بازدید 1671

آغاز طرح پوشش بیمه‌ای بیماری تب برفکی

کد خبر: ۱۰۳۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۱ 11 June 2010
قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی از آغاز طرح پوشش بیمه‌ای فراگیر بیماری تب برفکی خبر داد و گفت:براساس این طرح 70 میلیون دام سبک و 7 میلیون دام سنگین بیمه می شوند .
 
به گزارش واحد مرکزی خبر ، صفرپور طاهر افزود:دامداران برای کسب اطلاع از جزئیات این طرح می توانند به صندوق بیمه محصولات کشاورزی در سراسر کشور مـراجعه کنند .

وی گفت:‌ افزون بـر این طرح بـا هماهنگی سازمـان عشایر کشور 25میلیون رأس دام تاکنون تحت پوشش بیمه قرار گرفته ‌اند .

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی گفت :‌ میزان تولیدات کشاورزی کشور از60 میلیون تـن در در دهه70 به بیش از 100 میلیون تن در حال حاضر رسیده است .

صفرپور طاهر افزود: این درحالیست که ضریب خودکفایی محصولات اساسی کشاورزی کشور معادل 93 درصد است .

وی از پوشش بیمه ای 125محصول کشاورزی خبر داد و گفت : 47 درصـد از بخش زراعی ، 12 درصد بخش دامی ، 530 میلیون قطعه پـرنده ، 30 درصد طرح‌ هـای بهره‌ برداری مراتع ، 20 درصد باغ ها و 43 درصد آبزیان کشور زیرپوشش بیمه قرار دارند .

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی ، خشکسالی، سرما و یخبندان را ازمهمترین عوامل آسیب‌رسان به بخش کشاورزی برشمرد و افزود : تـاکنون 205 عـامل خطر که منجر به خسارات شدید بـه بخش کشاورزی شده است را زیر پوشش بیمه قرار داده‌ایم .

صفرپور طاهر عملیاتی کردن 37 طرح تحقیقاتی را از مهم‌ترین سیاست‌های کاری صندوق بیمه کشاورزی در سال زراعی 90 - 89 عنوان کرد و گفت : برای کشاورزان نمونه و افرادی که از الگوی مناسب کشت استفاده کنند تعرفه ‌هـای جدیدی در نظر می‌گیریم کـه این می ‌تواند در تشویق کشاورزان در استفاده از الگوهای مناسب کشت تأثیر بسزایی داشته باشد .
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی