بازدید 13864
۴
کیوسک بین الملل تابناک

توافق اتحادیه اروپا بر سر تقابل با چین / رزمایش هوایی و پدافند هوایی روسیه و بلاروس / درگیری لفظی میان نمایندگان روسیه و آمریکا در سازمان ملل / بیانیه مشترک آمریکا و ژاپن درباره چین در نشست دوجانبه

توافق اتحادیه اروپا بر سر تقابل با چین، رزمایش هوایی و پدافند هوایی روسیه و بلاروس، درگیری لفظی میان نمایندگان روسیه و آمریکا در سازمان ملل، بیانیه مشترک آمریکا و ژاپن درباره چین در نشست دو جانبه، رزمایش بزرگ ارمنستان بعد از شکست مقابل جمهوری آذربایجان از جمله مهمترین خبرها، رویداد‌ها و تحولات بین الملل در ۲۴ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۴۱۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹ 16 March 2021

توافق اتحادیه اروپا بر سر تقابل با چین| رزمایش هوایی و پدافند هوایی روسیه و بلاروس| بیانیه مشترک آمریکا و ژاپن درباره چین در نشست دو جانبه

کیوسک بین الملل تابناک: توافق اتحادیه اروپا بر سر تقابل با چین، رزمایش هوایی و پدافند هوایی روسیه و بلاروس، درگیری لفظی میان نمایندگان روسیه و آمریکا در سازمان ملل، بیانیه مشترک آمریکا و ژاپن درباره چین در نشست دو جانبه، رزمایش بزرگ ارمنستان بعد از شکست مقابل جمهوری آذربایجان از جمله مهمترین خبرها، رویداد‌ها و تحولات بین الملل در ۲۴ساعت گذشته بوده اند.

توافق اتحادیه اروپا بر سر تقابل با چین

برای مشاهده اصل خبر بر روی تصویر زیر کلیک کنید:
توافق اتحادیه اروپا بر سر تقابل با چین| رزمایش هوایی و پدافند هوایی روسیه و بلاروس|درگیری لفظی میان نمایندگان روسیه و آمریکا در سازمان ملل| بیانیه مشترک آمریکا و ژاپن درباره چین در نشست دو جانبه

 آلمان احتمال می‌دهد اتحادیه اروپا تحریم‌هایی علیه چین به بهانه‌های «حقوق بشری» اعمال کند.
به نوشته خبرگزاری فرانسه، «هایکو ماس»، وزیر خارجه آلمان امروز دوشنبه در برلین گفت احتمال می‌رود اتحادیه اروپا به زودی این تحریم‌ها را اعمال کند.

همزمان، چهار دیپلمات به خبرگزاری فرانسه گفته‌اند اتحادیه اروپا قصد دارد علیه چهار مقام و یک نهاد چینی به دلیل آنچه «نقض حقوق بشر» علیه جمعیت اویغورها خوانده شده، تحریم‌های مسافرتی اعمال کرده و دارایی‌های آنها را مصادره کند.
هایکو ماس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا طرح اعمال تحریم علیه چین مورد موافقت کشورهای اروپایی قرار خواهد گرفت یا خیر گفت: «بله فکر می‌کنم بر سر آن توافق شود.»

وزیر خارجه آلمان اضافه کرد: «ما با تحریم‌های حقوق بشری، فرصتی برای مجازات ناقضان حقوق بشر ایجاد کرده‌ایم و می‌خواهیم از این ابزار استفاده کنیم.»

چین سال‌هاست از سوی برخی کشورهای غربی از جمله انگلیس، کانادا و آمریکا با اتهام نقض سیستماتیک حقوق بشر در منطقه سین‌کیانگ که اقلیت اویغور در آن ساکن است، مواجه است؛ اتهاماتی که پکن همواره آن‌ها را با انگیزه سیاسی خوانده و به شدت رد کرده است.

اخیراً «وانگ وِن‌بین» سخنگوی وزارت خارجه چین تحرکات و اظهارات ضد چینی مقام‌های دولت انگلیس با استناد به ادعای نقض حقوق بشر را به شدت محکوم کرد.

دولت انگلیس، قطعنامه‌ای را به شورای حقوق بشر سازمان ملل پیشنهاد داد که طبق آن چین در رابطه با مسائل مرتبط با تبت، هنگ‌کنگ و اقلیت مسلمانان اویغور به «نقض نظام‌مند حقوق بشر» متهم شده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش گفت: «مشخص است که اقدام بریتانیا در توسل به یک قطعنامه درباره این موضوع، با یک انگیزه پنهانی صورت می‌گیرد و هدف از آن بی اعتبار کردن چین است. ما به شدت با این اقدام مخالفیم. حُقه‌های بریتانیایی نمی‌تواند جامعه بین‌المللی را فریب دهد.»

این مقام چین بر «استانداردهای دوگانه» انگلیس در رابطه با مسائل مرتبط با حقوق بشر تاکید و همچنین اعلام کرد، یک سوم از خانواده‌های انگلیسی دارای فرزند زیر پنج سال، در فقر زندگی می‌کنند.

وی همچنین درباره وضعیت ناگوار کنونی در انگلیس از منظر فراوانی بیگانه هراسی و نفرت پراکنی در این کشور علیه مهاجران و اتباع خارجی هشدار داد و به دولت انگلیس توصیه کرد، توجه خود را به وضعیت جاری حقوق بشر در این کشور معطوف کند و دست به اقدامات فوری برای حل مسائل موجود بزند.

پیشتر «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل، دولت چین را به نقض گسترده حقوق بشر در داخل مرزهای این کشور متهم کرد.

از طرف دیگر، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا با متهم کردن پکن به نقض حقوق بشر در منطقه سین‌کیانگ، مدعی شد که اقدامات چین در غرب این منطقه باید به عنوان نسل‌کشی تلقی شود.

رزمایش هوایی و پدافند هوایی روسیه و بلاروس

برای مشاهده اصل خبر بر روی تصویر زیر کلیک کنید:
توافق اتحادیه اروپا بر سر تقابل با چین| رزمایش هوایی و پدافند هوایی روسیه و بلاروس|درگیری لفظی میان نمایندگان روسیه و آمریکا در سازمان ملل| بیانیه مشترک آمریکا و ژاپن درباره چین در نشست دو جانبه

رسانه‌ها از برگزاری رزمایش سه روزه هوایی و پدافند هوایی بین روسیه و بلاروس، دو کشور متحد با هم خبر دادند.

خبرگزاری روسی «تاس» غروب دوشنبه به وقت تهران گزارش داد که این تمرین مشترک بین نیروی هوایی ویگان پدافند هوایی جمهوری بلاروس و نیروی هوا فضای روسیه است. وزارت دفاع بلاروس اعلام کرده که این رزمایش از ۱۶ تا ۱۸ مارس (سه شنبه ۲۶ اسفند تا پنجشنبه ۲۸ اسفند) در بلاروس برگزار می‌شود.

بنا بر اعلام این وزارتخانه، دو مقام ارشد نظامی بلاروس و روسیه بر این تمرین مشترک نظارت خواهند داشت. وزارت دفاع بلاروس هدف از برگزاری این رزمایش را هماهنگی با نیروی هوایی و پدافند هوایی روسیه و تمرکز بر امور دفاعی عنوان کرده است.

این منبع خبری، به نوع ادوات شرکت کننده در این رزمایش اشاره‌ای نکرده است.

«آلکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس بارها در خصوص تحرکات خودروهای زرهی آمریکایی و نیروهای ناتو در اطراف مرزهای این کشور هشدار داده است. او از وزارت کشور بلاروس درخواست کرده اقدام متناسب در برابر این تحرکات را در نظر داشته باشد. رئیس جمهور بلاروس ضمن متهم کردن ناتو به صف‌آرایی در اطراف مرزهای این کشور، تهدید کرده در صورت لزوم از ارتش روسیه کمک خواهد گرفت.

تشدید حضور نظامی آمریکا و کشورهای غربی عضو پیمان ‌آتلانتیک شمالی (ناتو) در شرق اروپا و حوزه بالتیک، پیش از این بارها محور اظهارات مقام‌های روسیه شامل ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور این کشور هم بوده است.

لوکاشنکو  چندی قبل نیز هشدار داد، دستگاه‌‌های اطلاعاتی روسیه و بلاروس، مراکز سرویس اطلاعاتی آمریکا را در «کی‌یف» پایتخت اوکراین و همچنین لهستان نزدیک ورشو کشف کرده‌اند. به گفته او کشورهای همسایه بلاروس شامل لهستان، اوکراین و لیتوانی ناآرامی بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری ماه آگوست در این کشور را سازماندهی کردند. 

درگیری لفظی میان نمایندگان روسیه و آمریکا در سازمان ملل 

برای مشاهده اصل خبر بر روی تصویر زیر کلیک کنید:
توافق اتحادیه اروپا بر سر تقابل با چین| رزمایش هوایی و پدافند هوایی روسیه و بلاروس|درگیری لفظی میان نمایندگان روسیه و آمریکا در سازمان ملل| بیانیه مشترک آمریکا و ژاپن درباره چین در نشست دو جانبه

منابع خبری از شکل گیری درگیری لفظی نمایندگان روسیه و آمریکا در سازمان ملل بر سر سوریه و روند سیاسی این کشور خبر دادند.

به گزارش روزنامه الشرق الأوسط، در نشست دوشنبه شورای امنیت درگیری لفظی جدیدی میان واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل و لیندا توماس گرینفیلد، همتای آمریکایی او شکل گرفت و حاضران در این نشست موفق به دستیابی به یک موضع واحد برای آغاز روند سیاسی سوریه نشدند.

نماینده آمریکا در جریان این نشست، نظام سوریه را مسئول تراژدی در این کشور دانست.

وی در این باره گفت: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری جدید در سوریه شما را فریب ندهد، چرا که این انتخابات مطابق با اصول قطعنامه شماره ۲۲۵۴ شورای امنیت نیست.

گرینفیلد مدعی شد: تنها دلیل مانع تراشی در مسیر حل و فصل سیاسی بحران سوریه مخالفت نظام این کشور برای ورود به روند سیاسی است.

وی همچنین از روسیه خواست که نظام سوریه را تحت فشار قرار دهد. در مقابل نماینده روسیه تلاش‌ها برای تغییر نظام حاکم در سوریه را دلیل هرج و مرج در این کشور دانست.

وی در این باره خاطرنشان کرد: این ملت سوریه هستند که تصمیم می‌گیرند چه تحولی در کشورشان رخ دهد و سوریه نیازمند بازگشت به آغوش خانواده عربی خود و اتحادیه عرب است.

نبنزیا در ادامه خواستار عدم مانع تراشی در مسیر عادی سازی روابط میان سوریه و دیگر کشورهای عربی شد.

این مقام روس در ادامه تأکید کرد: پیش شرط پایان یافتن بحران در سوریه، پایان دادن به اشغالگری خارجی و همچنین پایان یافتن اقدامات نظامی است که با موافقت دولت سوریه صورت نمی‌گیرد.

بیانیه مشترک آمریکا و ژاپن درباره چین در نشست دو جانبه

برای مشاهده اصل خبر بر روی تصویر زیر کلیک کنید:
توافق اتحادیه اروپا بر سر تقابل با چین| رزمایش هوایی و پدافند هوایی روسیه و بلاروس|درگیری لفظی میان نمایندگان روسیه و آمریکا در سازمان ملل| بیانیه مشترک آمریکا و ژاپن درباره چین در نشست دو جانبه

وزرای دفاع و امور خارجه ژاپن و آمریکا امروز (سه شنبه) نگرانی‌های عمیق خود را درباره قوانین چینی ابراز داشتند که درباره تیراندازی گارد دریایی چین به سوی کشتی‌هایی است که در اطراف جزایر مورد مناقشه سنکاکو در دریای چین شرقی هستند.

به گزارش خبرگزاری کیودو، در بیانیه مشترک لوید آستین و  آنتونی بلینکن، وزرای دفاع و خارجه آمریکا و همتایان ژاپنی‌شان آمده است: ایالات متحده و ژاپن همچنان مخالف هرگونه اقدام یکجانبه با هدف تغییر موقعیت کنونی یا تضعیف کننده حکمرانی دولت توکیو بر این جزایر مورد مناقشه است.

بلینکن و آستین در نخستین سفر برون مرزی خود به ژاپن رفته‌اند تا با توشیمیتسو موته گی و نوبو کیشی، وزرای خارجه و دفاع این کشور دیدار کنند.

این یک بیانیه مشترک بی سابقه از سوی دو کشور با محوریت چین است؛ نشانه‌ای که توکیو و واشنگتن سطح هشدار را درباره تهدیدهای نظامی و اقتصادی چین افزایش داده‌اند و درباره نقض‌های حقوق بشری در چین نیز گفتگو کردند.

قانون گارد ساحلی اول فوریه از سوی چین اجرایی شده و این نگرانی را برای ژاپن ایجاد کرده، چون گارد ساحلی چین مکررا به آب‌های ژاپن در حوالی این جزایر مورد مناقشه وارد شده و تلاش کرده‌اند تا کنترل ژاپن را بر این جزایر تضعیف کنند.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: ژاپن و آمریکا بار دیگر بر مخالفت خود با ادعای غیر قانونی چین درباره مالکیت این جزایر و فعالیت‌هایش در دریای چین جنوبی تاکید کردند.

در این گفتگوی دو جانبه، وزرای دو کشور نگرانی خود را درباره نقض‌های حقوق بشری در هنگ کنگ و منطقه سینکیانگ با اقلیت مسلمان اویغور هم ابراز داشته و بر تعهد خود بر خلع سلاح اتمی کره شمالی تاکید و به پیونگ یانگ تاکید کردند تا از الزامات و تعهدات قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل تبعیت کند.

رزمایش بزرگ ارمنستان بعد از شکست مقابل جمهوری آذربایجان

برای مشاهده اصل خبر بر روی تصویر زیر کلیک کنید:
توافق اتحادیه اروپا بر سر تقابل با چین| رزمایش هوایی و پدافند هوایی روسیه و بلاروس|درگیری لفظی میان نمایندگان روسیه و آمریکا در سازمان ملل| بیانیه مشترک آمریکا و ژاپن درباره چین در نشست دو جانبه

به دنبال اعلام جمهوری آذربایجان نسبت به برگزاری رزمایش بزرگ چهار روزه، نیروهای مسلح ارمنستان نیز قرار است با مشارکت هزاران نیرو، تمرین‌های بزرگ نظامی را آغاز کنند.

به نوشته وبگاه «رادیو اروپای آزاد» «آرمن سرکسیان»، معاون وزیر دفاع ارمنستان سه شنبه گفت که نیروهای مسلح ارمنستان در اولین تمرین بزرگ نظامی خود پس از شکست در جنگ با جمهوری آذربایجان در قره باغ، تلاش خواهند کرد تا توانایی دفاعی خود را آزمایش کنند.

وزارت دفاع ارمنستان گفت، در رزمایش مورخ ۱۶ تا ۲۰ مارس (سه شنبه ۲۶ اسفند تا شنبه ۳۰ اسفند) ۷۵۰۰ نظامی، حدود ۱۰۰ تانک و خودروی زرهی، حدود ۳۰۰ یگان توپخانه و ضدهوایی و هواپیمای نظامی شرکت خواهند کرد.

در بیانیه ارتش ارمنستان آمده که این تمرین‌ها برای بررسی آمادگی رزمی نیرو‌ها و توانایی آن‌ها برای اقدام سریع در شرایط موجود طراحی شده است.

یک کارشناس نظامی در این زمینه گفت که این رزمایش نوعی پیام به نیرو‌های مسلح ارمنستان در زمینه احیای توانمندی‌های خود است. «روبن محرابیان» تحلیلگر سیاسی نیز گفت که این رزمایش در وهله اول دارای یک پیام سیاسی در مورد ارمنستان است که می‌خواهد توانایی‌های نظامی خود را بازیابی کند.

در همین حال و در ۱۵ مارس (دوشنبه ۲۵ اسفند) نیز جمهوری آذربایجان با مشارکت ۱۰ هزار نیرو، حدود ۱۰۰ واحد تانک، سایر وسایل نقلیه زرهی، سامانه‌های موشکی و هواپیما‌ها از جمله هواپیما‌های بدون سرنشین، تمرین‌های نظامی چهار روزه را آغاز کرده است. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان گفت که این تمرین‌ها در مناطق کوهستانی نامشخص برگزار می‌شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴
با هر جون کندنی است غرب نمی پذیره که شرق و شرقی بالاتر قرار بگیره و هر جوری هست میخوان به مقابله با اون بپردازند
انگلیسی ها هنوز در توهم تجاوز و کشورگشایی های قرون وسطایی خود هستند.
روسیه مکارآنوقت که ارمنستان متحدش به کمک درمقابل اتحادترکهانیازداشت کاری نکردحالا که شکست خورده واراضیش راازدست داده رزمایش مشترک برگذارمیکنه!
ما فقط باید در اندیشه منافع ملی خود و فرصت طلبی از تنش میان غرب و چین و روسیه باشیم !....دیگر هیچ !
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی