بازدید 161960

واکنش واشنگتن به توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری خود از آنچه به گفته او اقدام ایران در فاصله گرفتن بیشتر از پایبندی به تعهدات هسته‌ای خوانده شد، ابراز نگرانی کرد.
کد خبر: ۱۰۳۶۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۳ 23 February 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه بار دیگر گفت اگر ایران به پایبندی کامل به برنامه جامع اقدام مشترک بازگردد، آمریکا نیز آماده است تا اقدام مشابه را انجام دهد.

وی که طی یک کنفرانس خبری در مقر وزارت خارجه آمریکا در واشنگتن صحبت می‌کرد، افزود: «اگر ایران به پایبندی کامل به توافق هسته‌ای بازگردد، آمریکا آماده انجام اقدام مشابه بوده و سپس از برجام به عنوان اساسی برای توافقی طولانی‌تر و قدرتمند استفاده خواهد کرد تا دیگر نگرانی‌ها از جمله برنامه موشکی ایران را پوشش دهد.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه در واکنش به تصمیم ایران برای توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی که از بامداد سه‌شنبه آغاز خواهد شد، گفت: «البته ما از اقدام ایران در فاصله گرفتن بیشتر از پایبندی به تعهدات هسته‌ای خود نگران هستیم».

وی با رد این موضوع که آمریکا در حال امتیاز دهی به ایران است، گفت: «ما شفاف بوده‌ایم، ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه این کنفرانس خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تفاهمی که روز گذشته میان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران درباره ادامه فعالیت‌های آژانس در ایران حاصل شد گفت که واشنگتن به طور کامل از اقدامات آژانس در این باره حمایت می‌کند.

دولت آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ از «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) خارج شده و ضمن اعمال تحریم‌های متوقف شده ذیل این توافق، تحریم‌های دیگری علیه ایران وضع کرد.

ایران اخیراً به طرف‌های برجام هشدار داده چنانچه طرف مقابل تعهداتش را تا هفته اول اسفند اجرا نکند، دولت موظف به توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی طبق مصوبات مجلس شورای اسلامی ایران است.

«کاظم غریب آبادی» سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی دوشنبه اعلام کرد در راستای اجرای مصوبه مجلس در خصوص توقف نظارت‌های فراپادمانی و اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی همه دسترسی‌های تکمیلی آژانس از نیمه شب امشب متوقف می‌شود.

اقدام ایران در راستای اجرای قانون مصوب مجلس شورای اسلامی ایران است که شریکان ایران در برجام را به لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران، در راستای حقوق مصرح جمهوری اسلامی ایران تحت بند‌های ۲۶ و ۳۶ برجام ملزم می‌کند.

مقام‌های دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در هفته‌های گذشته بار‌ها اعلام کرده‌اند که قصد دارند آمریکا را به توافق هسته‌ای برجام بازگردانند.

با وجود این، دولت جدید آمریکا هنوز ساز و کار خود برای بازگشت به توافق هسته‌ای را مشخص نکرده. اعضای تیم بایدن می‌گویند قصد دارند از بازگشت به برجام به عنوان مبنایی برای «قوی‌تر و طولانی‌تر کردن» توافق هسته‌ای استفاده کنند.

با آنکه واشنگتن طرفی بوده که توافق هسته‌ای را نقض کرده و از آن خارج شده است دولت آمریکا می‌گوید بازگشت به برجام منوط به این است که جمهوری اسلامی ایران گام‌هایی را که در واکنش به نقض عهد آمریکا برداشته به عقب برگرداند.

جمهوری اسلامی ایران تصریح کرده که با توجه به آنکه واشنگتن طرفی بوده که توافق را نقض کرده و کاهش تعهدات تهران در واکنش به اقدام غیرقانونی آمریکا انجام شده هر گامی از سوی تهران بعد از رفع تحریم‌ها صورت خواهد گرفت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۳۰
انتشار یافته: ۳۴
همکاران آمریکا واسرائیل درایران هیچ غلطی نمی توانندبکنند،حرف حرف رهبر ومجلس است
سخنگوی وزارت خارجه شیطان غلط کرد. آمریکا به یاری امام زمان(ع) رو به افول ونابودیست. وخوش خدمتی نوکران کدخدا وخائنین به خون شهدا هیچ کمکی به شیطان از سقوط در این منجلاب جهنمی نخواهد کرد
چقدر پر رو هستن، خودشون از برجام به طور کلی خارج شدن، بعد از چهار سال خلف وعده و خروج از توافق، حالا به طرفی که تا الان بدون هیچ منفعتی در توافق مانده اعتراض میکنن که چرا تمام و کمال پایبند نیستی! واقعا پر رو هستن.
امریکا از توقف پروتکل الحاقی توسط ایران نگران باش و از این نگرانی برو بمیر
دولت سر حرف خود ایستادن و جا نزدن را لااقل از آمریکایی ها یاد بگیرند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
ما مردم عادی بیچاره شدیم شما از مابهتران هیچوقت ضررنمیکنید
کمتر اراجیف بگو بیشتر عمل کن
یارو را تو ده راه نمی‌دادند سراغ کدخدا را می گرفت
چقدر رهبر میگفت به امریکا واروپا اعتمادی نیست خودشون ناقض اند وانگشتشان سمت ایران هست اینا دیگه کین
با سلام :در مقابل دشمن فقط منطق زور جواب میدهد،از تصمیم مجلس متشکریم.
طبق فرموده رهبر انقلاب هیچ اعتمادی به اروپا و امریکا نیست پس طبق نظر رهبر جلو بریم
ایران نباید به جفنگیات آمریکایی ها اهمیت بده.چون اصلا عضو برجام نیست
طرف ما اروپاست وسلام
اگه حقوق ایران رو برگردوندن که ایرانم به تعهداتش عمل میکنه.اگه ندادن که پيش به سوی غنی سازی ۶۰درصد.تا همچنان آمریکا و اسرائیل بسوزن
بنده نمیدونم چرا ایران از همون ساعات اولیه که ترامپ امضا خروج از برجام رو زد ، کشور ما ایران چرا پایبند ماند و خارج نشد این خیلی سوال بزرگی هستش
دوم اینکه امریکا خارج شد از برجام، اروپایز ها هم نتونستن نیاز های ایران رو تامین کنن اونجا چرا ایران خارج نشد
اقا بخدا سرکار گذاشتنمون برجام کجا بود تا کره ی خاکی هست تحریم برای ایران هست
خیلی بیشتر هم باید به فکر معیشیت مردم بود
انتقاد دارم از سیاست مدارا
چرا با قدرت غنی سازی رو انجام نمیدن و نهایی نمیکنن
مرگ یه بار شیون هم یه بار
به امید آنروز که ایران دارای هسته ای میباشد رو تو جهان بشنویم
امریکایای چهارصد ساله به ایران شش هزارساله دستور میدن خودشون بمب اتم دارن ولی میخوان هیچ کشوری حتا موشک هم نداشته باشند مرگ برامریکا مرگ براسرایل مرگ برمنافق
ایران هم از اینکه امریکا از برجام خارج شده و به تعهدات برجامی خود عمل نکرده خیلی نگر ان است .باید با زبان و منطق خودشان باهاشون حرف زد..
اینا همش بازی
درودبررهبرشجاع ودلیرمان آقامون امام خامنه ای. ومرگ برآمریکا
همیشه کارهای مجلس به ضرر مردم و دولت بوده یه کار ازمجلس رو بگید که به نفع مردم بوده و ارزانی آورده؟؟؟
آره که بعد دادن موشک قدرت منطقه ی ... مثل لیبی و عراق راحت و بی دردسر بزنین بترکونینمون:)))
خدا قصاص کنه این مجلسی ها رو با قانونشون از پروتکل خارج شدند الان برید توی سایت قیمت دلار و طلا ببینید برای مردم چه گرانی آوردند چون شکمشون سیر هستش سواره از پیاده خبر نداره
امریکایی ها همیشه طلب کار هستند. امریکایی ها همواره به ملت ایران خیانت کرده اند نمونه ان هم کودتا علیه دکتر مصدق در حالی که مرحوم مصدق با انها رابطه خوب برقرار کرده بود. امریکاییهای به اصطلاح سفید با همین خلف وعده ها دهها میلیون نفر ساکنان بومی این سرزمین را هم قتل عام کردند صبح با انها قرارداد صلح می بستند و شب انها را قتل عام می کردند. اما باید درک گنند که دوره یکه تازی انها در جهان پایان یافته است. ما برای اجرای تعهدات برجامی خود میلیاردها دلار به تاسیسات هسته ای خود خسارت وارد کردیم و انها از برجام خارج شدند. حالا هم فقط می خواهند امتیاز بگیرند در مقابل هیچ.
اگر دولت روحانی بگذارد .چون نسبت به غربیها کوتاه می آیند ،
اینها دشمن هستند و دشمن هم هیچگاه تحت هیچ شرایطی دوست نخواهد شد بسازید سلاح های قدرتمند هسته ای بسازید موشک های بیشتر بسازید که پایان اینگونه سیاست ها جنگ است اگر ایران مجهز به سلاح اتمی شود اینها مجبور به ترک خاور میانه میشوند چرا که توان مقابله نه با موشک های بالستیک و نه سلاح هسته ای را دارند.....دوستان مطمعن باشید که اگر ایران مجهز به موشک بالستیک و قدرت نظامی درخور نمیبود تا الان امریکا و اسراییل کل ایران را با خاک یکسان کرده بودند رژیم صهیونیزم رژیم سلطه و زور است رژیم امریکا رژیم سلطه و زور است این را داریم مبینیم ۸ سال جنگ تحمیلی را بخاطر بیاورید اگر ضعیف باشید میزنن تو سرتون سیاست اشغالگری و مزدوری اینها تشکیل گروه های تروریستی امثال داعش کشتار و نا امنی ترور مزدورانه فرماندهان و دانشمندان این مرزو بوم تحریمهای فوق ظالمانه و غیر قانونی و هزاران ترفند اخلال در جامعه و نظام همه اینهارا ما غریب ۴۰ سال است که داریم میبینیم و تجربه میکنیم پس باید نتیجه گرفت که از دشمنان ترحم و تعهد وصداقت و دوستی و هم پیمانی بعید است تنها راه مقابله با این گونه فتنه ها مقابله به مثل است و قدرتمند شدن ولاغیر.......
اینها عددی نیستند که بخواهند برای ملت غیورایران زمین با تمدنی کهن تعیین تکلیف کنند اینها باید خاک پاک و مطهر خاور میانه را از وجود منحوسشان خالی کرده و گم شن برن مملکت کثیفشون و به زنا و سکس و همجنسبازیشون بپردازن اینهارا چه به اداره دنیااا اینها منشا و مرجع فسادند و ایرانی جماعت باج به این کفتارها نخواهد داد حتی اگر بمیریم ذلت نمیپزیریم...والسلام
باید مستحکم و مقاوم به دوران قبل برجام برگردیم ، امریکایی ها و اروپایی ها به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند
آمریکایی خفه
احسنت
احسنت
مرگ بر تمام دنیا
مرگ بر تمام کُرات از ماه گرفته ( البته بغیر از قسمت عکس امامش) تا مشتری و مریخ و زهل و .....
مرگ بر خورشید
مرگ بر تمام کهکشانها و سیاه چاله ها
مرگ برامریکاومرگ براسرائیل مرگ برانگلیس ومرگ برمنافق،ایماش سپاه سه تاموشک خرج امریکامیکرد ویکی ام خرج کل اسرائیل ،ابتداکاخ سفید دوم کنگره سوم پنتاگون واسراییل هم یه موشک سجیل بسه براش وکلا شیاطینو ازصحنه روزگارمحومیکرد وخیال بسریتم راحت میشد مرگ یبارشیونم یه بار یه باربراهمیشه کلک تمامشونومیکنیدیم تا بعضیا هم درداخل اینقدرنلرزن وبفهمنن شرایط جهان ومعادلات سیاسی چگونه است
اینکه امریکا بخواد هر گونه قلدری کند ما نباید قبول کنیم ،،اگه مسئولین این زور رو قبول کنند ،تا اخر زمان ما باید خفت وخواری بکشیم
بیـش از حـد نفهـم تشـریف دارنـد ایـن شمـا هســتیـد ڪه از بـرجـام خـارج شـدیـد نـه ایـران ڪه واژه اگـر ایـران بـرگـردد را تڪرار میڪنیـد.
اگر این مسئولین رو راست باشند با این امت مؤمن شجاع نجیب صبور و ولایت مدار به خدا قسم همچنان که هستیم نون خشک میخوریم وخواهیم خورد ولی زیر بار زور مشتی بی دین و خونریز ونامرد کودک کش نخواهیم رفت
به قول امام عزیز : ای غربزده ها ....
فقط روبروی آمریکا باید قاطع ایستاد باهاشون مذاکره نکنی که خودشان مثل سگ دم تکان بدن و التماس کنن بازرسان آژانس انرژی هسته ای باید سری از ایران اخراج کنن غنی سازی باید ببریم رو ۷۰تا یه ترسی به آمریکا و اسرائیل بدهیم که خودشان بیان التماس کنن اگر ایران دوباره مثل سالهای گذشته میخوان مذاکره کنن ما به هیچ نتیجه نمی رسیم ما که داریم سختی می کشیم و استوار ایستادیم من فقط حرف رهبر خوشم اومده که گفته اول لغو تحریم بعدش مذاکره این حرف حساب من موافق هستم ولی هیچی مثل بمب اتم نیست کاش می‌ ساختیم
خدا کسایی که بیشترازآمریکا به ایران خیانت میکنه رو نابودکنه
ما که آب از سرمون گذشت دیگه #برجامو مرجان واسمون فایده نداره پس زیر بار زور نمیریم همون شماها آمریکائهای کثیف بودین که شاهو بیرون کردین شما فرانسویهای احمق هواپیمای خمینی رو فرستادین ایران و شماها انگلیسیهای کثیف که سالها هندو ایران و آفریقا رو مستعمره کردید ولی دیگه اون غلطهارو نمیتونید بکنید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار