بازدید 5579

سوختن دست و پا بیشترین صدمه در چهارشنبه سوری

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: وقوع سوختگی در ناحیه دست و پا بیشترین میزان صدمه ناشی از استفاده از مواد اشتعالزا و محترقه در روزهای منتهی به پایان سال به ویژه چهارشنبه آخر سال است.
کد خبر: ۱۰۴۰۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹ 11 March 2021

به گزارش «تابناک»، حبیب اله معصومی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا یادآوری کرد: حوادث چهارشنبه پایان سال گذشته ۱۰۹ مصدوم بر جای گذاشت که ۸۵ تن مرد و ۲۴ تن زن بودند و فوتی نداشتیم.

وی اظهار داشت: ۱۰۵ تن از مصدومان به علت استفاده از موادمحترقه دچار جراحت شده بودند و پنج تن از مجروحان عابر بودند همچنین از ۱۰۹ مصدوم ۳۱ تن بستری شدند.

مدیراورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه دانش آموزان ۶ تا ۱۸ سال بیشترین تعداد مصدومان را تشکیل دادند اضافه کرد: آسیب های وارد شده به ترتیب فراوانی، سوختگی، بریدگی، خراشیدگی و قطع عضو به ویژه انگشتان بوده است.

معصومی ادامه داد: محل های آسیب نیز به ترتیب فراوانی، ناحیه دست، سر و گردن، چشم، پا و انگشت بوده است.

وی با تاکید بر اینکه توصیه اورژانس خودداری از هر گونه آتش بازی است اظهار داشت: در صورت انجام این کار باید توصیه های ایمنی را نیز مورد توجه قرار داد و از افروختن آتش در داخل فضاهای سربسته و پارکینگ منزل مسکونی پرهیز کرد.

مدیراورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی همدان تاکید کرد: شهروندان از انداختن وسایل سربسته و تحت فشار نظیر سُرنگ و اسپری در داخل آتش به منظور شادی چهارشنبه آخر سال به جد پرهیز کنند چرا که در صورت انفجار احتمال بروز آسیب جدی بسیار زیاد است.

معصومی ادامه داد: والدین در خط مقدم پیشگیری از حوادث چهارشنبه پایان سال هستند بنابراین باید برای پیشگیری از بروز هر گونه حادثه نسبت به خودداری از استفاده فرزندان از مواد محترقه خطر آفرین اقدام کرده و در صورت ضرورت وسایل آتش بازی بی خطر و استاندارد را در اختیار فرزندان قرار دهند.

وی با بیان اینکه اورژانس در روزهای منتهی به پایان سال به ویژه چهارشنبه سوری در آماده باش کامل است گفت: در صورت بروز حادثه یا آتش سوزی اولین اولویت حفظ خونسردی سپس تماس با شماره ۱۲۵ آتش نشانی و ۱۱۵ اورژانس است.

۱۷ اسفند سال ۱۳۹۹ انفجار ترقه دست ساز در منزل مسکونی واقع در یکی از محله های شهر همدان موجب مصدومیت نوجوان ۱۶ ساله شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی