بازدید 8978
۳

تبعیض وزارت بهداشت در پرداخت پاداش کادر درمان

عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی از تولید ۲۰ میلیون واکسن در روز در کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۴۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۹ 17 February 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، رضا آریان‌پور امشب در گفتگو با خبرنگاران استان در خصوص آخرین اقدامات مجلس و دولت در خصوص تامین اقلام بهداشتی و پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا و تامین واکسن کرونا اظهار کرد: در روز‌های نخست شیوع این ویروس شرایط به گونه‌ای بود که اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و بسیاری از نمایندگان حجم بالایی از اعتراضات خود را به دولت و به‌خصوص به وزارت بهداشت داشتند.

وی ادامه داد: همه می‌دیدیم که چه مشکلاتی در کشور وجود داشت و همه مسوولان از آسیب‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا به‌خصوص از دست دادن عزیزانمان و هموطنانمان در کشور ناراحت بودیم.

عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:، اما خوشبختانه در حال حاضر شرایط تولید مواد ضدعفونی کننده و به‌خصوص ماسک در کشور به گونه‌ای است که به وفور می‌توان این اقلام را در فروشگاه‌های مجاز و داروخانه‌ها یافت و خرید کرد.

آریان‌پور بیان کرد: در حال حاضر روزانه ۲۰ میلیون ماسک استاندارد در کشور تولید و توزیع می‌شود و اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته و حتی در بیمارستان‌ها تجهیزات مورد نیاز خوبی تامین شده و در حال خدمت‌رسانی به بیماران است.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های اکسیژن‌ساز، تانک‌های اکسیژن، دستگاه‌های «سی‌تی‌اسکن» و امکانات مناسب در بیمارستان‌ها تامین شده و تقریبا در اکثر نقاط کشور این خدمات در حال ارائه است.

عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی در خصوص تهیه و توزیع واکسن کرونا بیان کرد: واکسن کرونا در دو بخش تامین می‌شود، در نخستین بخش موضوع واردات واکسن است و در بخش دوم تولید و استفاده از واکسن داخلی است.

آریان‌پور گفت: در بخش واردات واکسن مجلس با تمام توان اقدامات حمایتی از دولت را انجام خواهد داد، اما موضوع مهم حجم بالای درخواست واکسن از شرکت‌های تولیدکننده واکسن در کشور‌های مختلف است که کار خرید و واردات را با زمان روبرو می‌کند.

وی اضافه کرد: در موضوع تامین منابع خرید واکسن مجلس و دولت در یک تعامل و کمک دوطرفه در تلاش هستند خرید و واردات واکسن با کمترین زمان ممکن شکل بگیرد.

عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی در خصوص علت عدم پرداخت پاداش ویژه کرونا به کادر درمان در استان‌های مختلف و تناقض در این پرداخت این مبلغ در برخی استان‌های دیگر، تصریح کرد: این موضوع و انتقاد و اعتراض به ما هم عنوان شده و ما نیز این موضوع را پیگیری کردیم.

آریان‌پور با اشاره به اینکه اعتراض و انتقاد جدی را به وزارت بهداشت و دولت داشته‌ایم، بیان کرد: در پیگیری‌های انجام شده مشخص شد وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه تاکید بر اولویت پرداخت معوقات داشته است.

وی ادامه داد:، اما به دلیل اینکه برخی استان‌های این پاداش را پرداخت کنند، این احساس تبعیض در برخی استان‌ها به وجود آمده که استان ما چه تفاوتی با استان دیگر دارد و همین امر مشکلاتی را در استان‌ها به وجود آورده است.

عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما موضوع را با جدیت پیگیری خواهیم کرد و امیدواریم هرچه زودتر این مشکل برطرف شود.

آریان‌پور با تقدیر از تمامی کادر درمان در سطح کشور گفت: اگر تلاش‌های این عزیزان و همراهی مردم نبود قطعا مشکلات بیش از شرایط فعلی بود و امیدواریم هرچه سریع‌تر این ویروس از بین برود و شرایط زندگی مردم به شرایط عادی برگردد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
به پرسنل آزمایشگاه حق کرونا را به اندازه فردی که در صندوق بیمارستان تعرفه باطل میکند داده اند . آزمایشگاهی که چشم بینای پزشک است .واقعا که حق دانش و تشخیص را ادا کردند.
من یک پزشک عمومی در یک درمانگاه تامین اجتماعی در تهران هستم انصافا مدیر عامل سنگ تمام گذاشت دریافتی من نسبت به غیر شرایط کرونا یک سوم کاهش یافت چون ایشان حقوقدانه و میدونه حقوق زیادی باعث فساد میشه و قبل از مردن خوب نیست ادم فاسد بشه
20 میلیون ....؟؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل