بازدید 7654
۱

نقشه آدم ربایی با انگیزه تسویه حساب شخصی

کد خبر: ۱۰۳۸۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۱ 04 March 2021

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری اعضای باند آدم‌ربایی و سرقت خبر داد که برای تسویه حساب شخصی اقدام به اجرای نقشه سرقت بی فرجام کردند.

به گزارش میزان، سرهنگ کارآگاه سعید مجیدی افزود: اواسط دی ماه پرونده‌ای با موضوع سرقت به عنف منزل به دادخواهی یکی از شهروندان در کلانتری ۱۰۲ پاسداران تشکیل و برای رسیدگی تخصصی و پی جویی به پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی ادامه داد: شاکی برای تکمیل تحقیقات در پایگاه چهارم حاضر شد و اظهار کرد که دهم دی ماه ،چهار سارق با صورت پوشیده به ساختمان محل سکونت وی وارد و پس از تخریب در واحد مسکونی وارد منزل او می‌شوند و با تهدید و ضرب و شتم او قصد سرقت داشتند که با توجه به فعال شدن آژیر ساختمان و حضور ساکنان و همسایگان در راهرو و راه پله، اقدام به فرار می کنند و سرقتی انجام نمی دهند.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با توجه به حساسیت موضوع گروهی از کارآگاهان به محل وقوع جرم اعزام شدند و به بررسی محل پرداختند که مشاهده کردند یکی از همسایگان مجاور در ساختمان خود دوربین مدار بسته نصب کرده است.

در همین حال، پس از هماهنگی قضایی فیلم دوربین مداربسته مورد بازبینی قرار گرفت و مشاهده شد چهار مرد با صورت پوشیده و با یک دستگاه پرشیای سفید رنگ به محل سرقت مراجعه کردند و پس از حدود ۲۰ دقیقه از محل متواری شدند، در بررسی سیستمی مشخص شد که متهمان پلاک خودرو را دستکاری کرده و با پلاک دیگری به صحنه جرم آمده اند.

وی افزود: در این زمینه دیگر پلاک‌ها نیز استعلام و تعدادی پلاک شبیه پلاک خودروی پرشیا استخراج شد که در راستای شناسایی متهمان، تحقیقات میدانی در خصوص مالکان خودرو در نشانی های موجود انجام و مشخص شد مالک یکی از خودرو‌ها به نام «غفور» شباهت زیادی به یکی از متهمان دارد و یک فقره سابقه آدم ربایی نیز دارد.

او ادامه داد: پس از هماهنگی با مراجع قضایی ،دستگیری «غفور» و همدستان وی در دستور کار پلیس قرار گرفت که پس از اقدامات پلیسی در عملیاتی غافلگیرانه بیست و نهم دی ماه «غفور» دستگیر شد. وی در تحقیقات به عمل آمده، ابتدا منکر سرقت و نقشه آدم ربایی بود، اما پس از ارائه مستندات و ادله لب به سخن گشود و به جرم خود با همکاری سه نفر دیگر به هویت های مهدی، پوریا و سهیل اعتراف کرد.

به گفته مجیدی، سهیل در اعترافات خود بیان کرد که شاکی با «پوریا» اختلاف مالی داشته و او نیز تصمیم گرفته از شاکی انتقام بگیرد و برای تسویه حساب از او سرقت کنند که موفق نشده و ناکام مانده اند.

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی قضایی و اعترافات متهم، طی عملیاتی غافلگیرانه مهدی و پوریا نیز در منزل شان دستگیر شدند و در بازجویی به عمل آمده، به جرم خود اعتراف و علت و انگیزه سرقت نافرجام از شاکی را اختلاف مالی و ترساندن شاکی برای تسویه حساب بیان کردند، متهمان پس از اخذ رضایت شاکی به مرجع قضایی معرفی شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سارقین که روح نیستند از دیوار عبور کنند، پس اگر به جای درب، حفاظ و قفلهای اسباب بازی که تحت عنوان متقلبانه ضد سرقت فروخته میشن و هر کلید ساز یا دزد تازه کاری هم میتونه باز یا تخریبش کنه فقط یک قفل ضد دیلم روی درب نصب باشه که بدون هیچ اما و اگری باز یا تخریب نشه و همچنین مقابل بالکن، نورگیر و پنجره ها هم حفاظ ضد دیلم نصب باشه که واقعا قابل شکستن از جای جوش و فاصله انداختن با دیلم یا جک بین میله ها نباشه، نه تنها وقتی کسی منزل نیست سارقین نمیتونن وارد بشن بلکه سارقین به عنف هم که در حال استراحت، خواب، تماشای تلویزیون و حتی استحمام میان بالای سر افراد خانواده نمیتونن وارد بشن و از همه مهمتر اینکه سیستم ضد زورگیری قفل ضد دیلم نیز ناجی قربانیان بی دفاع در مقابل سارقینی خشن است که در لباس مامور پلیس، آب، برق، گاز و سرایدار خود قربانیان درب را برای آنها باز میکنند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان