بازدید 12226

بیمه شخص ثالث ۳۷ درصد گران شد

سلیمانی گفت: علی رغم نظر شرکت‌های بیمه‌ای که منتظر افزایش بیشتر از ۴۵ درصد بودند، نرخ بیمه شخص ثالث ۳۷ درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۱۰۴۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸ 17 March 2021

 

به گزارش تابناک، سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی در خصوص تغییر نرخ دیه و به دنبال آن بیمه شخص ثالث اظهار کرد: روز گذشته مبلغ دیه توسط قوه قضائیه ۴۸۰ میلیون تومان در ماه حلال اعلام شد که این مبلغ نسبت به ۳۳۰ میلیون در سال ۱۳۹۹ حدود ۴۵/۵ درصد افزایش یافت.

او ادامه داد: زمانی که مبلغ دیه افزایش پیدا می‌کند حق بیمه شخص ثالث هم تغییر می‌کند. شرکت‌های بیمه‌ای با توجه به ضریب خسارت بالای ۱۰۰ درصد، انتظار رشد ۱۸ درصدی میزان نرخ حق بیمه شخص ثالث داشتند، اما این مسئله توسط بیمه مرکزی پذیرفته نشد.

این مقام مسئول بیان کرد: علی رغم نظر شرکت‌های بیمه‌ای که منتظر افزایش بیشتر از ۴۵ درصد بودند، نرخ بیمه شخص ثالث ۳۷ درصد اعلام شد که نشان دهنده کاهش ۸ درصدی است.

به گفته سلیمانی شرکت‌های بیمه‌ای موظف هستند مبلغ دیه را براساس دیه جدید بپردازند. بالای یک میلیون در سال تصادف داریم.

او افزود: برخلاف همه این‌ها ما افزایش ۴۵ درصدی را کاهش دادیم و به ۳۷ درصدی رساندیم. از ۲۵ میلیون خودرو در کشور ۲۳ میلیون آن تحت پوشش بیمه‌ای شخص ثالث هستند.

سلیمانی گفت: بحث خودرو‌های نامتعارف و متعارف توسط کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شده و منتظر تصویب آن در صحن علنی هستیم؛ بنابراین سقف مبلغ خودور‌های نامتعارف از ۱۱ به ۱۶ میلیون تومان می‌رسد. در سال ۱۳۹۸ بیمه زندگی حدود ۱۴.۵ درصد و در سال ۹۹ به ۱۵.۵ درصد رسید.

پیگیری‌های باشگاه خبرنگاران جوان نشان می‌دهد این افزایش ۳۸ درصدی بیمه شخص ثالث از اول سال ۱۴۰۰ اجرا می‌شود و فعلا نیازمند الحاقیه نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۱۱
حقوق ما 25 درصد اضافه شده و قدرت پرداخت 37 درصد بیشتر برای بیمه نداریم. کسی را کشتیم می ریم زندان به خرج قوه قضاییه آب خنک می خوریم.
رییس کل بیمه مرکزی و دولت محترم فاتحه صنعت بیمه را در کشور خوانده است از حذف کارت بیمه نامه شخص ثالث گرفته تا حذف تخفیفات بیمه نامه شخص ثالث که به پلاک تعلق می گیرد زیرا بسیاری از خودرو ها در کشور قولنامه ای است و کارت به نام صاحب بیمه نیست و باید مبلغ گذافی جهت تمدید بیمه نامه خود بدهند و دوم اینکه طرح حذف تخفف که صدای مردم را در آورده است پول زیادی از جیب مردم وارد جیب دولت می شود و شرکت های اینترنتی بیمه که در رقابت مکرانه و فریب دهنده که حق مشتریان را ضایع می کنند و هم باعث بیکاری قشر عظیمی شده است در زمان این آقا تاسیس شده است متاسفانه اقتصاد کشور شده است اقتصاد سرمایه داری قرن 18 و 19 بریتانیای به قول آقایان کبیر!! لطفا با توجه به اینکه رسانه به نوعی دادستاننده هم است لطفا گزارشی در این خصوص تهیه نمایید
گرونی بیمه شخص ثالث رو هم تقصیر امریکا و تحریم ها هست!

#امریکا_هیچ_غلطی_نمیتواند_بکند
وقتی حقوق کارمند 25 درصد و کارگر کمتر از 30 درصد افزایش داشته به چه علت نرخ بیمه ثالث 37 درصد افزایش داشته هر کسی میاید فقط شعار عدالت برای ملت سر میدهد .... همگانی عدم بیمه خودروها تا عده ای شعارگو به زانودر بیایند.
اینم تکنیک جالبیه که بگیم علی رغم اینکه قرار بود 1000% هزینه ها رو زیاد کنیم اما رحم کردیم و فقط 900% افزایش دادیم...........!
مبارک است.
حقوق من کارگر سال آینده خرداد 25% افزایش می یابد.
خوب دیه برای ماههای حرام640میلیون وبرای بقیه ماهها480میلیون ولی بیمه گذار میاید کل بیمه شخص ثالث را برمبنای640میلیون محاسبه میکند یعنی 8ماه160میلیون مازاد ازمردم حق بیمه میگیرند درصورتیکه بیمه باید چهارماهرا برمبنای 640میلیون محاسبه کنه ومابقی ماههای سال برمبنای480میلیون این یک دزدی اشکار ودست توجیب ملت کردند هست درصمن چرا حقوق کارمندان 25درصد اضافه میشه قوه قضائیه دیه را37درصد افزایش داد چرا؟ چرا دستگاهها هرکدام ساز افزایش درصدی خودشان را میزنند اقای رئیسی برچه مبنا 37درصد دیه راافزایش دادی؟
مفت خور تر از اینا و بانکیا وجود نداره
تا كي دست تو جيب مردم خدا ازتون نگذره
منت هم میذاره
برید خدارو شکر کنید فعلا میزارن نفس بکشید ...چند وقت دیگه میگن یک کلیه تو باید بدی یکیش مال دوران..
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل