بازدید 9902
۲

موضع‌گیری علی‌اف نسبت به تنش‌ها در ارمنستان

رئیس جمهوری آذربایجان امروز (جمعه) گفت، بحران‌ها و تنش‌های سیاسی کنونی در ارمنستان، امور داخلی این کشور هستند.
کد خبر: ۱۰۳۷۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹ 26 February 2021


به گزارش  تابناک به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان در یک نشست خبری گفت: این یک مساله داخلی مربوط به ارمنستان است. تنش‌ها در ارمنستان تضعیف کننده شرایط این کشور است و نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان، کشورش را به سمت ویرانی می‌کشاند.

وی افزود: این حوادث نشان می‌دهد که امروز ارمنستان در شرایط دشواری قرار دارد به طوری که حوادثی که در آنجا جریان دارد دولت ارمنستان را تضعیف می‌کند و رهبری قبلی و فعلی ارمنستان مقصر این وضعیت هستند.

رئیس جمهوری آذربایجان همچنین با اعلام اینکه بندهای توافق در مورد قره‌باغ در حال اجرا است و باید اجرا شود، هشدار داد: ارمنستان در صورت عدم تحقق مفاد توافقنامه ممکن است در وضعیت حتی پیچیده‌تری قرار بگیرد.

بحران سیاسی پس از آن در ارمنستان رخ داد که معاون ستاد کل ارتش ارمنستان اظهار نظر جنجالی پاشینیان در مورد شکست احتمالی موشک‌های اسکندر روسیه در جریان درگیری در قره‌باغ را مورد تمسخر قرار داد.

این مساله باعث شد تا تعدادی از ارتش اخراج شوند. نیروهای مسلح با صدور بیانیه‌ای استعفای پاشینیان را خواستار شدند اما نخست وزیر این اقدام را یک اقدام کودتا دانست و از طرفداران خود خواست که به خیابان‌ها بیایند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۲
هردوی این به اصطلاح کشور از اول تاریخ جزئی از ایران عزیزما بودند که فتحلیشاه به باد داد.
كودتا در هر شرايطي عير قابل قبوله
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار