بازدید 16094

افزایش کمتر از ۲ میلیون‌تومانی دستمزد، غیرقانونی است

نایب رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران با اشاره به دستمزد ۱۴۰۰ کارگران گفت: افزایش کمتر از ۲ میلیون تومان دستمزد کارگران با ماده ۴۱قانون کار در تضاد است.
کد خبر: ۱۰۳۹۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸ 08 March 2021

به گزارش «تابناکم، محمد باقر متانی، نایب رییس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران در گفتگو با تسنیم، با اشاره به برگزاری جلسه امروز شورایعالی کار درخصوص تعیین دستمزد ۱۴۰۰ گفت: افزایش هر عددی کمتر از دومیلیون تومان، عدم رعایت ماده ۴۱ قانون کار است و دولت نباید اشتباه بخشنامه فروردین ۱۳۹۹ را تکرار نماید.

متانی در خصوص افزایش مطابق سبد معیشت تعیین شده در کمیته دستمزد گفت:مسلما پرداخت کامل هزینه‌های زندگی کارگران باید در اولویت اعضای شورایعالی کار باشد و درصورت عدم پرداخت کامل سبد معیشت برای سال ۱۴۰۰، اعضای شورایعالی کار می‌بایست برنامه‌ای جهت از بین بردن فاصله دستمزد پرداختی با سبد معیشت ارائه نمایند. وقت آن رسیده است که شرکای اجتماعی شورایعالی کار دورنمای رشد صنعت و تولید را با از بین بردن این فاصله ترسیم نمایند.

نماینده کارگران استان تهران افزود: نقش دولت با توجه به جایگاه اجتماعی و حاکمیتی و همچنین وظایف محوله طبق اصل ۲۹ و ۴۳ قانون اساسی پر رنگ‌تر و اساسی‌تر از کارفرمایان می‌باشد. تورم افسار گسیخته می‌بایست توسط دولت مهار شود تا افزایش دستمزد معنی دار شود. دولت می‌بایست در این روز‌های سخت به کمک جامعه کار و تولید بیاید و با ارائه طرح‌های منطقی باری را از دوش خانوار کارگران بردارد.

نایب رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران گفت: مسئولین اجرایی کشور می‌بایست فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص بهبود معیشت مردم را آویزه گوش نمایند و ساماندهی معیشت مردم را در صدر همه مسائل قرار دهند.

این فعال کارگری اشاره کرد: در صورت اصلاح ساختار شورایعالی کار و حضور نمایندگان بصیر و مطلع بی طرف بجای حضور وزرای صمت و اقتصاد با سوءگرایی آن‌ها بدلیل جایگاه اجتماعی مطمئنا اشتباهاتی، چون بخشنامه دستمزد ۹۹ بوجود نمی‌آید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۳
خود دولت خلاف قوانین مصوب عمل می کند. چون حقوق های کارمندان که زیر 10 تومن هستن کمتر از 2 تومن اضافه خواهد شد.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
اخوی این دوست ما شعر میگه شما چرا باور میکنی؟کی تضمین داده که حقوق کمتر از 2000000 تومان افزایش پیدا نکنه؟اگر سر سوزنی سواد اقتصادی داری بودجه این کار برای 25 میلیون نفر حقوق بگیر و بازنشسته را حساب کن ببین اصلا اینقدر پول در کشور وجود دارد که داستان سرایی می کنند؟اقتصاد سرزمین رویا ها نیست تولید ملی کم است و مردم فقیر تا وقتی رشد اقتصادی نباشد هیچ بهبودی در کار نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
کارگر بدبخت کل حقوقش 2 میلیونه
بدون ثبات اقتصادی افزایش حقوق یعنی افزایش قیمت کالاها و خدمات و دوباره ...........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
بينش شما منو كشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
دوست گرامي ما الان 42 ساله ثبات اقتصادي نديديم اگه به شما بر نمي خوره اجازه بديد دست مزد كارگران زياد بشه چون با اين دستمزدهاي ماهي 2 و 3 تومن شكم يه نفر رو هم نميشه سير كرد حالا پوشاك نخواستيم خانه نخواستيم ماشين نخواستيم تحصيل نخواستيم مسافرت نخواستيم پس انداز نخواستيم بچه نخواستيم
البته اگه اجازه مي دهيد ...
برادر باش تا صبح دولتت بدمد.35 درصد افزایش اخرشه چه امضا کنی چه نکنی
مدیر اداره به کارمندش گفت چرا صبح یک ساعت دیرتر میاد؟
کارمند گفت: چون بعد از ظهر هم دو ساعت زودتر میرم!دعا
حالا شده قضیه درآمد و هزینه مردم ؛ هنوز شندرغاز به حقوق کارمندان اضافه نشده قیمت کالاها و خدمات چند برابر میشود . چرا دولت 42 سال است حریف چند تا دلال و واسطه و محتکر نمیشه؟!
افزایش حقوق بدون حساب کتاب، باعث میشه کارفرما نتونه پرداخت کنه و اخراج کارگران بیشتر و بیکاری و...
بهتره به جای افزایش غیر معقول حقوق ، هزینه های زندگی رو کاهش بدن
خیلی کارفرماها بزور بیمه و مالیات و حقوق کارگر رو می دهند.
باید به دلال ها و کارمندان دولت رو از بخش خصوصی اخراج کنید.

الان تعداد بیکاران در حال افزایش است. اگر حقوق هم دو میلیون زیاد کنید. تعداد تولیدکنندگان کاهش و تعداد دزدان افزایش و تعداد بیکاران افزایش.

ثبات ایجاد کنید نیازی به افزایش حقوق و ... نیست.
در سالهای گذشته سهم دستمزد در هزینه تولید روند نزولی داشته است و به میزان بسیار کمی رسیده است . الان کارگر ایرانی کمترین دستمزدها را در جهان دارد. این در حالی است که تولید کنندگان در سالهای اخیر بدون حساب و کتاب کالاها را گران کرده اند.
وقتی گفته میشه باید افزایش حقوق درسال دومرحله ای باشه به قانون استناد میکنن ومیگن طبق قانون کار باید یکبار انجام بشه ولی وقتی به قانون استناد میشه که افزایش حقوق کارگران باید به نسبت تورم اعلامی سالانه افزایش داشته باشه به قانون عمل نمیکند یعنی دولت وکارفرما باهم درمقابل خانواده کارگری میستند .
نمایندگان کارگری را چه کسانی انتخاب میکنند؟ هر ساله روال کارشان اینجوریه که اول یک رقم بالایی را سیگنال میدن ، بعد خودشان همین رقم را تعدیل می کنند و در پایان کار حداکثر با ۱۵ الی ۲۰ درصد آن موافقت می کنند . یادتان باشد اگر به عنوان نماینده خیانت کنید ، معادی هم خواهد بود که باید پاسخ دهید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر