بازدید 7162

واکنش پنتاگون به حمله راکتی به سفارت آمریکا در بغداد

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا درباره اصابت راکت به نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد اظهارنظر کرد.
کد خبر: ۱۰۳۶۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۹ 23 February 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «جان کربی»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا به اصابت راکت به نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد واکنش نشان داد.

جان کربی بعد از بیان اینکه واشنگتن هنوز حمله هفته گذشته در اربیل را به طرف خاصی نسبت نداده، درباره اینکه عاملان حمله امشب چه طرفی بوده هم اظهار نظر نکرد.

او گفت: «دشوار بتوان با قطعیت گفت که افزایش حملات اخیر نتیجه محاسبات راهبردی بوده یا اینکه صرفاً در ادامه همان‌نوع حملاتی هستند که در گذشته دیده‌ایم.»

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا علاوه بر این، ادعا‌ها درباره اینکه آیا ممکن است دولت بایدن عامدانه روند کندی برای اعلام عاملان این حملات در پیش گرفته باشد را رد کرد.

منابع عراقی، شامگاه دوشنبه از شنیده شدن صدای انفجار در نزدیکی منطقه سبز بغداد خبر دادند و برخی منابع عراقی گزارش دادند که آژیر‌های خطر در سفارت آمریکا پس از صدا‌های انفجار یادشده به صدا در آمده است.

شبکه «المیادین» به نقل از خبرنگار خود در عراق نوشت که سه فروند راکت کاتیوشا به اطراف سفارت آمریکا برخورد کرده است. پایگاه خبری شبکه «روسیا الیوم» نیز به نقل از خبرنگار خود در بغداد گزارش داد که در پی این حمله، چند تن مجروح شده‌اند.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی این کشور گزارش داد که دو راکت به منطقه سبز برخورد کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل