بازدید 5474

لاریجانی: اوباما بداند فتنه در پارس برنمی خیزد

به گزارش خبرنگار مهر، علی لاریجانی در آغاز جلسه علنی روز یکشنبه طی سخنانی با اشاره به صدور قطعنامه ضد ایرانی در شورای امنیت سازمان ملل اظهار داشت: آمریکا مدتها بود که در بحث های علنی و غیر علنی موضوع تبادل سوخت ایران را پیگیری می کرد و نهایتا اوباما طی نامه های جداگانه به رئیس جمهور برزیل و نخست وزیر ترکیه تقاضای وساطت آنها را برای تحقق این موضوع مطرح کرد.
کد خبر: ۱۰۳۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۸ 13 June 2010
رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد آمریکا در صدور قطعنامه ضد ایرانی اظهار داشت: آمریکا می داند این آخر ماجرا نیست، این مسیر با بازی آنها شروع شد اما توسط آنان خاتمه نمی یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی لاریجانی در آغاز جلسه علنی روز یکشنبه طی سخنانی با اشاره به صدور قطعنامه ضد ایرانی در شورای امنیت سازمان ملل اظهار داشت: آمریکا مدتها بود که در بحث های علنی و غیر علنی موضوع تبادل سوخت ایران را پیگیری می کرد و نهایتا اوباما طی نامه های جداگانه به رئیس جمهور برزیل و نخست وزیر ترکیه تقاضای وساطت آنها را برای تحقق این موضوع مطرح کرد.

وی با اشاره به آخرین جلسه مجلس با جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: آمریکا این باور را القا می کرد که این بحث در چارچوب تعهد رفتار تعاملی سامان می یابد به نحوی که مسیر تقابلی کنار گذاشته شود هر چند که این یک ادعای توخالی بود.

رئیس مجلس ادامه داد: من در مذاکره با رئیس جمهور برزیل و در سفر به ترکیه به نخست وزیر ترکیه عرض کردم که هیچ اعتمادی به این پیشنهاد وجود ندارد و در منطق آمریکا نوعی فریبکاری نهفته است و دلایل آن را نیز برای آقایان توضیح دادم.

وی افزود: اما آنها مصر بودند که به آنها (ترکیه و برزیل) اعتماد کنیم و به هر نحو با آنان بر اساس نامه های اوباما در مسیر پیشنهادی خود تاکید داشتند و سرنوشت کار همان شد که در بیانیه تهران آمد.

لاریجانی گفت: جمهوری اسلامی به احترام دو کشور برزیل و ترکیه نشان داد که طرف مقابل آگر صادق باشد ، در چارچوب بیانیه آمادگی حل و فصل موضوع را دارد گرچه از قبل روشن بود این اصرار و تاکید آمریکا در جهت تامین سوخت رآکتور تهران حتی بیش ازایران برای ملت ما معنای دیگری دارد.

وی گفت: حال در تحلیل این واقعه، جهان ملاحظه می کند که در فاصله کمتر از یک ماه از بیانیه تهران آمریکا با دستپاچگی به شورای امنیت متصل شد تا قطعنامه موذیانه ای علیه ایران صادر شود.

لاریجانی با طرح این سئوال که آیا این کار به اندازه کافی رفتار فریبکارانه آمریکا را نشان نمی دهد، یادآور شد: رهبری هشدار دادند که در این دست دراز شده پس زمینه چدنی را در لفافه مخملین می توان دید.

رئیس مجلس افزود: البته عده ای به ظاهر تحت تاثیر حرف های آنها فریفته شدند.

وی اظهار داشت: اکنون برزیل و ترکیه و بسیاری از کشورها دریافته اند که آنچه اوباما در نامه خود مدعی بود صرفا نوعی بازیگری فرصت طلبانه بود. البته ایران در طی این طریق مکر آنان را روشن کرد و در این آزمون ملت ها رفتار آمریکا را در خصوص 2 پدیده ملاحظه کردند که آمریکا چگونه در کمک رسانی به مردم مظلوم غزه و رفتار سبوعانه رژیم صهیونیستی از حق وتوی خود استفاده کرد اما خلاف همه وعده های دروغین در مورد موضوع هسته ای ایران از اهرم شورای امنیت بهره جست و رفتاری تبه کارانه نسبت به مسلمانان از خود به ظهور رساند.

لاریجانی گفت: آمریکا می داند این آخر ماجرا نیست و این مسیر با بازی آنها شروع شد اما توسط آنان خاتمه نمی یابد.

وی گفت: در سالگرد انتخابات پرشور که با حضور 40 میلیون نفر ایرانی برگزار شد، سخنان مضحک اوباما و مویه های وزیر خارجه آمریکا نسبت به مسائل داخلی ایران تماشایی تر است که گفتند بی صبرانه در انتظار روزی هستند که ایرانی ها بتوانند آزادانه حرف بزنند و آن را چرخش تاریخ به سمت عدالت نامیدند.

نماینده قم گفت: ملت ایران بر طریق اصحاب حکمت از این سخنان نارس و مداخله جویانه گذشتند و راه خود را نشان داده اند.

لاریجانی خاطر نشان کرد: مطمئن باشید مردم سرافراز انقلابی ایران محکم تر از گذشته در مقابل دسایس هسته ای و مکر شما در مسائل داخلی خواهند ایستاد و با حمایت از مواضع شفاف رهبر معظم انقلاب در 14 خرداد بر پیروی از سلوک حضرت امام (ره) الگوی جدیدی از پایداری ملی در مقابل شگردهای استکبار را به ظهور خواهند رساند.

وی تصریح کرد: در این مسیر هر چه آمریکا مقاصد درونی خود را روشن تر بیان کنند وحدت همه گروه ها در مبارزه با آنان قوی تر خواهد شد و کسانی که هم راستا با آمریکا به ماجراجویی بپردازند نزد ملت بی آبروتر خواهند شد که فتنه در پارس برنمی خیزد.

بعد از نطق لاریجانی نمایندگان مجلس یکصدا شعار مرگ بر آمریکا را فریاد زدند و رئیس مجلس در پاسخ به این ابراز احساسات گفت: این هم گوشه ای از احساسات مردم ایران است که نمایندگان در مقابل مکر استکبار نشان دادند و ما سپاسگزاریم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها