بازدید 29745
آخرین تحولات خاورمیانه

حمله به عمق عربستان با ۱۴ پهپاد و ۸موشک بالستیک / گشت‌زنی بمب‌افکن‌های آمریکایی با جنگنده‌های اسرائیل، قطر و عربستان بر فراز خاورمیانه / سفر لاوروف به امارات، عربستان و قطر / درخواست چین از آمریکا برای لغو تحریم‌های ناعادلانه علیه ایران / تمایل آمریکا به حضور ایران، روسیه و چین در مذاکرات صلح افغانستان

حمله به عمق عربستان با ۱۴ پهپاد و ۸موشک بالستیک، گشت‌زنی بمب‌افکن‌های آمریکایی با جنگنده‌های اسرائیل، قطر و عربستان بر فراز خاورمیانه، سفر لاوروف به امارات، عربستان و قطر، درخواست چین از آمریکا برای لغو تحریم‌های ناعادلانه علیه ایران و تمایل آمریکا به حضور ایران، روسیه و چین در مذاکرات صلح افغانستان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۳۹۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 08 March 2021

بین الملل تابناک| تحولات خاورمیانه: حمله به عمق عربستان با ۱۴ پهپاد و ۸موشک بالستیک، گشت‌زنی بمب‌افکن‌های آمریکایی با جنگنده‌های اسرائیل، قطر و عربستان بر فراز خاورمیانه، سفر لاوروف به امارات، عربستان و قطر، درخواست چین از آمریکا برای لغو تحریم‌های ناعادلانه علیه ایران و تمایل آمریکا به حضور ایران، روسیه و چین در مذاکرات صلح افغانستان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

حمله به عمق عربستان با ۱۴ پهباد و ۸موشک بالستیک

یحیی سریع، سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای از هدف قرار دادن عمق امنیتی عربستان با هشت موشک بالستیک و ۱۴ پهپاد در عملیات توازن بازدارنده ۶ خبر داد.

به گزارش تلویزیون المسیره، در بیانیه نیروهای مسلح یمن آمده است: به فضل خداوند، نیروی موشکی و پهپادی توانست عملیات گسترده هجومی با ۱۴ پهپاد و ۸موشک بالستیک را در مقیاس گسترده در خاک سعودی انجام دهد.

در این بیانیه آمده است: در میان پهپادها و موشک‌هایی که در این عملیات تهاجمی گسترده مشارکت داده شد ،۱۰ پهپاد از نوع صماد ۳ و یک موشک ذوالفقار مورد استفاده قرار گرفت.

در بیانیه نیروهای مسلح یمن تاکید شد: در عملیات توازن بازدارنده ۶، شرکت آرامکو در بندر رأس التنوره و اهداف نظامی دیگر در منطقه الدمام و نیز پایگاه‌های نظامی در عسیر و جیزان با ۴ پهپاد از نوع ۲kو موشک‌های بدر مورد اصابت دقیق قرار گرفت.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن این عملیات را حق قانونی و طبیعی در واکنش به حملات سعودی و ادامه تحریم و محاصره یمن دانست.

این در حالی است که منابع خبری اعلام کردند، در شهر «ظهران» واقع در شرق عربستان، صدای یک انفجار شنیده شده است.

این انفجار حدود ساعت ۸ تا ۸ و سی دقیقه شامگاه یکشنبه به وقت ریاض به وقوع پیوست. در همین باره، سفارت ایالات متحده آمریکا در عربستان سعودی به شهروندان آمریکایی ساکن در شهرهای ظهران، دمام و خُبَر هشدار داد که در صورت وقوع حمله تدابیر احتیاطی را به کار گیرند.

در همین حال خبرگزاری رسمی عربستان سعودی از بقایای یک موشک بالستیک در یکی از منطقه‌های وابسته به شرکت آرامکو در ظهران خبر داد. از سوی دیگر، وزارت دفاع سعودی حمله به تأسیسات نفتی آرامکو را به مثابه هدف قرار دادن امنیت جهانی دانست.!

گشتزنی بمبافکنهای آمریکایی با جنگندههای اسرائیل، قطر و عربستان بر فراز خاورمیانه

ارتش آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد، دو بمب‌افکن استراتژیک خود از نوع "بی- ۵۲" استراتوفورترس خود را برای گشت‌زنی هوایی چند ملیتی به حریم هوایی خاورمیانه اعزام کرده است.

به گزارش آر تی، فرماندهی مرکزی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: این گشت زنی با هدف "بازدارندگی دشمن و اطمینان بخشی به هم‌پیمانان و شرکا با تعهد ارتش آمریکا به حفظ امنیت منطقه" انجام می‌شود.

فرماندهی آمریکا اشاره کرد، هواپیماهای وابسته به دولت‌های شریک از جمله رژیم صهیونیستی، عربستان و قطر این دو بمب‌افکن و نیز جنگنده‌های نیروی هوایی آمریکا را در این گشت زنی همراهی می‌کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است، این گشت زنی چهارمین حضور بمب‌افکن‌های استراتژیک آمریکا در منطقه از ابتدای سال جاری میلادی است.

همچنین به گزارش اسپوتنیک، ناظران هوانوردی آمریکایی و انگلیسی در شبکه‌های اجتماعی گزارش دادند که دو بمب افکن استراتژیک بی-۵۲ که قادر به حمل بمب هسته‌ای هستند، یکشنبه پروازی بدون توقف از ایالات متحده به خاورمیانه انجام دادند و بازگشتند، گزارش شده =که این ماموریت به وضوح نشان دهنده نمایش قدرت در منطقه خلیج فارس بوده است.

بر اساس اطلاعات به دست آمده دو فروند بمب افکن استراتژیک بی-۵۲ از پایگاه هوایی مینوت (داکوتای شمالی) پروازی را بر فراز اقیانوس اطلس انجام داده و با گذر از جبل الطارق، دریای مدیترانه، اسرائیل، اردن، عربستان سعودی در خلیج فارس در منطقه خاورمیانه به گشت زنی پرداختند و سپس بازگشتند.

این پرواز طولانی و رفت و برگشت دو بمب افکن از طریق اقیانوس اطلس به خاورمیانه، توسط هواپیماهای سوخت رسان KC-۱۳۵R و KC-۱۰A آمریکایی پشتیبانی شد و در طول پرواز بر فراز خاورمیانه جنگنده‌های اف-۱۶ آنها را همراه کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز تصاویری از جنگنده‌های وابسته به خود را به همراه دو بمب‌افکن‌های آمریکایی در این گشت‌زنی منتشر کرد.

سفر لاوروف به امارات، عربستان و قطر

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه طی مقطع زمانی هشتم تا دوازدهم مارس جاری به امارات، عربستان و قطر سفر خواهد کرد.

وی طی این سفرها با محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی، عبدالله بن زاید، وزیر خارجه امارات و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و فیصل بن فرحان، وزیر خارجه سعودی و تمیم بن حمد، امیر قطر و محمد عبدالرحمان، وزیر خارجه قطر دیدار خواهد کرد.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، این سفرها بخش مهمی از گفت‌وگوی دوجانبه فشرده‌ای است که در چارچوب آن، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه تماس‌های دوره‌ای بر مبنای اعتماد با رهبران کشورهای عربی برقرار می‌سازد.

در این بیانیه با اشاره به ارتباط مستحکم میان روسیه و این سه کشور عرب حوزه خلیج فارس در سطح وزارت‌های خارجه، یادآور شده است که وزرای خارجه عربستان، امارات و قطر در دسامبر و ژانویه گذشته به مسکو سفر داشتند.

این وزارتخانه اعلام کرد، مسائل مربوط به تحکیم همکاری تجاری و اقتصادی جایگاه خاصی در دستور کار سفر لاوروف خواهد داشت و بر اجرای توافق‌های منعقده در گذشته در بالاترین سطوح تمرکز خواهد شد.

در این بیانیه به ادامه رشد تبادلات تجاری میان روسیه و این سه کشور عرب حوزه خلیج فارس با وجود تبعات ویروس کرونا اشاره و تاکید شده است که تبادلات تجاری میان روسیه و امارات در سال ۲۰۲۰ شاهد افزایش به میزان ۷۸ درصد و به ارزش ۳.۲۷ میلیارد دلار بود که سطح بی‌سابقه‌ای را ایجاد کرده است.

در این بیانیه، نقش کمیته‌های مشترک بین دولت‌ها در تحقق این دستاوردها ستوده و اعلام شده است که لاوروف به همتایان خود در حوزه خلیج فارس برنامه‌های مربوط به نشست‌های این کمیته‌ها ـ که قرار است در سال جاری برگزار شود ـ اعلام خواهد کرد.

در این بیانیه به تقویت همکاری میان مسکو و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در زمینه سرمایه‌گذاری‌ها به ویژه از طریق صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه اشاره شده است.

پیش‌بینی می‌شود که لاوروف با همتایان خود در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس طی این سفر در خصوص پاره‌ای از مسائل مربوط به هماهنگی در پروژه‌های مشترک جدید در تعدادی از عرصه‌ها از جمله انرژی، صنعت، کشاورزی، زیرساخت‌ها و استفاده مسالمت آمیز از فضا گفت‌وگو کند.

طبق این بیانیه، مسکو اهمیت بسیاری به ادامه هماهنگی‌ها با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس درخصوص اوضاع بازار جهانی انرژی به ویژه در چارچوب ائتلاف اوپک پلاس و مجمع کشورهای صادرکننده نفت می‌دهد.

همچنین مسائل مربوط به گسترش همکاری‌ها در زمینه مقابله با کرونا و افزایش روابط فرهنگی و انسانی در این سفر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در این بیانیه به این امر اشاره شده که عمل به سیستم معافیت از ویزا میان روسیه با امارات و قطر، عاملی ترغیب کننده و مهم در این زمینه به حساب می‌آید.

در مورد بخش سیاسی این سفر نیز پیش بینی می‌شود که لاوروف در مورد پرونده‌های اصلی مطرح در دستورکارهای جهانی و منطقه‌ای گفت‌وگو کند و بر لزوم حل و فصل درگیری‌ها در خاورمیانه و شمال آفریقا از طریق گفت‌وگوی جامعی که منافع و نگرانی‌های تمامی طرف‌های درگیر را مدنظر قرار دهد، تمرکز کند.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، لاوروف در این سفر به بررسی اوضاع در سوریه، لیبی، یمن و حل و فصل نزاع میان کشورهای عربی و اسرائیل نیز خواهد پرداخت.

درخواست چین از آمریکا برای لغو تحریمهای ناعادلانه علیه ایران

وانگ یی، وزیر خارجه چین روز یکشنبه ابراز امیدواری کرد که آمریکا تحریم های ناعادلانه علیه ایران را لغو کند.

وزیر خارجه چین در کنفرانس خبری سالانه خود با تاکید بر غیرعادلانه بودن تحریم های ایران از سوی آمریکا ابراز امیدواری کرد که تهران نیز در این فرایند مسئولیت پذیر باشد.

وانگ موضوع هسته ای ایران را مساله حساسی دانست که بر وضعیت خاورمیانه و کشورهای حوزه خلیج فارس تاثیرگذار است.

وی گفت: ما امیدواریم که طرف آمریکایی با صداقت خود را در اسرع وقت با لغو تحریم های یکجانبه ناعادلانه و صدور احکام قضایی بر اشخاص و نهادهای ثالث اثبات کند.

وزیر خارجه چین ادامه داد: در مورد مسائل امنیت منطقه ای، چین پیشنهاد ایجاد یک چارچوب مذاکره چندجانبه در منطقه خلیج فارس با حفظ برجام را مطرح کرده است. گروه های مختلف می توانند از این چارچوب برای مدیریت اختلافات و کاهش تنش ها از طریق مشورت استفاده کرده و به صورت مشترک صلح و ثبات در منطقه را حفظ کنند.

تمایل آمریکا به حضور ایران، روسیه و چین در مذاکرات صلح افغانستان

وزیر امور خارجه ایالات متحده در نامه‌ای به «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان متذکر شده که از سازمان ملل تقاضا کرده برخی کشورها از جمله روسیه، ایران و چین در نشست عالی هفته‌های آینده گفت‌وگوهای صلح افغانستان شرکت کنند.

به نوشته روزنامه «دیلی صباح» شبکه تلویزیونی «طوع نیوز افغانستان» یکشنبه نامه «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده به غنی را منتشر و از وی نقل کرد که چهار پیشنهاد را برای روند صلح افغانستان ارائه داده است.

بلینکن در این نامه به عنوان اولین پیشنهاد گفت: «سازمان ملل متحد باید جلسه‌ای از وزرا و نمایندگان خارجه روسیه، چین، پاکستان، ایران، هند و ایالات متحده تشکیل دهد تا درباره یک رویکرد واحد برای حمایت از صلح در افغانستان بحث کند.»

بلینکن در نامه خود خطاب به رئیس جمهور افغانستان گفته که از ترکیه خواسته است میزبان مذاکرات آتی صلح افغانستان باشد.

مذاکرات صلح افغانستان پس از توافق در فوریه سال ۲۰۲۰ بین طالبان و ایالات متحده که برای تعیین زمان خروج نیرو‌های خارجی از افغانستان در ازای تضمین‌های امنیتی تعیین گشت، آغاز شد. کابل بر آتش بس دائمی پافشاری کرده؛ خواسته‌ای که تاکنون توسط شورشیان رد شده است.

«مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه هفته گذشته گفت که ترکیه به امنیت افغانستان کمک کرده و حضور خود را در این کشور حفظ خواهد کرد. پارلمان ترکیه در اواخر سال ۲۰۲۰ میلادی به عنوان بخشی از ماموریت پشتیبانی ناتو در این کشور طرح تمدید اعزام نیرو‌های خود در افغانستان به مدت ۱۸ ماه را تصویب کرد.

پیشتر منابع آگاه از روند صلح افغانستان گفته بودند که «زلمی خلیل‌زاد»، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در دیدار با غنی و «عبدالله عبدالله» رییس شورای عالی مصالحه ملی حامل نامه‌ای ویژه از طرف وزیر خارجه آمریکا بوده است. در این نامه، از مقامات دولت افغانستان خواسته شده است که به روند صلح سرعت داده شده و اجماع داخلی برای مذاکره با طالبان در سطحی جدید ایجاد شود.

براساس گفته این منابع، اگر مقدمات سیاسی لازم در دولت افغانستان و گروه طالبان به‌ موقوع روی‌دست گرفته شود، یک نشست در سطح سران سیاسی جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان، هرچه سریع‌تر به میزبانی ترکیه در شهر «آنکارا» برگزار خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۴۰
یمن و بمب بالستیک!!!!!!
پاسخ ها
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
عزیز دل ، موشک بالستیک
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
بلومبرگ اعلام کرد حمله از یمن نبوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
مهم نیست. هرکی سقوطیها رو زده دستش درد نکنه
یه زمانی بن سلمان و اطرافیان نادانش می گفتند جنگ را باید به داخل مرزهای ایران بکشانیم

الله اکبر

الان آل سقوط مثل ... تو گل مونده که چطوری جنگ یمن به داخل عربستان کشیده شده !!!!!!!!!!؟؟؟؟؟

چاه مکن بهر کسی .............
پاسخ ها
siavash
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
خون اون زن و بچه های بیگناهی که قربانی جنگ نیابتی آل سقوط شدند و خرابی و قحطی کشورشون رو کی باید بده
به جای اینکه ببینیم چه کسی چه کسی را زد، به دنبال برقراری صلح و ثبات در منطقه با گفتمان باشیم. طوری شده که اعراب با اسرائیل علیه ما در حال متحد شدن هستند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
عراب از ترس امریکا با اسرائیل صلح کردنهنوز نمیدونی صلح با قدرت ایجاد میشه نه با خنده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
اتحاط آنها اتحاد تار عنکبوتی است و با یک تهاجم شدید براحتی پاره می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
این نشان می دهد هر دو آنها به تنهایی یارای مقابله با ما را ندارند و این یعنی قدرت ایران اسلامی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
ملت مسلمان عرب هيچگاه با اسرائيل متحد نخواهد شد چرا كه اسرائيل به مثابه يك نوع ويروس كرونا براي اعراب و مسلمانان مي باشد و اين نوع اتحاد، اتحاد نقيضين است.
ناشناس
| Philippines |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
صلح و ثبات وقتی خوب میشه که سرزمینهای جدا شده به خاک وطن برگرده نه اینکه خود امارات که تو نقشه اندازه مگس وقبلا جز خاک ایران بوده حالا ادعای سه جزیره ایرانی را داشته باشه ما باید تمام سرزمینهایی که پس ازمرگ نادر شاه بزرگ در زمان سلاطین غیر ایرانی قاجار از دست دادیم پس بگیریم
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
کشورهای دیگه برای مردم و اقتصادشون ارزش قائل هستن وگرنه همه میتوننن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
اگه خیال می‌کنی آمریکا و اسراییل از آدمکشی دست برمیدارند بسم الله. برو باهاشون صحبت کن و متقاعدشون کن به جنگ و خونریزی و اشغالگری پایان بدند
ر همین حال خبرگزاری رسمی عربستان سعودی از بقایای یک موشک بالستیک در یکی از منطقه‌های وابسته به شرکت آرامکو در ظهران خبر داد. ازسویی دیگر وزارت دفاع سعودی حمله به تأسیسات نفتی آرامکو را به مثابه هدف قراردادن امنیت جهانی دانست.!..
كمي دقت كنند خود آرامكو را هم مي توانند بزنند تا ريشه اصل فساد دنيا خشكانده شود ..
آل سقوط
یمن چطور این تجهیزات را بدست اورده؟ انگلستان تا همین چند سال پیش پهباد نداشت!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
یمنی‌ها ملت فوق العاده باهوشی هستند. خیلی سریع یاد میگیرند و میسازند بر خلاف سعودیها که از فرق سر تا نوک انگشتان پا به آمریکا وابسته اند.
قدرت ایمان و اتکال به خداوند متعال را ببینید یمن چه به روز شیوخ بی کفایت و امریکای جهانخوار اورده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
آیا از یمن چیزی باقی مانده؟ کدام قدرت ؟حالا 4 تا موشک هم زد چیزی عوص میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
جواب ۱۲:۵۸
حالت خوبه؟یمن از عربستان داره خاک میگیره-نیروی دریایی تشکیل داده-دانشگاه افسری داره ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
اینو به سعودیها بگو که مزارع و کارخانجات و مدارس و زندگی مردم یمن رو بمباران می‌کنند. یمنی‌ها چاره‌ای جز مقابله ندارند
این همه تیتر زدی .. پس کو اخبارش؟؟
خبر ناقصه
سعودیها 8 پهپاد را نابود کردند. مناطقی که دست حوثی‌ها هست از اول هم متعلق به شیعیان بوده. جایی که شیعیان اقلیت بودند هنوز دست عربستان و آمارات هست مثل جنوب و غرب یمن. این جنگ برنده نداره چون نصف یمن شیعه و نصف آن سنی هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
سعودیها یه چیزی میگند کی باور می‌کنه. جلوی درز خبر همون آرامکو رو هم اگه تونسته بودند میگرفتند که مضحکه دنیا نشند. قرار بود ظرف چند هفته یمن رو اشغال کنند حالا باید حواسشون باشه یمنیها عربستان رو نگیرند
بن سلمان نادان آرزو داشت جنگ به داخل ایران کشیده شود . احسنت به یمنی ها که این آرزوی بن سلمان کثیف را بر عکسش کردند . حالا داخل عربستان هر روز با موشک هدف قرار گرفته می شود . چقدر می سوزند این آل سقوطی ها از عصبانیت بخاطر ایران که حمایت می کند یمنی ها را . و هیچ غلطی هم نمی توانند بکنند . ظرف 24 ساعت ایران می تواند با قدرت موشکهایش عربستان را به خاک سیاه بنشاند اگر جنگی صورت بگیرد . شما که زورتون سر مردم مظلوم و بی سلاح یمن نمی رسد پس چرا اینقدر یاوه گویی می کنید علیه ایران .
از داخل کشور خودمون بگو فقر بیکاری بدبختی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
اگه فقیری بخاطر اینه که فکرتو به کار نمیندازی. بین اخبار بین المللی دنبال اخبار داخلی میگردی یا فکر می‌کنی خبرگزاریها فقط از اخبار داخلی مینویسند و فقط وظیفشون انتشار اخبار بد از داخله
خسارتش چی بود . کم کم شرایط بسمت جنگ سوم جهانی کلید میخورد
هم اکنون ستون های آل سعود یکی پس از دیگری در حال شکستن است به لطف الهی و یاری ملت با ایمان یمن و ایران انشاالله رب العالمین. از یک طرف آبروریزی قتل روزنامه نگار سعودی در ترکیه به دست محمد بن سلمان و از طرفی دخالت و تجاوز به خاک و ملت و خواسته ملت شریف و مظلوم یمن هر روز بنزین بیشتری از طرف آل سعود و حقوق بگیرانشان (متحدین) برا این آتشی که به پا کرده اند می ریزند.
وعده الهی ست که هرکه از صراط المستقیم دور شود به بیراهه کشیده میشود، الا الله کند و به خداوند پناه ببرد....
چه زیبا ...پرواز شبانه پهباد در یمن ... نه اینکه ملتی فقیر وضعیف هستند ...ملتی در محاصره و تحریم اند ...استفاده از روش های جنگی روز دنیا در یمن ... کسانی مثل ما که جنگ تحمیلی خودمان را درک کرده اند برایمان تعجب آوره این توان این ملت یمن ...میدانیم ایران و خدا با یمنه اما ...پس کجاست این قدرت پوشالی پدافند آمریکایی اسراییلی در عربستان ...حتما باید هواپیماهای عربستان پرواز کنند تا مستشاران خارجی و خلبانان بیگانه پول بگیرند ...حمله کور ،حمله از دور،طولانی شدن جنگ در یمن نه تنها آبروی عربستان را برد که ما میدانستیم که نه عربستان و حتی هیچ کدام از کشورهای جهان عرب یارای مقابله با ایران را ندارند بلکه هیچ قدرتی در جهان توانایی رویارویی با ایران را ندارند ...
آمریکا مجوز صدور سلاح به عربستان را لغو کرد همانطور که به شورشیان سوریه وعده داد ولی اخرش سلاح نداد.
اینها دو دلیل داره. یکی اینکه آمریکا از منطقه خارج نخواهد شد و دیگری اینکه فهمیده که چطور کشورهایی منطقه را به جان هم بی اندازه و منابع و اقتصاد آنها را نابود و آنها را تضعیف کنه.
اوایل بهار عربی خیلی چیزها به نفع آمریکا شد ولی یک دفعه کنار کشید. علتش هم این هست که امریکا نمی خواهد هیچ کشور قدرتمند در خاورمیانه باشه تا اسراییل دست بالا را داشته باشه.
الله اکبر راباور کنم
عجب!!!
بهترین راه مذاکره و صلح است
سلام. تابناک نظرات ما را برجسته تر مطح نماید. * مذاکرات صلح در افغانستان با حضور کشورهای دیگر و طمع ورزی آن ها هرگز اتفاق نخواهد افتاد. اصولاً آمریکا با راه اندازی مذاکرات دور بی پایانی را برای استخراج منافع خود تا آخرین لحظه پیش می برد و هزینه های فوق العاده ای بر مذاکرات و رفت و آمد ها مترتب است. مردم افغانستان و دولت مستقر و دولت های مدعی داخلی افغانستان باید از هر گونه مذاکرات با کشورهای دیگر پرهیز نمایند. مذاکرات برای افغانستان غیر از وقت کشی و از دست دادن زمان پیشرفت و عدالت حاصلی نخواهد داشت. مذاکرات مردمی و صلح آمیز در افغانستان باید در یک جمع مشترک از مؤتمر و لوی جرگه اتفاق بیافتد و نه در خارج از افغانستان ! آمریکا شیطان بزرگ است. و باید از شیطان و مذاکره با شیطان پرهیز شود.
قطر ...............ای نمک نشناس
سلام. در مورد گشت زنی بمب افکنهای آمریکا و رژیم صهیونیستی و عربستان وامارات ، نشانگر این است که آمریکا اراده فروش تسلیحات به عربستان و امارات را ندارد بدلیل اینکه در صورت سقوط عربستان این تسلیحات به دست محور مقاومت و نیروهای داخلی مخالف با آمریکا خواهد افتاد. آمریکا امکان حضور زمینی را منتفی می داند و با گشت هوائی هم نمی تواند جبران ضعف نماید . اما با این کار دوباره عربستان و امارات را برای تأمین امنیت ظاهری سر کیسه کند و از راه خدمت فروشی ( گشت هوائی ) دلارهای نفتی عربستان و امارات را بردارد. اصولاً جو بایدن با استراتژی استفاده از پول و نیروی منطقه با کمترین سرمایه آمریکای آمده است. جوبایدن باید برای جلوگیری از فروپاشی آمریکا با بدهی چند صد تریلیون دلاری! واحتمال جنگ داخلی در آمریکا از این پز دادن های سودآور استفاده کند.
هیچکدام به ما ربطی ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
به تو ربطی نداره خوب کلیک نکن. اونایی که پیگیر اخبار منطقه هستند چه گناهی کردند بخاطر شما از اخبار محروم بشند؟
از این حمله های نا موفق هرروز می کنند شما هم با آب و تاب گزارش کنید ولی حقیقت چیز دیگری است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل