بازدید 5767

بعد از تزریق واکسن روسی کرونا چه علائمی به سراغ شما می‌آید؟

کد خبر: ۱۰۳۷۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۸ 27 February 2021

یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از گروه‌های آسیب پذیر شامل کادر بهداشت و درمان و سالمندان تا پیش از نوروز ۱۴۰۰ در کشور واکسینه می‌شوند.

به گزارش میزان، مرحله اول واکسیناسیون کرونا در کشور ۲۱ بهمن ۹۹ با تزریق واکسن به کادر بهداشت و درمان بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌ها و به وسیله واکسن روسی «اسپوتنیک وی» آغاز شد.

پس از ارزیابی مطلوب فاز اول، به دستور وزیر بهداشت، فاز دوم واکسیناسیون کادر درمان و مدافعان سلامت، این بار با واکسیناسیون ۱۰۰ هزار نفر در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی سراسر کشور ۴ اسفند ۹۹ کلید خورد.

بر اساس اولویت‌های سند ملی واکسیناسیون کووید۱۹، یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از گروه‌های آسیب پذیر شامل کادر بهداشت و درمان و سالمندان تا پیش از نوروز ۱۴۰۰ در کشور واکسینه می‌شوند.


خبرگزاری میزان با یکی از کادر درمان که در مرحله دوم واکسیناسیون کرونا، واکسن کرونای اسپوتنیک وی را دریافت کرده است؛ در مورد علائم‌اش پس از تزریق این واکسن گفت‌وگو کرد.

سارا صافی در خصوص حال عمومی خود به میزان گفت: در ساعات اولیه بعد از تزریق واکسن با مشکل خاصی رو به رو نبودم و فقط کمی احساس درد در ناحیه‌ای که واکسن به آنجا تزریق شده داشتم و همچنین سنگینی بسیار خفیفی در دست چپم که واکسن به آن تزریق شده احساس می‌کردم و تا شب هیچ مشکلی نداشتم.

وی افزود: امروز صبح احساس سنگینی بسیار بسیار جزئی در قفسه سینه داشتم که آن هم رفع شد و هم اکنون که ۲۴ ساعت از تزریق واکسن می‌گذرد، حالم بسیار خوب و طبیعی است.

این پزشک در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه شما متخصص تغذیه هستنید، آیا تزریق واکسن به تمام پزشکان با هر تخصصی آغاز شده و یا اینکه شما با بیماران مبتلا به کرونا ارتباط دارید؟، توضیح داد: با توجه به زمان بندی که ستاد ملی مبارزه کرونا برای واکسیناسیون اعلام کرده، قرار است در مرحله اول تا پایان سال ۹۹ کلیه کادر درمان که در خط اول مواجهه با کرونا هستند و تعداد آن‌ها حدودا به یک میلیون و ۳۰۰ نفر می‌رسد به علاوه جانبازان، معلولان و سالمندانی که در مراکز نگهداری زندگی می‌کنند، واکسینه شوند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه من متخصص تغذیه شاغل در بیمارستان هستم و هر روز بیماران بستری و به ویژه بیماران icu را ویزیت می‌کنم، جزء کادر درمان مواجهه با خط اول کرونا محسوب می‌شوم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان