بازدید 19177

اسرائیل تجاوز کند، روزش را به شب سیاه تبدیل می‌کنیم

«شیخ نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان در گفتگو با شبکه خبری المیادین اوضاع لبنان را دشوار و پیچیده توصیف کرد و نسبت به واکنش به هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۳۸۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶ 04 March 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت که اوضاع لبنان بسیار دشوار و پیچیده است و به مرحله خطرناکی رسیده است.

«شیخ نعیم قاسم» در گفتگو با شبکه خبری المیادین افزود: کسی نمی‌تواند از وضعیت کنونی دفاع کند بلکه همه باید بگویند ما در فاجعه‌ای به سر می بریم که باید از ان خارج شویم.

وی همچنین به موضوع تاخیر در تشکیل دولت جدید لبنان اشاره کرد و افزود: با تمام صراحت می گویم اگر رئیس جمهور با نخست وزیر مکلف توافق کنند، دولت فوراً تشکیل می‌شود.

معاون دبیرکل حزب الله در عین حال هرگونه تاخیر در دستیابی به توافق و کوتاه آمدن طرف‌های ذیربط برای تشکیل کابینه را غیر قابل توجیه دانست و گفت: به اعتقاد من مشکل در اصل داخلی است و هرگونه عوامل داخلی یا خارجی در مقابل توافق آنها عوامل ثانوی هستند.

وی ادامه داد: مطلوب این است که امتیازاتی داده شود که به هیچ وجه در ترکیب دولت و اختیارات هیچکدام از آنها خلل وارد نکند. حزب الله از طریق دبیرکل خود راهکار و حلی را برای امتیازات متقابل مطرح کرده است.

شیخ نعیم قاسم گفت: به نظر می‌رسد که هیچ راهکار داخلی یا خارجی در دورنما وجود ندارد مگر اینکه میشل عون و الحریری توافق کنند. پیش از این دیدگاه‌های عون و الحریری را منتقل کردیم تا امکان تعدیل مواضع بررسی شود اما دیدیم که روی ثبات مواضع پافشاری وجود دارد.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در بخشی دیگر از سخنانش به اوضاع اقتصادی لبنان و حضور آوارگان سوری در این کشور اشاره کرد و گفت: یک و نیم میلیون آواره سوری می‌توانند به کشورشان بازگردند اما سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا و آمریکا مانع آن می‌شوند.

شیخ نعیم قاسم درباره اتهامات و ادعاها علیه حزب الله هم تصریح کرد: برخی سیاستمداران لبنان کاری ندارند جز اینکه هر حادثه‌ای را مستقیماً به حزب الله نسبت دهند تا وجهه اش را خدشه دار کنند.

وی درباره ترور لقمان سلیم فعال رسانه‌ای لبنانی گفت: این حادثه برای ما به عنوان حزب الله غافلگیرکننده بود و ما اطلاعاتی درباره عوامل و علل ترور وی نداریم. با این حال پیش از انتشار هرگونه اطلاعاتی درباره ترور وی مشاهده کردیم که اتهام‌ها بدون هیچ گونه توجیه منطقی به سمت حزب الله روانه گشت. توجیه آنها این بود که حادثه در منطقه حزب الله اتفاق افتاده است این در حالی است که دشمن پیش از آن به مناطق ما نفوذ کرده و تعدادی از برادران ما را به شهادت رسانده بود.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان ضمن اعلام مخالفت با هرگونه بین المللی کردن موضوعات لبنان، تاکید کرد: بین المللی کردن موضوعات به مشکلات ما می‌افزاید.

شیخ نعیم قاسم پیرامون خلع سلاح مقاومت هم افزود: موضوع خلع سلاح بدون تردید یک رویکرد آمریکایی است و برخی برای کمک کردن به این رویکرد تلاش کرده اند.

معاون دبیرکل حزب الله در واکنش به تهدیدات «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم گفت: وی موضوعاتی را برای بالا بردن روحیه در اسرائیل بیان می‌کند و حزب الله به صورت واضح اعلام کرده است که قصدی برای وارد شدن به جنگ ندارد. حزب الله قصد دارد در حالت دفاع باقی بماند و اگر اسرائیل تجاوزی علیه ما انجام دهد روزش را به شب سیاه تبدیل خواهیم کرد.

وی افزود: اسرائیل باید بفهمد که عرصه برایش باز نیست و امروز نبرد در داخل اسرائیل است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۱۲
بله بله................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
کاملا مشخص است از پاسخ هایتان به حمله های اسرائیل
24 ساعته داره تجاوز می کنه الانم ثروتمندترین آدمای دنیا شدن ... روزشونم آفتابیه
از حرف های بی عمل خسته شدیم .
پاسخ ها
يحيا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
عزيزم اين روحاني و جهانگيري نيست. معاون سيد حسن نصر الله است.
هر هفته اسارئیل داره مواضع را میزنه هیچ کاری نمی کنید ! بعد فقط حرف های بی پایه و اساس میزنید.
انتقام سختشون رو از ما نگیرن صلوات
جوک سال. هر روز داره اسرائیل سوریه و مواضع مقاومت را می زند دریغ از یک پاسخ!
اگر 10 درصد قدرتی رو که ادعا میکنیم داشتیم الان اسراییل رو شخم زده بودیم . فقط ادعا . فقط رجز خوانی برای کل دنیا !!
آخ جون ! شما درست میگی .
فعلا" که طی دو سه سال گذشته بیش هزار بار نیروهایتان در سوریه را بمباران کرد جرئت نفس کشیدن در برابرش را ندارید .
همین الان تبدیل کن حاجی حال کنیم
که شود قاسم سلیمانی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل