بازدید 7335
جنگ تجاری آمریکا دوباره شروع شد

آمریکا بر واردات آلومینیوم ۱۸ کشور تعرفه اعمال کرد

/وزارت بازرگانی آمریکا بر واردات آلومینیوم از ۱۸ کشور تعرفه گمرکی اعمال کرد.
کد خبر: ۱۰۳۸۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۳ 04 March 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس به نقل از راشا تودی، وزارت بازرگانی آمریکا به بهانه مقابله با دامپینگ و تخصیص یارانه بر تولید آلومینیوم در برخی کشور‌ها بر واردات این فلز از ۱۸ کشور به آمریکا تعرفه گمرکی اعمال کرد.

درواقع جینا رایماندو، به فاصله چند ساعت پس از گرفتن رأی اعتماد از سنای امریکا به عنوان وزیر خزانه‌داری دست به اعمال تعرفه بر واردات آلومینیوم به آمریکا زد. این تعرفه‌ها قرار است بر واردات ورق‌های آلومینیومی که در ساخت بدنه تریلر و نمای ساختمان و همچنین علائم خیابانی کاربرد دارند، اعمال شده است. تحقیقات در این زمینه از زمان دولت ترامپ آغاز شده است.

بیشترین تعرفه اعمال شده مربوط به آلمان است که از ۴۹.۴ درصد شروع شده و تا ۲۴۲.۸ درصد ادامه دارد. درواقع آلمان بزرگ‌ترین صادرکننده ورق‌های آلومینیومی به آمریکا به شمار می‌رود. وزارت بازرگانی آمریکا حتی بر واردات ورق آلومینیوم از بحرین هم تعرفه اعمال کرده است.

هندی‌ها هم که یکی از تأمین‌کنندگان آلومینیوم آمریکا به شمار می‌روند از این قانون مستثنی نشده و مشمول تعرفه شدند. در کنار این سه کشور دولت آمریکا بر واردات آلومینیوم از برزیل، کرواسی، مصر، یونان، اندونزی، عمان، رومانی، صربستان، اسلوونی، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، اسپانیا، تایوان و ترکیه نیز تعرفه اعمال کرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر