بازدید 6897
۴
خطیب‌زاده:

۶ سال از خیال واهی فتح «سه هفته‌ای» یمن گذشت

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر توقف تجاوز نظامی عربستان به یمن و محاصره مردم این کشور در توئیتی نوشت:۶ سال گذشته و خیال واهی فتح «سه هفته‌ای» یمن محقق نشده است.
کد خبر: ۱۰۴۰۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۵ 12 March 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) در توئیتی با اشاره به اظهارات مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا درباره قحطی در یمن و همچنین بمباران و محاصره مردم یمن توسط نیرو‌های ائتلاف به رهبری عربستان نوشت: عربستان سعودی با زیرپا گذاشتن اصول اخلاقی بار دیگر مردم تحت محاصره و دچار قحطی یمن را بمباران می‌کند.

وی افزود: عربستان باید این کشتار را متوقف کرده و به این جنگ علیه مسلمانان و اعراب پایان دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: ۶ سال گذشته است و خیال واهی فتح «سه هفته‌ای» یمن محقق نشده است. زمان آن است که بیدار شوید.

گفتنی است، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا با اشاره به قحطی در یمن، گفت که بیش از ۴۰۰ هزار کودک دچار سوء تغذیه حاد هستند و اگر به سرعت مداوا نشوند، از دنیا خواهند رفت.

به گزارش فارس، فروردین ۱۳۹۴ عربستان سعودی اقدام به تجاوز نظامی علیه یمن کرد و جنگ و محاصره مردم یمن از آن زمان ادامه دارد. جمهوری اسلامی ایران در همان ابتدای بحران یمن، طرحی چهار ماده‌ای را پیشنهاد داد و در این مدت از همه ظرفیت‌های خود برای حل و فصل سیاسی بحران یمن استفاده کرد.

در آخرین رایزنی انجام شده در این خصوص محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل تلفنی گفتگو کردند. دبیرکل سازمان ملل متحد در این تماس تلفنی با تشریح آخرین اقدامات سازمان ملل برای پایان دادن به جنگ یمن، خواستار تداوم تلاش‌های برجسته جمهوری اسلامی ایران در کمک به برقراری صلح در یمن شد.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران نیز در مصاحبه‌ای از آمادگی ایران برای گفتگو درباره پایان جنگ یمن خبر داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
اشتباه شما همین جاست که فکر می کنید جنگهایی که یک طرفش ایران است شش روزه تمام شود این جنگها بایستی چندین سال طول بکشد تا ایرانیها نتواند به زیرساختهاش برسند از جنگ هشت ساله ایران عراق بگیر تا سوریه و یمن وهمه اینها از نوع فرسایشی بوده، اگر مبخواستند این جنگها را زودتر تمام کنند می کردند ولی به نفعشان است طولانی کنند
افرین!
هدف شان اصلا تصرف نبود. نسل کشی بود.
از اولش قرار بود چندین سال طول بکشه مثل جنگ ایران و عراق. دلیل اش ......
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار