بازدید 5450

دولت بایدن به دنبال احیای روابط با فلسطینی ها

رویترز گزارش کرد که بر اساس پیش‌نویس یک یادداشت داخلی، دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در حال تهیه طرحی با هدف از سرگیری روابط این کشور با فلسطینیان که در دوران رئیس جمهوری پیشین کاملا شکست خورد، است.
کد خبر: ۱۰۴۱۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲ 18 March 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، به نوشته روز پنجشنبه رویترز از واشنگتن، دو فرد آگاه به اسناد دولتی ایالات متحده که روزنامه "نشنال" امارات برای نخستین بار آن را منتشر کرد، گفته‌اند که این طرح هنوز در مرحله اولیه کار قرار دارد اما در نهایت می‌تواند مبنایی برای تغییر بخشی از رویکرد دونالد ترامپ که بر اساس آن فلسطینی‌ها به شدت و به نفع اسرائیل محکوم شدند، باشد.

رویترز می‌نویسد از زمان روی کار آمدن جو بایدن به عنوان رئیس جمهوری آمریکا در روز ۲۰ ژانویه ، دستیاران او گفته‌اند که آنها تصمیم دارند روابط خود با فلسطینیان را ترمیم کنند. دولت بایدن متعهد شده که صدها میلیون دلار کمک‌های اقتصادی و بشردوستانه به فلسطینی ها را از سر بگیرد و برای بازگشایی نمایندگی دیپلماتیک فلسطینی‌ها در واشنگتن تلاش کند.

به گفته آنها، دولت بایدن قصد دارد راه‌حلی برای مذاکره را به عنوان اولویتی در سیاست آمریکا در خصوص منازعات اسرائیل و فلسطین دوباره برقرار کند.

به نقل از نشنال طبق بخشی از این یادداشت، چشم‌انداز واشنگتن ، پیشبرد آزادی، امنیت و رفاه برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها در کوتاه مدت است. در این یاداشت اضافه شده : ۱۵ میلیون دلار کمک برای مقابله با همه‌گیری کووید ۱۹ برای فلسطینی‌ها می‌تواند تا پایان ماه مارس اعلام شود.

رویترز همچین به نقل از یک منبع که خواسته نامش فاش نشود، نوشت: این پیش‌نویس اولیه بوده و قابل تجدید نظر است. نسخه نهایی آن به بررسی بین‌سازمانی نیاز دارد. جالینا پورتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست توجیحی روزانه به خبرنگاران گفته ما هیچ توضیحی در خصوص این یادداشت خاص نداریم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر