بازدید 4636

افزایش نرخ دلار و یورو در بازار متشکل ارزی/ از معاملات بازار آزاد دلار چه خبر؟

در پایان معاملات دیروز صرافی های بانکی، هر اسکناس یورو به نرخ 29799 تومان از مردم خریداری شد و در مقابل به قیمت 30401 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد که نسبت به روز سه شنبه، 532 تومان گران تر شد.
کد خبر: ۱۰۳۷۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۵ 25 February 2021

در شرایطی که امروز بازار رسمی ارز و صرافی های بانکی در تعطیلی به سر برده اند، خبرها از معاملات پشت خطی حکایت از نوسان دلار در کانال بیست و پنج هزار تومانی دارد.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ روز گذشته بازار ارز شاهد افزایش نسبی قیمت ها در صرافی های بازارساز بود. به گونه ای که هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ 24321 تومان از مردم خریداری شد و در مقابل با افزایش 166 تومانی نسبت به روز سه شنبه، به قیمت 24812 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد. 

همچنین در پایان معاملات دیروز صرافی های بانکی، هر اسکناس یورو به نرخ 29799 تومان از مردم خریداری شد و در مقابل به قیمت 30401 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد که نسبت به روز سه شنبه، 532 تومان گران تر شد.

نرخ دلار عمده فروشی بیش از یک درصد گران شد

در پایان فعالیت بازار متشکل ارزی در ششمین روز از اسفندماه، نرخ دلار آمریکا با رشد 1.64 درصدی نسبت به روز سه شنبه، به نرخ میانگین روزانه 24681 تومان رسید و نرخ یورو نیز به رقم میانگین 30050 تومان رسید که نسبت به روز سه شنبه، 3.22 درصد گران تر شده است.

بر اساس این گزارش، یادآور می‌شود که نرخ ارز در بازار متشکل ارزی با یک فاصله یک روزه، تاثیر خود را بر بازار خرده فروشی می‌گذارد.  همچنین بازار متشکل ارز ایران یک بازار عمده فروشی نقدی (اسکناس) ارز مابین کارگزاران این بازار (شامل بانک‌ها، صرافی‌های بانکی و غیربانکی) است کارگزاران این بازار می‌توانند به استناد ماده ۷ دستورالعمل نحوه انجام معاملات در بازار متشکل ارز ایران، ارز خریداری شده از این بازار را "حداکثر" یک درصد بالاتر از نرخ بازار متشکل ارز ایران، در صرافی‌های خود بصورت خرده فروشی عرضه نمایند.

پیش بینی می شود با توجه به رشد نسبی دلار در بازار متشکل ارزی، شاهد رشد نسبی شاخص ارزی در معاملات روز شنبه باشیم. در شرایط فعلی، برای معامله‌گران ارزی مرز ۲۵ هزار تومانی از اهمیت زیادی برخوردار است. در صورتی که دلار به بالای این مرز بازگردد، سیگنال افزایشی جدیدی به بازار ارسال خواهد شد.

مقاومت دلار بازارساز در مرز ۲۵ هزار تومانی/ نرخ دلار عمده فروشی بیش از یک درصد گران شد

از معاملات بازار آزاد چه خبر؟

به نقل از نبض بورس؛ با وجود اینکه در معاملات امروز خبری از نرخ صرافی های بانکی نیست، اما از بازار آزاد ارز و معاملات پشت خطی، خبرها حکایت از نوسان دلار در کانال بیست و پنج هزار تومانی دارد.

به گونه ای که در معاملات پشت خطی امروز، نرخ دلار آمریکا به رقم 25300 تومان معامله شده است. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر