بازدید 29529
یک رسانه آمریکایی مدعی شد:

پهپاد کمان-۲۲ کپی نمونه آمریکایی است

یک رسانه آمریکایی با انتشار گزارشی در خصوص ویژگی‌های پیشرفته پهپاد ایرانی کمان – ۲۲، مدعی شد که این پهپاد از روی نمونه آمریکایی کپی شده و قدرتی مشابه با آن را دارد.
کد خبر: ۱۰۳۷۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۵ 25 February 2021
به گزارش تابناک به نقل از مهر به نقل از اسپوتنیک، یک رسانه آمریکایی با انتشار تصویر و گزارشی در خصوص پهپاد کمان -۲۲ که به تازگی توسط نیرو‌های مسلح ایران رونمایی شده، مدعی شد که این پهپاد از روی یک نسخه مشابه آمریکایی کپی برداری و ساخته شده است.

رسانه آمریکایی مذکور در خصوص ویژگی‌های این پهپاد پیشرفته ایرانی نوشت: «عکس‌های این پهپاد نشان می‌دهد که به نظر می‌رسد این هواپیما قادر به حمل یک مجموعه گسترده از موشک‌های هدایت شونده هوا به هوا و موشک‌های زمین به زمین، از جمله بمب‌های هدایت شده توسط سدید و بمب‌های گلاید بالابان است».

این رسانه در ادامه گزارش خود با اعتراف به قدرت و فناوری پیشرفته به کار برده شده در این پهپاد نظامی ایرانی نوشت که مشخصات ارائه شده از سوی وزارت دفاع ایران کاملاً درست بوده و این پهپاد جدید قادر به انجام عملیات در اکثر نقاط خاورمیانه است. به علاوه، حتی با به کار گیری فناوری «خود انفجاری»، امکان امحای کامل آن در نقاط دور دست نیز وجود داشته و الزاماً نیازی به بازگشت آن به خانه نیست.

در ادامه این گزارش آمده است: بر اساس محاسبات انجام شده، این پهپاد قابلیت هدف قرار دادن اهداف بسیار دور در مرکز اروپا و شمال و شرق آفریقا را دارد.

اما در ادامه ادعا‌های این رسانه، بدون اشاره به قدرت بالای مهندسین نظامی ایران در تولید پیشرفته‌ترین پهپاد‌های موجود در جهان آمده است: این شک وجود دارد که این پهپاد حاصل ویژگی‌هایی شبیه به نمونه‌های مشابه آمریکایی به ویژه مدل MQ-۹ باشد و این احتمال می‌رود که مشخصات پهپاد‌های آمریکایی به سرقت رفته باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر