بازدید 5965
معاون اقتصادی وزیر کشور:

قوانین مزاحم مهم‌ترین چالش صنایع کشور است

معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: قوانین مزاحم مهم‌ترین چالش صنایع در کشور است و باید در زمینه حذف این قوانین تصمیم جدی اتخاذ شود تا بتوانیم شاهد جهش تولید باشیم.
کد خبر: ۱۰۳۹۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۶ 09 March 2021
به گزارش تابناک به نقل از مهر، بابک دین پرست شامگاه دوشنبه در سفر به اصفهان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بر اساس نتایج نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی استان اصفهان توسعه روابط شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت و ستاد رفع موانع تولید امری ضروری است، اظهار داشت: در این زمینه بهتر می‌توان مشکلات اقتصادی کشور را احصاء و برای رفع آن برنامه ریزی کنیم.

وی قوانین مزاحم را مهم‌ترین چالش صنایع در کشور عنوان کرد و گفت: باید در زمینه حذف این قوانین تصمیم جدی اتخاذ شود تا بتوانیم شاهد جهش تولید باشیم.

معاون اقتصادی وزیر کشور با بیان اینکه مقرر شد اقدامات کارشناسی برای حل مشکلات انجمن‌ها در اتاق بازرگانی انجام شود، اضافه کرد: مالیات بر ارزش افزوده، تأمین اجتماعی، محیط زیست، منابع طبیعی و حوزه شبکه بانکی از جمله مشکلات مطرح شده از سوی فعالان اقتصادی در استان اصفهان است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

کمیته‌های تخصصی برای رفع مشکلات صنایع تشکیل شود

وی با بیان اینکه طبق ماده ۶۱ قانون و آئین نامه اجرایی مصوب دولت این اختیار به ستاد تسهیل داده شده که برای موضوعات خاص کمیته‌های تخصصی تشکیل شود، افزود: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ۱۲ کمیته کارشناسی را با مسئولیت مدیران دستگاه‌های ذیربط تشکیل و موضوعات در ستاد تسهیل به صورت کارشناسی بررسی می‌کند.

دین پرست با بیان اینکه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور هیچ محدودیتی برای برخورد با مدیرانی که به تعطیلی واحد‌های تولیدی منجر شوند، نداریم و به شدت با آن‌ها برخورد خواهیم کرد، ادامه داد: اگر مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در چارچوب قوانین و مقررات باشد هیچکس حق عدم اجرا ندارد.

وی با بیان اینکه قوانین باید معطوف به تولیدکنندگان و صادر کنندگان باشد، ادامه داد: این امر باید در طرح‌ها و لوایح ارائه شده به مجلس نیز مورد توجه باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر