بازدید 7079
۲

نگرانی از وضعیت ذخیره‌سازی سد سفید رود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه متوسط دبی ورودی امسال در حوضه سد سفید رود حدود یک سوم میزان سال گذشته است، گفت: این موضوع موجب نگرانی برای آوردهای بهار و تابستان است.
کد خبر: ۱۰۳۹۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱ 08 March 2021


به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، وحید خرمی اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۹۲۴ میلیون متر مکعب ذخیره آب سفید رود است که این میزان ۶۰ میلیون متر مکعب کمتر از پارسال است و آوردمان متوسط دبی ورودی هم اکنون در این حوضه، ۷۰ متر مکعب بر ثانیه است که نسبت به ۲۱۰ متر مکعب بر ثانیه سال گذشته، تقریبا یک سوم و اندکی نگران کننده است.

وی تصریح کرد: پوشش برفی در سطح استان گیلان و در حوضه آبریز سفید رود طی سال جاری نسبت به پارسال و سال‌های گذشته کمتر است که این موضوع موجب شده که برای آوردهای مناسب بهار و تابستان نگرانی بیشتری داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: برای بالا بردن راندمان آب از انهار، هر ساله برای لایروبی انهار و سردهنه‌سازی برنامه‌ریزی داریم و عمدتا حول و حوش سال نو این کار انجام می‌شود.

خرمی افزود: برای امسال نیز بیش از ۵۰۰ کیلومتر لایروبی انهار و سردهنه‌ها برنامه‌ریزی شده که تاکنون حدود ۱۵۰ کیلومتر لایروبی از انهار ۱و ۲ انجام شده است و مابقی براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، انجام خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حالا هی جنگلها را ببرید
خدا هم از ما رو برگردونده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار