بازدید 5141
۱
در شهر «لوئیز ویل» رخ داد:

برپایی تجمع مردمی در اعتراض به تبعیض‌نژادی در آمریکا

رسانه‌های محلی در شهر لوئیز ویل آمریکا از برپایی تجمع اعتراضی در خصوص کشته شدن و تبعیض نژادی سازمان یافته علیه سیاهپوستان توسط پلیس این کشور خبر دادند.
کد خبر: ۱۰۴۰۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۴ 13 March 2021
به گزارش تابناک به نقل از مهر به نقل از اسپوتنیک، منابع خبری محلی در شهر «لوئیز ویل» ایالت کنتاکی آمریکا از برپایی تجمع اعتراض آمیز تعداد زیادی از شهروندان این شهر به مناسبت برگزاری سالگرد کشته شدن «برونا تیلور»، شهروند سیاه پوست آفریقایی تبار کشته شده توسط پلیس آمریکا خبر دادند.

بر اساس این گزارش، ده‌ها تن از معترضین به مرگ سریالی سیاهپوستان آمریکا و خشونت ناشی از تبعیض نژادی اعمال شده علیه آن‌ها توسط پلیس، در لوئیز ویل دست به تجمع زده‌اند.

کشته شدن سیاهپوستان توسط پلیس، به یکی از بحث بر انگیزترین موضوعات اجتماعی – سیاسی داخل جامعه آمریکا تبدیل شده است. معترضین معتقدند نهاد‌های مجری قانون در این کشور همچون پلیس فدرال، دست به خشونت سازمان یافته علیه سیاهپوستان زده و این به معنای به راه افتاد رژیم «آپارتاید نوین» در داخل این کشور است.

رسانه‌های خبری آمریکا، معترضین را منسوب به جنبشی به نام «جان سیاهان مهم است» دانسته که از زمان قتل بحث بر انگیز «جورج فلوید»، نخستین سیاهپوست کشته شده توسط پلیس آمریکا در سال ۲۰۲۰ به راه افتاده و هر روز بر تعداد حامیان این جنبش در داخل جامعه این کشور افزوده می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
باز خوبه اجازه دارند اعتراض کنن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان