بازدید 6578
۶

عفو بین‌الملل رفتار چین با مسلمانان اویغور را محکوم کرد

یک گروه حقوق بشری معتبر رفتار چین با مسلمانان اویغور را تراژدی خواند.
کد خبر: ۱۰۴۱۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷ 19 March 2021


به گزارش تابناک، شفقنا به نقل از الجزیره نوشت: عفو بین‌الملل سیاست چین در جداسازی خانواده‌های مسلمان در استان سین کیانگ را محکوم کرد و از این کشور خواست اجازه دهد والدین تبعیدی بتوانند بدون هراس از دستگیر شد به استان سین کیانگ رفته و فرزندانشان را ملاقات کنند.

عفو بین‌الملل امروز جمعه گزارشی از شش خانواده مسلمان اویغور منتشر کرده که از سال ۲۰۱۷ از یکدیگر جدا افتاده‌اند. چین یک میلیون مسلمان اویغور را به بهانه آموزش عقیدتی و سیاسی به زندان انداخته و از آنها بیگاری می‌کشد. روایت‌های درز کرده از این کمپ‌های کار اجباری نشان می‌دهد که در این مراکز تجاوز، آزار جنسی، شکنجه و بدرفتاری علیه زندانیان انجام می‌پذیرد.

گزارش عفو بین‌الملل تاکید می‌کند ده‌ها خانواده اویغور از ترس دستگیری و انتقال به این کمپ‌ها مجبور به فرار از سین کیانگ شده و فرزندانشان را به اقوام سپرده‌اند. این گروه حقوق بشری از چین خواسته دست از تعقیب و آزار این خانواده‌ها برداشته و در اقدامی انساندوستانه اجازه دهد آنها با بازگشت به سین کیانگ فرزندانشان را ببینند.

گفتنی است چین همه اتهامات مربوط به مسلمانان اویغور را رد کرده و سابقه خود در حقوق بشر را درخشان توصیف می‌کند. چین به هیچ نهاد یا کشور خارجی اجازه نمی‌دهد از وضعیت مسلمانان اویغور باخبر شود. آخرین اقدام برای بازدید از استان سین کیانگ مربوط به سفرای اروپایی بود که لغو شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۶
چرا مسئولین جمهوری اسلامی ایران، هیج واکنشی به این وضع نشان نمی دهند؟ !!!!
چین هیولایی هست که بیدار شده و قصدش بلعیدن جهان هست.
تا الان دیر هم شده ولی آمریکا و اروپا تازه فهمیدن که چین موذیانه دهه ها داشت خودش رو تقویت می کرد و ذهن ها رو اهدافش دور کرده بود.
چین ابرقدرت یعنی اتمام جهان چند قطبی و آغاز نوکری جهان برای کمونیست های چینی
وای بر ما!
با این کشور خبیث چرا رابطه دارید مگر از اسرائیل چیزی کم داره؟ چین ایالت تبت و ترکستان رو به زورتصرف کرده
صداوسیمای ما دریغ از یک خبر
كلا چين عين عربستان و امارات مسلمون نداره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی