بازدید 17666
۴

شرط خروج از شهر‌های قرمز و نارنجی اعلام شد

معاون بهداشت وزارت بهداشت اعلام کرد شرط خروج از شهر‌های قرمز و نارنجی، سفر‌های ضروری با قطار و هواپیما و داشتن تست منفی کرونا است.
کد خبر: ۱۰۳۹۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸ 09 March 2021
شرط خروج از شهر‌های قرمز و نارنجی اعلام شد

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، علیرضا رئیسی، صبح سه شنبه نوزدهم اسفند ۹۹، در برنامه گام چهارم بسیج ملی مقابله با کرونا، به تشریح وضعیت بیماری کرونا در کشور پرداخت. وی با اشاره به ممنوعیت‌های سفر در شهر‌های قرمز و نارنجی، گفت: برای سفر‌های ضروری با قطار و هواپیما و…، فقط با داشتن تست منفی امکان پذیر است.

رییسی گفت: در گام چهارم اهداف اختصاصی مشخص کردیم که ۸۰ درصد مبتلایان در دو هفته اول رصد خواهند شد و مابقی افراد دو هفته بعد شناسایی می‌شوند و به این معنی نیست که روند بیماریابی طولانی شود. بیماران مبتلا باید ظرف ۴۸ شناسایی شوند و ظرف ۲۴ ساعت تعیین تکلیف شوند. همه سالمندان با درجه ریسک مشخص شده‌اند و در سامانه ما قابل ارزیابی هستند و به تفکیک آسیب‌پذیری مشخص شده‌اند که این موضوع برای واکسیناسیون نیز کمک کننده است.

وی توضیح داد: یکی از مشکلات اصلی ما موضوع ایزوله و قرنطینه بیماران است که انتظار داریم بسیج در این زمینه به ما کمک کند، قرنطینه معکوس یکی از برنامه‌ها است افراد در معرض خطر باید قبل از ابتلا از منزل خارج نشوند. وی اشاره کرد: رعایت پروتکل‌ها باید تشدید شود و اگر رعایت پروتکل‌ها به بالای ۹۰ درصد برسد می‌تواند در میزان کاهش شیوع بیماری کرونا نقش داشته باشد و در دو هفته دوم به ۹۵ درصد برسد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: استان‌های پرخطر که عمدتا همسایه خوزستان هستند برای این طرح انتخاب شده‌اند و استان‌های چهارمحال بختیاری، لرستان، ایلام و ... از جمله آن‌ها است، همچنین برخی استان‌های پرتردد مانند خراسان رضوی در اولویت هستند.

وی گفت: بیمارانی مشکوک که در منزل هستند با تست سریع آزمایش می‌شوند و در صورت نیاز از آن‌ها تست پی سی ار مراجعه می‌کنند، ۸۰ درصد مراجعین به مراکز منتخب مراجعه می‌کنند که برای آن‌ها تست پی سی آر انجام می‌شود.

معاون وزیر بهداشت گفت: اگر نمونه بردار مهارت کافی نداشته باشد هدر دادن منابع است، باید هزینه و وقت کافی برای آموزش نمونه‌برداران صرف شود و روی موضوع مهارت نمونه‌برداری تاکید می‌کنم. در استان‌هایی که نام برده شد باید بررسی صورت گیرد و تعداد واحد‌های نمونه‌برداری اضافه شود به دلیل اینکه موارد شناسایی شده افزایش خواهند یافت و باید از ظرفیت مطب‌های خصوصی استفاده شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴
کافی است یک بیمار با تست اشتباه با قطار یا هواپیما مسافرت کند و افراد بسیاری را مبتلا کند در حالی که با خودرو شخصی این خطر وجود ندارد
دو روزه که تفکیک شهرها از نوع رنگ رو اعلام نمی کنن
قطعا 25 اسفند 80 درصد کشور هم قرمز و نارنجی می شه و یه درآمد خوب از محل تست کرونا
بعد از تعطیلات تا روز انتخابات مجددا همه چی گل و بلبل می شه
كاسبي شركت هاي حمل و نقل ريلي و هوايي رو بچسب كه سكه شده....قيمت بليط ها رو ديديد؟
اره والا
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل