نظر خود اقدام کنید.

این که قرار است به دانشگاه بروید و یا کالج های شبانه روزی را برای تحصیل خود انتخاب میکنید در هزینه های شما نقش مهمی دارد.

چرا که کالج های شبانه روزی هزینه تحصیل، اقامت، غذا، بیمه و... را به صورت پکیج همان ابتدای ثبت نام از شما دریافت میکنند. حال آن که دانشگاه ها تنها شهریه تحصیلی را دریافت میکنند و سایر هزینه ها به شما مربوط میشود.

هزینه مسکن در لندن

اتاق در آپارتمان مشترک 300 پوند به بالا
سوئیت 570 – 1330 پوند
آپارتمان تک خوابه 700 – 1750 پوند
آپارتمان دو خوابه 880 – 2600 پوند
آپارتمان سه خوابه 1000 – 4200 پوند

هزینه خورد و خوراک در لندن

اقلام سوپر مارکتی هزینه تقریبی به پوند
قرص نان 0.75
1کیلو گرم برنج 1.20
500 گرم ماکارونی 0.90
بسته سوسیس 1.00
1 کیلو سیب 1.40
1 کیلو سیب زمینی 0.85
500 گرم گوشت گاو 1.50
6 عدد تخم مرغ 1.20
200 گرم پنیر 1.80

پرداخت هزینه ها

شاید با دیدن هزینه های مربوط به زندگی و در نظر گرفتن هزینه های مربوط به تحصیل خود در کشور انگلیس از رفتن به این کشور صرفه نظر کرده باشید.

خوب است بدانید که کشور انگلیس راه های متعددی برای پوشش هزینه های تحصیلی و زندگی دانشجویان بین المللی فراهم کرده است.

یکی از این راه ها همان استفاده از بورسیه تحصیلی است که پیشتر به آن اشاره کردیم. راه دیگر استفاده از وام های بلند مدت، کوتاه مدت و بلاعوض است.

این وام ها از طریق بانک ها و یا موسسات خیریه ای که توسط مردم و نهادها اداره میشود به دانشجویان با استعدادی که نمی توانند از پس هزینه های تحصیل و زندگی خود بربیایند تعلق میگیرد.

راه دیگر این است که از مدت زمان مجاز خود برای کار کردن در این کشور استفاده کنید و هزینه های مربوط به تحصیل و زندگی خود را پوشش دهید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل