بازدید 6494

مبین نت، پیشرو در حوزه اینترنت 5G خانگی

مبین نت از جمله شرکت های ارائه دهنده اینترنت پرسرعت در کشور است که به واسطه بهره مندی از جدیدترین تکنولوژی ها و ابزار خدماتی با اقبال نسبتاً گسترده ای رو به رو شده است و در حال حاضر هزاران سازمان و صدها هزار مصرف کننده خانگی اینترنت خود را از این شرکت تهیه می کنند.
کد خبر: ۱۰۳۹۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶ 09 March 2021

مبین نت؛ دومین سازمان درآمدزا با بیشترین مصرف سرانهمبین نت؛ شرکتی پیشرو در ارائه اینترنت ۵G خانگی

امروزه و با پیشرفت روزافزون فناوری های نوین، مسئله اینترنت و کیفیت ارائه آن به یکی از مهم ترین دغدغه های جوامع بشری تبدیل شده است؛ موضوع مهمی که در ایران نیز علی رغم محدویت ها مورد توجه است و شرکت های زیادی در پی ارائه خدمات برتر در این حوزه هستند. مثل شرکت مبین نت که بخش قابل توجهی از بازار مصرفی کشور را در اختیار دارد.

مبین نت از جمله شرکت های ارائه دهنده اینترنت پرسرعت در کشور است که به واسطه بهره مندی از جدیدترین تکنولوژی ها و ابزار خدماتی با اقبال نسبتاً گسترده ای رو به رو شده است و در حال حاضر هزاران سازمان و صدها هزار مصرف کننده خانگی اینترنت خود را از این شرکت تهیه می کنند.

همین مسئله شرکت مبین نت را ناگزیر کرده است در امر به روز رسانی خدمات خود و بهره برداری از آخرین تکنولوژی های این حوزه اهتمام ویژه ای داشته باشد؛ واقعیتی که در روزهای اخیر و با راه اندازی اینترنت 5g توسط این شرکت بار دیگر به منصه ظهور رسیده است.

شرکت مبین نت که پیشتر و با ارائه اینترنت خانگی با اقبال عمومی رو به رو شده بود، خیلی زود در حوزه ارائه خدمات اینترنت سازمانی نیز با توفیق های زیادی همراه شد و خودرا به‌عنوان بزرگترین اپراتور بی‌سیم در حوزه خدمات سازمانی مطرح کرد.

البته جذب مشتریان زیاد و افزایش ضریب نفوذ مبین نت در میان مصرف کنندگان اینترنت هیچگاه مدیران این مجموعه را از لزوم توجه به نوآوری های جدید و به روز رسانی توانمندی ها غافل نکرد.

بر همین اساس شرکت مبین نت پس از راه ‌اندازی یک مرکز داده مجهز ضمن ارائه اینترنت پرسرعت بی‌سیم ثابت TD-LTE، خدمات اینترنت اختصاصی، شبکه‌های گستردهٔ ارتباطی و اینترنت مدیریت شده، همچنین ارائه طیف وسیعی از خدمات مرکز داده نظیر سرورهای مجازی و اختصاصی را نیز در دستور کار خود قرار داد.

این البته همه تلاش و دستاوردهای جدید مبین نت نبوده است و در شرایط کنونی نیز این شرکت ارائه دهنده اینترنت دست به یک اقدام تازه زده و ارائه اینترنت  5g خانگی را برای اولین بار در ایران آغاز کرده است.

خدماتی جدید و پر سرعت در حوزه اینترنت که در گام اول و در هفته جاری برای سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران و خبرگزاری ایرنا فعال شد و کارکنان این دو مجموعه از این تکنولوژی استفاده خواهند کرد و قرار است به زودی دامنه پوشش آن افزایش یابد.  

مراسم رو نمایی از این تکنولوژی روز گذشته و با حضور محمد جواد آذری جهرمی- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسین تهرانی- مدیرعامل شرکت مبین نت و اهالی رسانه در تالار ایوان شمس برگزار شد.

مبین نت؛ دومین سازمان درآمدزا با بیشترین مصرف سرانهمبین نت؛ شرکتی پیشرو در ارائه اینترنت ۵G خانگی

آذری جهرمی در مراسم بهره برداری از نخستین سایت ۵G شرکت مبین نت برای ارائه سرویس تجاری به مشتریان سازمان، افزود: حرکت در مسیر خدمت رسانی به مردم را به این مجموعه تبریک می گویم. وزارت ارتباطات به عنوان ناظر باید به نیاز بازار و مردم توجه کنند و متناسب با آن خدمات را توسعه دهد.

وزیر ارتباطات در بخشی از سخنان خود با انتقاد از انحصار مخابرات ایران در حوزه اینترنت گفت: یکی از راهکارها برای برون رفت از مشکلات انحصار مخابرات ایران و مشکلات اینترنت خانگی، رفتن به سمت تکنولوژی ۵G-FWA است یعنی استفاده از ۵G برای اینترنت خانگی است که می‌تواند حتی تا ۳۰ برابر کیفیت اینترنت روی پهنای باند را بالا ببرد.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: بالا رفتن کیفیت تا این حد، ارتقای قابل توجهی است که می تواند تاثیر خوبی در شبکه تلفن همراه یا خانگی داشته باشد. بنابراین استراتژی ما بر این بود که برای حل این مشکلات به شرکت‌های FWA مجوز بدهیم که به سمت نسل پنجم حرکت کنند و پهنای باند بیشتری به اینترنت بدهند. شرکت مبین نت در این خصوص پیشرو است و امروز آغاز فرآیند نوین خدمت‌دهی در این مجموعه است.

همچنین در این مراسم حسین تهرانی مدیرعامل مبین نت با اشاره به فعالیت‌های این شرکت و برنامه‌ریزی‌ها برای ارتقای کیفیت اینترنت گفت: در طول 12 سال فعهالیت از سال 95 که ما وارد TDLT شدیم روندخوبی را داشتیم و امروز حدود 400 هزار مشترک خانگی و در بخش سازمانی نیز بیش از هزاران سازمان را سرویس می‌دهیم و در این راه الحاق ما به همراه اول کمک شایانی کرد.

وی ادامه داد: در حوزه خانگی ما بیشترین مصرف سرانه کشوری را داریم و افتخار می‌کنیم که مصرف کنندگان خانگی پرسرعت را میزبانی می‌کنیم و در بخش سازمانی نیز بعد از مخابرات دومین سازمان درآمدزا در بحث اینترنت دهستیم.

مدیر عامل مبین نت افزود: امروز با راه‌اندازی اقتصادی 5g جهش خوبی را در این حوزه شاهد خواهیم بود و در اولین مرحله سازمان فناوری اطلاعات شهرداری و خبرگزاری ایرنا از تکنولوژی 5g استفاده خواهند کرد.

تهرانی با اشاره به مشکلات اپراتورها و عرضه کنندگان خدمات اینترنتی گفت: متاسفانه افزایش قیمت ارز و همچنین نبود توازن بین درآمد اپراتورها و هزینه‌ها باعث شده تا یک فاصله‌ای بین درآمدها و هزینه های سرمایه‌گذاری به وجود بیاید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست