بازدید 5103

برای خرید گوشی چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

خرید گوشی هوشمند از جمله کارهایی است که برای اغلب افراد فرآیندی دشوار و زمان‌بر به حساب می‌آید. ما در این مقاله نکات لازم برای خرید گوشی را اعلام میکنیم.
کد خبر: ۱۰۳۹۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۷ 09 March 2021

برای خرید گوشی چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

خرید گوشی هوشمند از جمله کارهایی است که برای اغلب افراد فرآیندی دشوار و زمان‌بر به حساب می‌آید. به علاوه ممکن است افرادی که چندان درگیر دنیای دیجیتال نیستند با توجه به تنوع زیاد گزینه‌های موجود برای خرید تلفن‌های هوشمند، دچار سردرگمی شوند. اما جای نگرانی نیست، زیرا ما در این مقاله نکات لازم را برای خرید گوشی‌های هوشمند نظیر گوشی سامسونگ، گوشی شیائومی و... در اختیارتان قرار خواهیم داد تا فرایند ساده‌تری را برای خرید گوشی دنبال کنید.

نکات لازم برای خرید گوشی هوشمند

به طور کلی هنگامی که قصد خرید گوشی‌ هوشمند را داشته باشید، مدل‌های زیادی را مشاهده خواهید کرد که در نگاه اول تمامی آن‌ها زیبا و جذاب به نظر می‌رسند. اما لازم است که برای خرید هر مدل گوشی هوشمندی از جمله گوشی‌های هوشمند برند شیائومی و سامسونگ که جزو بهترین‌های بازار هستند، یک دید کلی درباره دنیای دیجیتال و تلفن‌های هوشمند داشته باشید تا بتوانید بهترین و باکیفیت‌ترین مدل را با توجه به نیاز، بودجه و سلیقه خود خریداری کنید. به همین دلیل، نکات مهم و ضروری را برای خرید مناسب‌ترین گوشی هوشمند برایتان شرح خواهیم داد.

برای خرید گوشی چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

  • مشخص نمودن بودجه

حتی اگر شما جزو پولدارترین افراد جامعه باشید، ممکن است نخواهید برای خرید گوشی‌ هوشمند جدید هزینه زیادی را بپردازید. از این رو بهتر است قبل از خرید، حداکثر هزینه‌ای که می‌خواهید برای آن در نظر بگیرید را مشخص کنید تا بتوانید انتخاب‌های خود را به طور قابل توجهی محدودتر کنید و فرایند خرید را سریع‌تر طی کنید. به علاوه مشخص کردن بازه‌ی قیمتی، لازمه‌ی یک خرید هوشمندانه و سریع است.

  • اندروید یا iOS

سیستم عامل‌های اندروید و iOS طی سال‌های اخیر بزرگ‌ترین رقبا در صنعت فناوری بوده‌اند که امروزه هر دو آن‌ها در تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار گرفته‌اند. به طور کلی تنوع گوشی‌های هوشمند در بازار با سیستم عامل اندروید بسیار بالا می‌باشد که همین امر سبب می‌شود تا شما بتوانید با توجه به بودجه و نیازهای خود، بهترین آن‌ها را خریداری کنید. تمامی آیفون‌ها نیز سیستم عامل iOS را مورد استفاده قرار می‌دهند که هر سال به روزرسانی‌های جدیدی از آن در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. بنابراین اگر قصد دارید که یک گوشی آیفون بخرید فقط کافیست مدل آن را انتخاب نمایید. در حالی که برای خرید یک گوشی اندروید باید برند و مدل آن را از بین مدل‌ها سونی، سامسونگ، شیائومی، ال‌جی، هوآوی، نوکیا، وان پلاس، پیکسل و... انتخاب کنید.

  • طراحی

از دیگر مواردی که باید به آن دقت کنید، طراحی گوشی هوشمند می‌باشد، زیرا سلیقه شخصی از نظر زیبایی ظاهر در انتخاب گوشی جدید بسیار حائز اهمیت است. به عنوان مثال برخی از افراد ممکن است ظاهری محکم با لبه‌های فلزی و خطوط مستقیم را ترجیح دهند، در حالی که برخی دیگر طراحی موزون‌تر و خطوط گردتر را انتخاب می‌کنند. البته ناگفته نماند که با گذشت زمان تلفن‌های هوشمند به طور قابل توجهی به یکدیگر شبیه می‌شوند و انتخاب گزینه دلخواه با توجه به برندها و روندهای بازاریابی صورت می‌گیرد.

  • سایز صفحه نمایش

به طور کلی گوشی‌هایی با صفحه نمایش بزرگ‌تر برای مرور صفحات وب و یا تماشای فیلم گزینه مناسبی هستند. اما برخی از افراد با گوشی‌های سایز کوچکتر احساس راحتی بیشتری دارند و برای طولانی مدت می‌توانند آن را در دست خود نگه دارند و مورد استفاده قرار دهند. به علاوه گوشی‌هایی با صفحه نمایش کوچکتر به راحتی در جیب شما قرار خواهند گرفت و در اکثر اوقات ارزان‌تر نیز هستند. پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه بتوانید اندازه گوشی مناسب خودتان را پیدا کنید، به یک فروشگاه سر بزنید و چندین تلفن هوشمند را در اندازه‌های متفاوت در دست خود نگه دارید و بهترین گوشی‌ای را که به راحتی در جیب و یا کیف شما جا می‌شود را انتخاب کنید.

برای خرید گوشی چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

  • کیفیت دوربین

بدون شک با توجه به به‌روز رسانی‌های فوق‌العاده کاربردی و باکیفیت گوشی‌های هوشمند، دوربین‌های عکاسی کم کم جای خود را به طور کامل به تلفن‌های هوشمند خواهند داد، به گونه‌ای که حتی در حال حاضر نیز برخی از کاربران برای خرید گوشی فقط کیفیت دوربین را در اولویت قرار می‌دهند. امروزه شما می‌توانید تمامی فرایند ثبت، ویرایش و آپلود عکس را با گوشی‌های هوشمند انجام دهید، بنابراین بسته به نوع استفاده از تلفن‌های هوشمند، کیفیت دوربین آن نیز می‌تواند از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار باشد.

  • فضای ذخیره سازی

به طور کلی گوشی‌های هوشمند جدید با فضای ذخیره سازی کافی به مشتریان عرضه می‌شوند. اما اگر برای ذخیره فایل‌های شخصی به فضای بیشتری احتیاج دارید، می‌توانید با خرید یک کارت microSD فضای ذخیره سازی تلفن هوشمندتان را افزایش دهید. البته ناگفته نماند که گوشی‌های اپل با توجه به فضای ذخیره سازی بالا یعنی 64 / 256 / 512 گیگابایت چنین امکاناتی را در اختیار کاربران قرار نمی‌دهد. 

  • عمر باتری

عمر باتری یکی دیگر از نکاتی است که هنگام خرید گوشی هوشمند باید به آن توجه شود. لازم به ذکر است که گوشی‌های جدید از دوام باتری بیشتری برخوردار هستند، زیرا فناوری باتری نیز همانند دیگر ویژگی‌های تلفن‌های هوشمند به طور مداوم در حال بهبود است. توجه داشته باشید که اندازه صفحه، نرم افزار، رزولوشن، روشن نگه داشتن صفحه نمایش، استفاده از اینترنت و... همگی ظرفیت باتری را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

سخن پایانی

همان‌طور که مطالعه کردید در این مقاله ما برخی نکات لازم برای خرید گوشی هوشمند را  برای‌تان شرح دادیم. در صورتی که قصد خرید یک گوشی هوشمند را دارید، پیشنهاد می‌کنیم وارد سایت تکنولایف شوید تا اطلاعات کامل و جامع گوشی‌های هوشمند را در برندهای متفاوت با یکدیگر مورد مقایسه قرار دهید و بهترین آن‌ها را با توجه به بودجه و نیاز خود خریداری کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/ 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار