بازدید 2358

تابستان دانشجويان كوتاه مي‌شود

معاون وزير علوم افزود: بحث‌هاي متعددي چون سه‌ ترمه و فصلي كردن نيز مطرح بوده است، اما مهم‌تر از همه اين است كه ترم اول زودتر از مهرماه شروع شود تا شروع ترم دوم با فاصله از عيد نوروز باشد.
کد خبر: ۱۰۴۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۱ 14 June 2010
معاون آموزشي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري از طرح اين وزارتخانه‌ مبني بر برنامه شروع زودهنگام ترم‌هاي تحصيلي دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: با اين اقدام كلاس‌هاي ميان ترم به صورت كامل برگزار و مطالب ارائه خواهد شد.

حسين نادري‌‌منش در گفتگو با ايسنا، در مورد زمان برگزاري ترم‌هاي دانشگاهي با توجه به تعطيلات مختلف و همچنين بحث بازنگري تقويم آموزشي دانشگاه‌ها، اظهار كرد: با توجه به وجود سال قمري و شمسي و چرخش يكي از آنها و برگزاري تعطيلات خاصي براي اعياد، عزاداري‌ها و تعطيلات عمده در عيد نوروز، استادان براي ارائه دروس در ترم‌هاي دوم دچار مشكل جدي مي‌شوند كه در اين زمينه ايجاد كارآيي كافي و يكسان از ساعات حضور دانشجو در كلاس در 2 ترم تحصيلي از مباحث جدي ما به شمار مي‌آيد.

معاون وزير علوم افزود: بحث‌هاي متعددي چون سه‌ ترمه و فصلي كردن نيز مطرح بوده است، اما مهم‌تر از همه اين است كه ترم اول زودتر از مهرماه شروع شود تا شروع ترم دوم با فاصله از عيد نوروز باشد.

وي ادامه داد: در اين صورت، هم كلاس‌هاي ميان ترم برگزار شده و مطالب ارائه مي‌شود و هم دانشجويان از برگزاري كلاس‌هاي جبراني در انتهاي ترم‌ها گله‌مند نخواهند بود.

وي با بيان اين ‌كه عملا به علت نبود امكانات و حجم مسافرت‌ها، از قبل از عيد نوروز تا 20 فروردين ماه تعطيلات ايراني‌ها ادامه پيدا مي‌كند، تصريح كرد: اميدواريم بحث تعطيلات تغيير پيدا كند و توزيع تعطيلات بيش از 10 روز به طول نينجامد، در اين ميان با توجه به تعطيلات طولاني مدت، احتمال دارد ترم اول و دوم را زودتر شروع كنيم.

معاون آموزشي وزارت علوم، همچنين با اعلام اين كه شهريه دوره‌هاي شبانه سال‌جاري در دانشگاه‌هاي دولتي تغيير نمي‌كند، گفت: با توجه به اين كه اعلام ظرفيت‌هاي پذيرش نزديك است شهريه دوره‌هاي شبانه با تغيير مواجه نخواهد شد.

نادري‌منش در مورد افزايش ميزان شهريه دوره‌هاي شبانه (نوبت دوم) دانشگاه‌هاي دولتي به مهر گفت: با توجه به اين كه شهريه دوره‌هاي شبانه بايد قبل از ثبت‌نام تعيين شود و هم‌اكنون در حال اعلام ظرفيت‌هاي پذيرش دانشجو هستيم برنامه‌اي براي تغيير شهريه دوره نوبت دوم دانشگاه‌هاي دولتي نداريم.

معاون آموزشي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري افزود: امكان تغيير شهريه دوره‌هاي شبانه دانشگاه‌هاي دولتي بعد از اعلام ظرفيت‌ها در دفترچه‌هاي كنكور وجود ندارد. در حال حاضر نيز براي تغيير ميزان شهريه بايد منتظر دفترچه‌هاي دوره بعد باشيم.

وي افزود: از سوي ديگر اگر ميزان شهريه دوره‌هاي شبانه را پس از ثبت‌نام دانشجويان تغيير دهيم مشكلات حقوقي پيش مي‌آيد و دانشجويان معترض مي‌شوند بنابراين براي تغيير ميزان شهريه بايد منتظر آزمون يا دفترچه كنكور سال آينده بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل