بازدید 8760

قالیباف: جريان فتنه كليت نظام را زير سوال برد

در حوادث سال قبل، یک طرف، جریان فتنه بود و طرف دیگر، کلیت انقلاب و نظام و مردم که مورد هجوم قرار گرفته بودند.
کد خبر: ۱۰۳۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۷ 11 June 2010
محمد باقر قالیباف معتقد است که دشمنان جمهوری اسلامی ایران "به هیچ‌ وجه گستاخی و توانایی تهدید نظام و انقلاب را ندارند"، گرچه وی تاکید می‌کند که شرط عدم وقوع چنین واقعه‌ای، مهیا نشدن زمینه برای سوءاستفاده دشمن از سوی خودی‌ها است.

به گزارش «فردا»، قالیباف، شهردار تهران می‌گوید اینکه عده‌ای معتقدند این حوادث از قبل برنامه ریزی شده بود اگر بدین معنا باشد که زمینه وقوع این حوادث از قبل مهیا بوده است و یا اینکه دشمنان نظام و انقلاب برنامه‌‌های مدونی برای ضربه زدن به نظام و انقلاب دارند، بله بنده با این نظر موافقم.

به عقیده این چهره سیاسی اصول‌گرا، مسایلی که در این مناظره ها مطرح شد تنها بخشی از علل این ماجرا بود. در واقع آنچه آشکارا دیده شد نشانه یک بیماری و آفت بود و نه خود بیماری.

قالیباف از مطرح نشدن مفاهیمی چون سند چشم‌انداز، برنامه‌های توسعه و ... در جریان تبلیغاتی که تاکیدات رهبری برای تمرکز بر پیشرفت و عدالت هستند، انتقاد می‌کند و مطرح نشدن این مولفه‌ها در برنامه‌های کاندیداها را "آغاز انحراف" در انتخابات می‌داند.

وی ضمن رد و انکار نکردن "رفتارهای عجولانه و نادرست نسبت به معترضین"، می‌گوید در حوادث سال قبل، یک طرف، جریان فتنه بود و طرف دیگر، کلیت انقلاب و نظام و مردم که مورد هجوم فتنه قرار گرفته بودند. مطمئنا آنان که آغاز گر جریان فتنه بودند نقش اصلی را در این افراط گری ها و پیامد‌های آن داشته اند.

فرمانده سابق نیروی انتظامی هم‌چنین از انتقال تجریبات خودش در دوران فتنه سخن می‌گوید.

وی می‌گوید در دیدارها و ملاقات‌های خصوصی هم که با شخصیتها و مسئولین داشته است بارها دیدگاه‌ها و نقطه نظرات و تجربیات خود را برای مدیریت و کنترل منطقی و موثر فضای جامعه با آنها در میان گذاشته، "اما متاسفانه شاهد بودیم که در فضای پس از انتخابات صدای کسانیکه بدنبال شفافیت فضا و ایجاد یک فضای عقلانی و خاموش کردن آتش فتنه بودند در هیاهوی افراط گری ها گم شد."

قالیباف، بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری دهم را به دو دوره "قبل و بعد از خطبه‌های رهبری در نماز جمعه تهران" تقسیم می‌کند.

وی در این رابطه می‌گوید هنگامی‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان ولی امر مسلمین و فصل الخطاب نظام اسلامی مسئولیت انتخابات و نتایج آن را بر عهده میگیرند، از کاندیداها و طرفداران آنها انتظار میرفت که مساله را تمام شده تلقی کنند. از این زمان به بعد تداوم اعتراضات و پافشاری بر ادعا‌های قبلی از سوی کاندیدا‌های معترض و طرفداران آنها نه توجیه شرعی داشت و نه توجیه قانونی و نه توجیه عقلی.

وی می‌افزاید "امام راحل(ره) در برابر شعار توده مردم در دوران دفاع مقدس که میگفتند: جنگ جنگ تا پيروزى، تاکید میکردند: جنگ جنگ تا رفع فتنه، همچنانکه قرآن هم مى فرمايد: و قاتلوهم حتى لاتكون فتنه. میبینیم که در تعریف قرآنی، امت اسلامی باید همواره آماده مقابله با فتنه باشد. امام راحلمان جهادگری را لازمه مصون ماندن نظام اسلامی از آفتها و فتنه ها در دوران‌های مختلف میدانستند."

قالیباف، مسائل بعد از انتخابات را "توهم تقلب" می‌نامد و معتقد است که عوامل مختلفی در آن دخیل بودند.

وی در این رابطه، مهم‌ترین علت را "توهم پیروزی بر اثر القای اطرافیان و برآورد غلط شرایط کشور در برخی کاندیداها" عنوان می‌کند و می‌افزاید:«خود شیفتگی سیاسی» و بغض شدید نسبت به رقیب و وجود همان فضای دو قطبی و تبدیل انتخابات به بازی مرگ و زندگی نیز باعث شد تا عده ای بر خلاف واقعیات موجود، بر مساله غلطی به نام تقلب که هیچ گونه دلیل و برهان قاطعی برای وقوع آن نداشتند، اصرار و پافشاری بیهوده کنند.

شهردار تهران معتقد است که "رویکردها و عملکردهای دولت نهم و برخی مسائل دیگر که تحلیل جداگانه‌ای می‌طلبد"، باعث تقسیم آرای متفاوت این انتخابات نسبت به انتخابات گذشته شده است و می‌گوید که کاندیداهای معترض به تفاوت فضای سیاسی تهران و شهرستان‌ها پی نبرده بودند.

این چهره اصول‌گرا معتقد است که مردم و جوانان از قربانیان فتنه 88 بودند و به سخنان رهبر انقلاب در مورد جدایی مردم و خواص اشاره دارد.

شهردار تهران، شهرداری تهران را "مظلوم‌ترین نهادها در فضای قبل و بعد از انتخابات" می‌داند که با کمترین شکایت، بیشترین خسارت را متحمل شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان