بازدید 18186
تلاش های ۸ برای ۹

چه وقت چیپ زدن بود آقای کریمی...؟

آرش راهبر
کد خبر: ۱۰۳۷۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳ 01 March 2021

یک روز از برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال و انتخابات متفاوت آن گذشته و هنوز بیشترین حواشی مربوط به این رویداد، پیرامون علی کریمی رخ می‌دهد.

در حالی که شهاب‌الدین عزیزی خادم از امروز رسما باید در دفتر کارش در ساختمان فدراسیون فوتبال ظاهر شود و کابینه‌اش را برای تمشیت امورفوتبال تشکیل دهد، علی کریمی بزرگترین بازنده انتخابات دیروز، همچنان مشغول متلک‌گویی و انتقاد از وقایع دیروز است. امروز البته خبر رسید که باشگاه بایرن مونیخ قصد دارد اداره مدرسه فوتبالش در شهر دوبی را به جادوگر فوتبال ایران بسپارد، اتفاقی که بعید است ربطی به ماجرای انتخابات و مجمع داشته باشد.

سوال مهم این است که دستاورد علی کریمی از حضور در جمع نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال چه بود و آیا با چشم‌انداز و پیش‌بینی او در این زمینه تناسبی داشت؟ به هر حال علی کریمی به عنوان تنها نماینده واقعی از جمع فوتبالیست‌های بزرگ ایران وارد این انتخابات شد و طبیعی بود که افکار عمومی بیشترین اقبال را به او نشان دهند. اما خیلی زود و در پایان اولین دور از رأی‌گیری، مشخص شد که اعضای حاضر در مجمع به او روی خوش نشان نداده و نخواستند به او رأی دهند و تشویق گرم پس از حذف او از انتخابات نیز عموما برخاسته از احترام و علاقه همه اعضا به سابقه درخشان علی کریمی در فوتبال ملی و باشگاهی بود نه به عنوان نامزد ریاست.

در مقابل رای اعتماد به شهاب‌الدین عزیزی خادم را می‌توان برخاسته از تلاقی دو ماجرای متفاوت دانست، نخست آنکه بسیاری از اعضای مجمع معترف بودند که او از حدود 5 سال قبل برای رسیدن به این کرسی فعالیت‌هایش را آغاز کرد و به نوعی مزد تلاش خود را گرفت و دوم اینکه به نظر می‌آید مجمع فدراسیون نیز به دنبال تصویب اساسنامه جدید و تفاوت مواضع فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش، از یک فرصت تاریخی استفاده کرد و دستکم نسبت به دوره‌های گذشته با استقلال بیشتری رأی داد.

علی کریمی دیروز اعتراف کرد که می‌دانسته رأی زیادی نخواهد آورد و بعد هم به کنایه و به صورت تلویحی انتخابات را مهندسی‌شده دانست. او البته خواسته یا ناخواسته بازار رقابت در این انتخابات را گرم کرد و شاید تنها تاثیرش نیز همین بود وگرنه به دست آوردن تنها 9 رأی از مجمع 87 نفره، به زعم نگارنده باعث تخفیف موقعیت او و حتی کاهش ارزش سهام فوتبالی‌ها شد. علی کریمی به این موضوع توجه نکرد که به هر حال موضوع انتخابات در واقع یک کُنش سیاسی است و روش‌های خاص خود را می‌طلبد و نمی‌توان به شیوه بازی در زمین فوتبال آن را به نتیجه رساند.

به هر حال رئیس فدراسیون فوتبال باید از اعضای مجمع رأی اعتماد بگیرد و بی‌توجهی به این موضوع و به رسمیت نشناختن مجمع، عاقبتی بهتر از این برای شماره 8 نامدار فوتبال ایران نمی‌توانست داشته باشد. شاید یاغی‌گری در زمین فوتبال برای تماشاگران، هواداران و توده مردم جذاب و خواستنی باشد اما به نظر می‌آید مدیریت فوتبال کشور چندان به شورشی‌ها رکاب نخواهد داد و تحول مثبت با حرکات احساسی و به ظاهر انقلابی به دست نخواهد آمد.

علی کریمی در نهایت برنامه‌ها و ایده‌هایش را برای تغییر در فوتبال ایران به روشنی ارائه نکرد و شاید چنین تصوری داشت که نام بزرگش به تنهایی می‌تواند سدهای پیش‌رو را بشکند. او می‌خواست مثل همیشه گل بزند اما به نظر می‌آید در حساس‌ترین موقع و با بی‌اعتنایی آشنایی که از کریمی به یاد داریم، ضربه‌ای چیپ به توپ انتخابات زد و اوت کرد.

چه وقت چیپ زدن بود آقای کریمی...؟   

چه وقت چیپ زدن بود آقای کریمی...؟

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۵
واقعا مردم رو چی فرض کردی؟
باید دید اعضا دمشون به کجا وصل بوده .
روشهای خاص خود را میطلبد؟ منظورتون خرید رای هست؟ تا وقتی فوتبال ما دولتیه و پول مفت بیت المال تووش میچرخه مدیرانش هم سیاسی هستن و برای منفعت یه عده خاص کار میکنن
والا بره درس بده توی دبی به کارش میاد نه چرخاندن فوتبال مملکت با تیکه توی اینستاگرام و تبلیغات این شرکت و آن شرکت کردن. خخخ
اصلا مقاله قشنگی نبود ، چه اشکالی داره در یک انتخابات ، یه نامزد بدور از افتضاحات سیاسی با شعار فوتبال (پاک ) وارد بشه ؟! برنامه هاش رو هم که اجازه ندادن پخش بشه . مهم اینه که این آقا حداقل (زبان انگلیسی ) بلده و نمیره مغبون چهار تا دلال بازکین فوتبال بشه و بدون اینکه بفهمه چهار تا امضا بزنه و اموال یه ملت رو به تاراج بده !!!
این حداقل بود و حداکثر اینکه صاحب احترام هست در بین کشورهای صاحب نامی در فوتبال چون آلمان ، و ریاست فدراسیون فوتبال ؛ و لاقل اگر تلفن بزنه یه امتیازی برای تیم ایران بخواد ، مثل آقایون فعلی گوشی رو روش نمیذارن !!!
ولی اون کسانی که بهش رای ندادن فقط فکر جیب خودشون بودن نه فوتبال ، نه مردم ، نه پیشرفت ، نه فوتبال (پاک )
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
باهات موافقم. اصلا مطلب خوب و قابل توجهی نبود
اولا که حق ایشان بود رییس فدراسیون بشه نه کس دیگه ای. دلیلش هم پر واضحه، ایشون وجب به وجب زمین چمن فوتبال را میشناسه و به مشکلات فوتبال ما آگاهی کامل داره و میدونه چه باید کرد که مافیای اطراف فوتبال ناک اوت بشه. اما متاسفانه قرعه به نام ایشان نشد و این مقوله نشون داد که زد و بند و سیاست زدگی در فوتبال هم رخنه کرده و به خوبی در آن ذوب شده. بعید میدونم که این فوتبال درست بشه
نه که انانی که برنامه ارایه می کنند به انها عمل می کنند. این انتخابات نمایشی هیچ اعتباری ندارد.
اگر علی دایی کاندیدا میشد رایش بیشتر بود این علی کریمی که با خودش هم قهر است
خدایی پرستیژ و ذکاوت یه مدیر، آن هم در سطح کشوری را نداره.....
آقا کریمی ما پشتتیم.همونطوری که پشت عادل بودیم.به امید پیروزی ی حق بر ستم
این نشون میده که کریمی دنبال سیاسی بازی نبوده
مقاله ت لایک (تایید) داره.
اقای کریمی حرف که میزنی کمک مردمی هم که میکنی اونوقت توقع داری بذارند انتخاب هم بشوی؟
نتیجه مقاله اینکه در این کشور باید 5 سال هزینه کنی (باج بدهی ) تا در انتخابات موفق بشوی
حدود 40 روز پیش رئیس هیئت فوتبال هرمزگان در یک برنامه زنده گفته بود "به ما گفتن به آقای کریمی رای ندید" و همانجا پیش بینی عدم رای رو کرده بود
واقعا روز مهندس تبریک داشت
افتضاح بوداین مقاله. حرف دل مردم نبود
من فکر میکنم شما «اوت، out» هستی یا خودت رو به خواب زدی با این تفسیرت، اگرچه من فکر میکنم نفرات بهتر از علی کریمی برای این پست وجود داره.
"مدیریت فوتبال کشور چندان به شورشی‌ها رکاب نخواهد داد"
اما به کار نا بلدها و فاسدان رکاب داده و می دهد و نتیجه همین است که از صغیر و کبیر همه از وضع اسفناک فوتبال می نالند. بنده با نویسنده موافقم که "موضوع انتخابات در واقع یک کُنش سیاسی است" اما به یک نقطه باید توجه بکنیم که آیا علی کریمی صدااقت را کنار گذاشته و با این مجمع نه چندان پاک به توافق می رسید آنهم با دادن امتیاز و بعد از انتخاب شدن راه خودشو می رفت؟ کاری که خیلی ها میکنند و ما قبولشان نداریم. و در اینصورت کریمی چه فرقی با آنان داشت؟ راه حل :مطا لبه گریست باید اعضای مجمع را ملزم به پاسخ گویی کرد و به آنها فهماند عملکردشان در گذشته و حال درست نبوده و هواداران فوتبال به عنوان متولی و پشتیبان اصلی فوتبال از انان طلب دارند.
همه انتخابات و مناصب اینجوریه
کدام یک از مسولان شغلشان با مدرک و تحصیلات وتخصصشان تناسب داره؟؟
هیچکس
حیف کریمی که وارد این لجن زار بشه
چرند نوشتی چون اگر کریمی در دهها برنامه رادیو تلویزیونی هم شرکت میکرد و برنامه های خود را به اطلاع اعضای مجمع میرساند کوچکترین تاثیری در نتیجه آرای مجمع عمومی نداشت چون چیدمان اعضای مجمع به گونه ای است که اکثریت آنها وام دار و مدیون و منصوبین فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش هستند و خیلی واضح است که آنها به علی کریمی رای نمی دادند ولی اگر انتخاب رئیس فدراسیون فوتبال به جای آرا اعضای محمع با آرای مردم ایران بود سه نفر دیگر حتی یک درصد هم رای نیاورده و علی کریمی به علت سابقه ورزشی و محبوبیت فوق العاده در نزد مردم ایران با اکثریت قاطع آرا برای تصدی ریاست فدراسیون فوتبال انتخاب میشد.
جناب نویسنده ، نوشته هات انقدر دور از شرافت هست که بعید میدونم محرک نداشته . گله من از خبر ورزشی هست ، اقای سردبیر اولین اصل روزنامه نگاری بیطرفی هست ، آیا شما بی طرف هستید ؟ بعید است
فوتبال سیاسی!؟ زدی وسط خال!
تمام وزارتخانه ها و سازمانها چه دولتی چه خصوصی مملو از خودی های فاسد و مزور و ریا کار بوده چگونه ممکن است یک ایرانی عاشق وطن و پاکدست انتخاب شود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل