بازدید 8041
۱

بررسی اظهارات تهدیدآمیز بایدن علیه پوتین

اظهارات جو بایدن از نظر روس‌ها به نوعی خشونت آمیز است و هر اتهامی علیه روسیه به ویژه دولت این کشور، فرضیه روسیه ستیزی مطرح می‌گردد.
کد خبر: ۱۰۴۱۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۷ 18 March 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاري صداوسيما از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، اظهارات تهدیدآمیز جو بایدن علیه رئیس جمهوری روسیه، به دلیل احتمال بهره برداری پوتین از این اظهارات برای افزایش محبوبیت خود در داخل و خطر آغاز جنگ در دونباس، ناظران را به هراس انداخته است.

سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا مداخله ولادیمیر پوتین در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به نفع روسیه را تایید کردند. مجری از گزارشگر این شبکه در روسیه پرسید: با مطرح شدن این اتهامات، اکنون توپ در زمین روسها است. مسکو برای پاسخگویی آماده می‌شود. از نظر رئیس دوما، حمله به پوتین، حمله به روسیه است. این گونه نیست؟

گزارشگر در پاسخ گفت: این اظهارات خوراک برای پاسخگویی را مهیا می‌کند. در روسیه مسئله روسیه ستیزی بر سر زبانها است. هر اتهام و انتقادی که علیه روسیه به ویژه دولت این کشور مطرح می‌شود، فرضیه روسیه ستیزی مطرح می‌گردد. باید خاطر نشان کنم که عبارت «جنگ سرد» در حال ناپدید شدن از رسانه هاست.

اظهارات جو بایدن از نظر روس‌ها به نوعی خشونت آمیز است. اما کرملین اعلام کرده است که اگر مفهوم تهدید بایدن، وضع تحریم‌های دیگری است، روسیه به تحریم آمریکایی‌ها عادت دارد و سالهاست که از چپ و راست تحریم می‌شود. در دوران دونالد ترامپ هم این کشور تحریم شد. این تحریم‌ها به ندرت کرملین را به زانو در آورده است.

اظهارات جو بایدن در بعد داخلی در شرایطی پیچیده برای پوتین مطرح شده است. رئیس جمهور روسیه تا چند ماه دیگر، انتخابات پارلمانی را پیش رو دارد. نظرسنجی‌ها نیز برای پوتین چندان خوب نیست. وی می‌بایست در این فاصله روس‌ها را به نفع خود و اردوگاهش متقاعد کند. در چنین شرایطی اظهارات جو بایدن می‌تواند ناظران را نگران کند. چرا که قبلا دیده ایم که ولادیمیر پوتین چطور می‌تواند از میهن پرستی و ترس از مناقشاتی دیگر با خارجی‌ها برای افزایش محبوبیتش بهره برداری کند. در مطبوعات روسی و اوکراینی مشاهده می‌کنیم که اکنون نگاه‌ها به اوکراین - که از سال‌ها پیش به میدان رویارویی دیپلماتیک روسیه و آمریکا تبدیل شده- دوخته شده است. همه می‌ترسند که در این جبهه اتفاقی رخ بدهد و این اظهارات بتواند به ازسرگیری درگیری‌ها در دونباس در شرق اوکراین منتهی شود.

در دوران تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا نیز جو بایدن در مصاحبه با «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» گفته بود: پیامم برای پوتین این است که اگر انتخاب شوم، وارد عمل خواهم شد چرا که این دخالت انتخاباتی به منزله نقض حاکمیت آمریکا است.

جنگ دونباس یک درگیری مسلحانه در منطقه دونباس اوکراین، و بخشی از بحران اوکراین و مداخله نظامی روسیه در مرز اوکراین است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
حالا شماها چرا ناراحت شدین؟ چرا شماها غصه پوتین رو میخورین؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست