بازدید 4488

مرکل: در موج سوم کرونا قرار داریم

صدر اعظم آلمان امروز در سخنانی از شرایط دشوار در آلمان و قرار گرفتن کشورش در موج سوم کرونا سخن گفته و خواستار موضع محتاطانه در بحث‌های شکل گرفته برای کاهش محدودیت‌ها شد.
کد خبر: ۱۰۳۶۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 24 February 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم از "ان تی وی" آلمان، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان در این باره تردید دارد که آیا بازگشایی قریب الوقوع محدودیت های کرونایی امکان پذیر است.

وی امروز (سه شنبه) در نشست فراکسیون اتحادیه احزاب متحد مسیحی گفت: ما نمی توانیم این واقعیت را انکار کنیم که در حال حاضر با موج سوم کرونا سرو کار داریم.

وی خواستار موضع محتاطانه در بحث ها برای کاهش محدودیت های کرونایی شده و گفت: آلمان همچنان در شرایط دشواری قرار دارد. ما باید محتاطانه عمل کنیم، اما ما همچنین راه ها و روش هایی را برای مبارزه با این پاندمی در اختیار داریم.

وی با نگاهی به آمارهای کنونی کرونایی همچنین گفت: ما نمی توانیم این واقعیت را نادیده بگیریم که اکنون در موج سوم کرونا قرار داریم. با ویروس های جهش یافته آفریقای جنوبی این خطر ایجاد می شود که واکسن های ما دیگر آنگونه که تصور می کنیم موثر نباشند.

مرکل همچنین از طرح وزیر بهداشت آلمان مبنی بر اینکه از همه شهروندان به صورت رایگان تست کرونا گرفته شود حمایت کرده و در عین حال گفت که ابتدا باید درباره این طرح با ایالات و مقامات آن صحبت شود. وی افزود: همچنین تست گیری های سریع باید همراه با مراحل کاهش محدودیت ها و به صورت هماهنگ انجام شود و به صورت طرحی جدا دیده نشود.

دولت آلمان هم با وجود انتقادهای کمیسیون اروپایی اعلام کرده که طرح تشدید کنترل های مرزی با کشورهای چک و تیرول در اتریش و اسلواکی را تا سوم ماه مارس ( 13 اسفند ماه) تمدید می کند. این خبر را یک سخنگوی وزارت کشور آلمان امروز ( سه شنبه) تایید کرد. این کنترل های مرزی برای مهار کرونا از 14 فوریه اعمال شده است.

"مایکل رات"، معاون وزیر امور خارجه آلمان هم در حاشیه یک کنفرانس ویدئویی با همتایان آلمانی خود اعلام کرد که آنچه انجام شده مطابق با توافق شنگن است و آلمان به قواعد اروپایی پایبند است. به این ترتیب رات به نامه انتقاد آمیز کمیسیون اروپا به سفیر آلمان در این اتحادیه واکنش نشان داد.

در نامه شکایتی که کمیسیون اتحادیه اروپا به مایکل کلاوس، سفیر آلمان در اتحادیه اروپا نوشته است آمده است که چنین اقداماتی نامناسب و بی دلیل است.

کشورهای چک، اسلواکی و منطقه تیرول اتریش از روز 14 فوریه در لیست مناطق پر خطر ویروس های جهش یافته برلین قرار گرفته اند و سفر کردن از این کشورها به آلمان با در نظر گرفتن برخی استثنائات کم ممنوع شده است. وزیر کشور آلمان همه انتقادهای کمیسیون اروپایی به این اقدام آلمان را رد کرده است.

"هورست زیهوفر"، وزیر کشور آلمان هم خواستار در اولویت قرار گرفتن واکسیناسیون نیروهای پلیس به دلیل اینکه مشخص نیست با چه افرادی ارتباط نزدیک برقرار خواهند کرد شده است.

وی تاکید کرد: در کنار مربیان و معلمان پلیس های ما هم باید زودتر واکسینه شوند. وی افزود: ما باید از آن های که از ما حمایت می کنند حمایت کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان