بازدید 7154

واکنش کاخ سفید به حملات اخیر یمن به عربستان

سخنگوی کاخ سفید گفت: به منظور توانمندسازی نظامی عربستان در مقابل حملات هوایی و موشکی یمن همکاری‌های لازم را انجام خواهیم داد.
کد خبر: ۱۰۳۹۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۲ 09 March 2021
به گزارش تابناک به نقل از مهر به نقل از المیادین، سخنگوی کاخ سفید در واکنش به حملات روز گذشته نیرو‌های یمنی به مواضع حساس سعودی ابراز نگرانی کرد.

«جن ساکی» با تاکید بر اینکه حملات نیرو‌های مردمی یمن و ارتش این کشور صلح و ثبات را در منطقه مختل می‌کند، افزود: با هم پیمان عربستانی خود که با تهدیداتی از سوی یمنی‌ها رو به رو هستند همکاری می‌کنیم تا از خودشان دفاع کنند.

سخنگوی کاخ سفید در پایان به احتمال افزایش کمک‌ها برای توانمندسازی ریاض برای دفاع از خود در برابر حملات از سوی یمن اشاره کرد.

در همین حین سازمان ملل هم حملات روز گذشته ارتش یمن به مواضع حساس نظامی و نفتی در عمق خاک سعودی را محکوم و نسبت به ادامه انجام چنین حملات موشکی اظهار نگرانی کرد.

محکومیت حملات نیرو‌های مردمی یمن و ارتش دولت نجات ملی به مواضع نظامی عربستان و ائتلاف متجاوز به رهبری خاندان آل سعود در حالی است که جنگنده‌ها پ پهپاد‌های این رژیم بطور ۲۴ ساعته مواضع مختلفی در شهر‌های مرزی و مرکزی یمن را بمباران کرده و تعداد قابل توجهی از زیرساخت‌های غیرنظامی از جمله بیمارستان و مدارس را هدف گیری می‌کنند.

در گزارش‌های سازمان ملل و دبیر کل این سازمان بار‌ها به خطر شیوع ویروس کرونا و وبا و شدت گرفتن قحطی و گرسنگی میان کودکان و زنان یمنی درپی اعمال محاصره شدید زمینی، هوایی و دریایی از سوی عربستان سعودی تاکید شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل