بازدید 6445

خبر خوش مجلس برای دانشجو معلمان

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس از تعدیل کسر از حقوق دانشجومعلمان از رقم ۴۵ به ۲۰ درصد خبر داد و گفت: کسر از حقوق دانشجومعلمان موجب می‌شد رقم دریافتی این عزیزان قابل توجه نباشد ولی این مصوبه کمک خوبی در سال ۱۴۰۰ برای دانشجو معلمان است.
کد خبر: ۱۰۳۷۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰ 01 March 2021

به گزارش تابناک، محمدمهدی زاهدی در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به تصویب بند الحاقی(3) تبصره (12) ماده واحده لایحه بودجه، عنوان کرد: بر اساس این بند، وزارت آموزش و پرورش مجاز است پس از تصویب هیات امناء دانشگاه فرهنگیان نسبت به کسر حداکثر 20 درصد از حقوق دانشجو معلمان برای امور رفاهی آنان اقدام کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طی سال‌های گذشته 45 درصد از حقوق پرداختی به دانشجو معلمان کسر می‌شد که این رقم در کمیسیون تلفیق مجلس و پیشنهادات نمایندگان کمیسیون آموزش در تلفیق به 20 درصد کاهش پیدا کرد.

وی یادآور شد: این رقم کسر از حقوق برای خدمات رفاهی، سلف و خوابگاه دانشجومعلمان صرف می‌شد و در نهایت رقم قابل توجهی به دانشجومعلمان پرداخت نمی‌شد اما با مصوبه مجلس این ارقام تعدیل و منطقی شد.

زاهدی تصریح کرد: این مصوبه به پیشنهاد کمیسیون آموزش در تلفیق مطرح و مصوب شد و نهایتا در صحن علنی مجلس نیز رأی آورد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه 500 میلیارد تومان برای اجرای این مصوبه در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: محل درآمدی پیش بینی شده برای جبران این هزینه در تبصره 14 لایحه بودجه دیده شده است تا این مصوبه بار مالی پیش بینی نشده نیز نداشته باشد./

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل