بازدید 11856
۹

اعتراض نایب رئیس شورای شهر تهران به سند ملی واکسیناسیون؟!

منظور نویسندگان بیانیه از «قشر زحمتکشی» که وزیر از آن‌ها با «کلمات غیر منصفانه و سبک» یاد کرده، مرده شور‌ها هستند. گروهی که ظاهرا مطابق این بیانیه می‌بایست «جهادگران خاموش»، «تطهیرکنندگان» و «غسالان» خطاب شوند و غیر از این، توهین صورت گرفته و مستلزم عذرخواهی است؛ باوری که ظاهرا نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران به شدت با آن موافق است.
کد خبر: ۱۰۳۶۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۷ 23 February 2021
تابناک اجتماعیوزیر باید از مرده شوران عذرخواهی کند! این تقاضای مشترک چند مدیر شهری است که در واکنش به سخنان وزیر بهداشت مطرح شده.

به گزارش «تابناک»؛ روز گذشته و در حاشیه یک مراسم در زیرمجموعه‌های وزارت بهداشت، زمانی که سعید نمکی پشت تریبون قرار گرفت و به تفصیل و مو به مو سخنان پرتکرارش درباره کرونا، شب نخوابی ها، مرارت ها، موفقیت در مسیر خودکفایی در تولید محصولاتی که تحریم‌ها از دسترس مان دور نگاه داشته و... را بیان کرد و حتی یکی دو مصرع از حافظ و چندین بیت از سروده‌های خودش را خواند، کمتر کسی تصور می‌کرد که همه اینها، آرامش پیش از توفان باشد!

این واقعیت زمانی خودش را نشان داد که صدای وزیر پله پله بالا رفت و سخنانش رنگ و بوی نقد‌های جدی به خود گرفت و فضا تا آنجا دیگرگون شد که گفت: «منِ وزیر خبر ندارم چه کسی می‌آید و بیرون می‌رود و گاهی مثل تنور نانوایی سنگکی دقیقه آخر می‌گویند که فلان هیات آمده است. این گونه که نمی‌شود کشور را اداره کرد. شده ام مثل کسی که پایین رودخانه ایستاده و مرده‌ها را جمع می‌کند. خب وزیر بهداشت می‌خواهید چه کار؟ نامم را بگذارید وزیر مرده شور خانه!»

این حرف‌ها البته بخش کوچکی از توفانی است که وزیر برپا کرد، اما ظاهرا از دید برخی جدی‌ترین بخش آن بوده است. از دید امثال «اتحادیه آرامستان‌های کشور» که در واکنش به سخنان نمکی بیانیه‌ای نوشتند و در بخشی از آن آمده: «استفاده از کلمات غیر منصفانه و سبک، باعث رنجش و دل شکستگی بیشتر برای آنان [...] خواهد شد؛ امید است هرچه سریعتر با دلجویی از این قشر زحمتکش، موجب برطرف شدن آزردگی خاطر این بخش از جامعه تلاشگر آرامستان‌ها شوید.»
 
اعتراض نایب رئیس شورای شهر تهران به سند ملی واکسیناسیون؟!

البته منظور نویسندگان بیانیه از «قشر زحمتکشی» که وزیر از آن‌ها با «کلمات غیر منصفانه و سبک» یاد کرده، مرده شور‌ها هستند. گروهی که ظاهرا مطابق این بیانیه می‌بایست «جهادگران خاموش»، «تطهیرکنندگان» و «غسالان» خطاب شوند و غیر از این، توهین صورت گرفته و مستلزم عذرخواهی است؛ باوری که ظاهرا نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران به شدت با آن موافق است و حتی بیشتر، وزیر را موظف به جبران قصورش می‌داند!

ابراهیم امینی در این باره می‌گوید: «سخنان اخیر وزیر بهداشت همچون ریختن آب سردی بر پیکر نیرو‌های زحمتکش بهشت زهرا بود و باعث رنجش خاطر آن‌ها شد. امیدوارم وزیر بهداشت ضمن عذرخواهی از سخنان خود که نه در شان همکاران بهشت زهرایی و نه در شان کادر درمان بود، اقدامات لازم جهت دلجویی از این عزیزان را با اعلام جدول زمانی واکسیناسیون اولویت‌دار این بزرگواران که روزانه و در برخی روز‌ها به صورت سه شیفت کار می‌کنند و از نزدیک با متوفیان کرونایی و مشکوک به کرونا سر و کار دارند، انجام دهد.»

البته سختی‌های فراوانی که تطهیرکنندگان و غسالان به ویژه در شرایط کرونایی متحمل شده و می‌شوند، موضوع قابل انکاری نیست و حتی می‌شود تقاضای مطرح برای عذرخواهی وزیر را هم در راستای آزادی بیان، پذیرفت، اما آیا واقعا قابل قبول است که برای دلجویی، اولویت‌های واکسیناسیون تغییر کند و غسالان در اولویت بالاتری قرار گیرند؟ آیا نائب رئیس شورای شهر می‌داند که اولویت‌ها در واکسیناسیون بر اساس سندی ملی تعیین شده است؟ آیا وی که به عملکرد وزیر معترض است، می‌داند که تقاضایش برای تغییر اولویت، یعنی اعتراض به سند ملی واکسیناسیون، آن هم اعتراضی به شدت دیرهنگام؟!
 
اعتراض نایب رئیس شورای شهر تهران به سند ملی واکسیناسیون؟!
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
هر کس هر حرفی می زنه باید از به سری عذر خواهی کنه. مگه تو ادبیات ما از این اصطلاح ها زیاده. ابن طور که باشه هر روز یه سری از یه نفر دلخورن و شکایت می کنن
حالا سند ملی واکسیناسیون هم شد وحی منزل و از موارد غیرقابل اعتراض؟ از همون روزهای اول هم گفتن بدن میت کرونایی خیلی مسریه و می‌تونه ویروس رو حتی از زیر خاک منتقل کنه و شاغلین این بخش هم در معرض خطر زیادین و روزانه با چندین فوتی کرونایی سر و کار دارن. چه ایرادی داره این افراد چه شاید توی کل کشور تعدادشون به ۵۰ و ۱۰۰ هزار نفر هم نرسه در اولویت قرار بگیرن؟ مگر جز اینه که برخوردشون از پرستادا هم با کروناییا بیشتره و مگر این همون وزارتی نیست که وابستگانش قصد اولویت دادن به مجریان تلویزیون رو داشتن؟ اونجا سند ملی قابل نقد بود اینجا نیست؟
چرا فقط بفکر فرافکنی هستین وزیر هیچ توهینی به کسی نکرده فقط گوشزد کرده اگر من مسئول سلامت کشور هستم چرا بدون هماهنگی من کارها انجام مدهید جای مرده غسل می دهند مرده شور می گویند بجا تشکر از تنها وزیر زحمتکش چرا می خواهید زحماتش را نادیده بگیرید
اصل حرف ایشونو چرا نادیده میگیرین که به بلبشوویی و بی برنامگی اعتراض کردن؟
البته خودشون هم کم.مقصر نیستن.. یادشون رفته میگفتن اروپاییها اومدن سوال کردن که ما چجوری کرونا رو مدیریت کردیم؟ !!! چی شد پس؟
آقای وزیر چیز بدی نگفتن که عذر خواهی کنن ، به کسی توهین نکردند
فقط عنوان شغلشون رو تغییر دادن
سایت تابناک ای کاش بجز نظر می شد برای شما سند و کلیپ هم فرستاد ! راستی برای این هم یک اپشن به نظرات اضافه کنیدا خیلی جالب خواهد شد !
به هر حال اگر این امکان را داشتید برایتان انشای مجید در مورد مرده شورها را می فرستادم . حرف ندارد ! اخر انتقاد است ! مجید در انشای خودش می گوید اخرش هر کسی اعم از وزیر و وکیل و ادمهای مهم را مرده شور ها می شورندش حتی اگر وزیر بهداشت باشد !!!!!!!
وزیر بهداشت درباره مشکلات کاری خودش صحبت کرده بود؛ ولی نه به لحاظ عنوان رسمی (تا جاییکه می دانم ما جایی بعنوان "مرده شورخانه" در کشور نداریم، غسالخانه داریم) و نه معنایش (غسالخانه به یک کار واقعی اشاره دارد ولی "مرده شورخانه" در این کلام یک تعبیر استعاره ای و مجازی است) ربطی به این اعتراضاتی که شده است، ندارد. یعنی هم در لفظ و هم در معنی، متفاوت است. ا شما چیزی را که وجود نداشته است را موجود فرض می کنید، بعد قضاوت می کنید.
این جوسازی ها برای این است که اصل صحبت وزیر بهداشت دیده و شنیده نشود. ببینید چه وضعیتی پیش آمده که ایشان با آن خونسردی همیشگی عصبانی شده است
این مقاله قشنگ مصداق بارز از کاه کوه ساختنه ،چه ربطی داره اخه به کی این بیچاره توهین کرده، منظورو کلا اشتباه گرفتین
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل