بازدید 10926

آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ شنبه ۳۰ اسفند ۹۹

«سفر در ایام کرونا؟» به فاصله یک سال و یک ماه از شیوع ویروس کرونا و بیماری کووید-۱۹ در کشورمان، بعید است پاسخ این سوال را ندانیم، اما اگر سفر ضرورت دارد و قرار است به جاده بزنیم، کسب اطلاعات درباره وضعیت ترافیکی راه‌ها و مرور پیش بینی‌های هواشناسی ضرورت دارد.
کد خبر: ۱۰۴۱۷۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰ 20 March 2021
تابناک اجتماعی«سفر در ایام کرونا؟» به فاصله یک سال و یک ماه از شیوع ویروس کرونا و بیماری کووید-۱۹ در کشورمان، بعید است پاسخ این سوال را ندانیم، اما اگر سفر ضرورت دارد و قرار است به جاده بزنیم، کسب اطلاعات درباره وضعیت ترافیکی راه‌ها و مرور پیش بینی‌های هواشناسی ضرورت دارد.

به گزارش «تابناک»، نوروز ۱۴۰۰ در حالی از راه می‌رسد که شیوع نسخه جهش یافته ویروس کرونا در اغلب استان‌های کشورمان، نگرانی‌ها را تشدید کرده و بیم رقم خوردن چهارمین پیک بیماری، موجب شده که برخی مسئولان مخالف برگزاری سفر‌های نوروزی باشند. سفر‌هایی که می‌تواند موجب شیوع ویروس و افزایش شمار بیماران و از آن مهم تر، مرگ و میر ناشی از این بیماری باشد و از این رو پرهیز از آن‌ها ضروری است.

اما اگر به هر دلیل مجبور هستید که به جاده بزنید و سفر کنید، باید مراقب باشید که پروتکل‌های مراقبتی و بهداشتی کماکان پابرجا هستند و اموری مانند شست‌وشوی مداوم دستها، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری، پرهیز از تجمع، توجه به تهویه هوا و...، جزئی جدایی ناپذیر از زندگی محسوب می‌شوند که رعایت شان برای آن‌هایی که به دلیل هر امر ضروری مجبور هستند از خانه بیرون بزنند، لازم و حتی حیاتی است.

با این یادآوری ها، لازم است تاکید کنیم که بنا بر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، سفر از/به شهر‌های قرمز و نارنجی کرونایی ممنوع است و بر این مبنا، ۴۰ شهرستان کشورمان (۹ شهرستان قرمز و ۳۱ شهرستان نارنجی) نمی‌توانند مبدا یا مقصد هیچ نوع سفر نوروزی باشند؛ چه راه‌های منتهی به آن‌ها باز یا مسدود باشند و چه آب و هوایشان دلچسب و بهاری باشد.

 

آخرین وضعیت ترافیک


سرهنگ احمد شیرانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل راهور نیروی انتظامی گفت: آخرین وضعیت محور‌های شمالی تردد روان در محور‌های چالوس، هراز و فیروزکوه، آزادراه تهران – شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) می‌باشد. ضمناً محور‌های شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی می‌باشند.

وی آخرین وضعیت جوی راه ها را این گونه تشریح کرد: بارش باران در برخی از محور‌های استان‌های گلستان و سمنان و همچنین محور‌های مسدود شهداد - نهبندان، خرم آباد - پلدختر و همچنین محدودیت تردد با تغییر مسیر: محور قزوین - همدان (کیلومتر ۱۱۰) مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین لاین روبرو به صورت دوطرفه انجام می‌گردد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل راهور در تشریح آخرین وضعیت ترافیکی سایر محور‌ها گفت: ترافیک سنگین در آزادراه کرج – قزوین حدفاصل پل فردیس تا ساسانی. همچنین بارش پراکنده باران در برخی از محور‌های استان گلستان داریم.
 
آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ شنبه ۳۰ اسفند ۹۹


آخرین وضعیت آب و هوا

 
امروز در استان‌های خراسان رضوی و خراسان شمالی بارش باران و وزش باد و احتمال رعدو برق را خواهیم داشت همچنین برای استان‌های سیستان بلوچستان و ارتفاعات کرمان وزش باد و بارش‌های خفیف را پیش بینی می‌شود. همچنین امروز در شمال شرق و شرق کشور وزش باد‌های شدیدی رخ خواهد داد. 

فردا یکشنبه اول فروردین ۱۴۰۰ بارش‌های پراکنده را در استان‌های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان، شمال غربی و غرب و همچنین در ارتفاعات البرز رخ خواهد داد.

روز دوشنبه در نوار شرقی کشور بارش‌های پراکنده و در روز سه شنبه سامانه جدیدی از غرب کشور وارد می‌شود که فعالیت این سامانه هم در غرب و همچنین در شمال غرب بارش‌هایی را آغاز خواهد کرد. در طی یکی دو روز آینده تغییرات دمایی قابل محسوسی را نخواهیم داشت.
 
وضعیت جوی استان‌های کشور برای امروز و چهار روز آینده این گونه پیش‌بینی می‌شود:
 
آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ شنبه ۳۰ اسفند ۹۹
آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ شنبه ۳۰ اسفند ۹۹
آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ شنبه ۳۰ اسفند ۹۹
آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ شنبه ۳۰ اسفند ۹۹
آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ شنبه ۳۰ اسفند ۹۹
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار