بازدید 16838

تیم ایرانی که با گل تیری آنری قهرمان جهان نشد

جلالى با مهره هایى مثل على دایى، کریم باقرى، صادق ورمزیار، سید مهدى ابطحى، جواد مقدسى، علیرضا منصوریان، مهدى تاتار، حمید مطهرى، هاشم حیدرى، مهدى پاشازاده، افشین پیروانی، هادى طباطبایى و سایر نفرات حاضر در این تصویر تا فینال دنیا پیش رفت
کد خبر: ۱۰۳۴۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱ 16 February 2021

این تصویر به یادماندنى یکى از بهترین تیم هاى نیروهاى مسلح در تاریخ فوتبال ایران را نشان مى دهد که در سال ١٩٩٥ موفق شد در حضور تیم‌های مطرح جهان در خاک ایتالیا نایب قهرمان ارتش هاى جهان شود.

به گزارش تابناک ورزشی، مسابقات ارتش هاى جهان به نام سیزم یکی از معتبرترین تورنمنت‌های جهانی بود که در دهه ٩٠ میلادى از اهمیت ویژه اى برخوردار بود و تیم هاى قدرتمند اروپایى با ستاره هاى نامدار خودشان در این بازى‌ها شرکت مى کردند و برای قهرمانی با تمام قوا در زمین مسابقه تلاش می‌کردند.

تیم ایرانی که با گل تیری آنری قهرمان جهان نشد

این تیم که با مدیریت مصطفى آجورلو در هیات فوتبال نیروهاى مسلح شکل گرفت با اعتماد به مربى جوانى مثل مجید جلالى که در آن روز‌ها علاوه بر مربیگری یکی از تئوریسین‌های خوب فوتبال کشور بود راهى مسابقات جهانى ایتالیا به میزبانی شهر رم پایتخت این کشور شود و مطابق انتظار از ستاره‌های آن روز‌ها خوش درخشید.

جلالى با مهره هایى مثل على دایى، کریم باقرى، صادق ورمزیار، سید مهدى ابطحى، جواد مقدسى، علیرضا منصوریان، مهدى تاتار، حمید مطهرى، هاشم حیدرى، مهدى پاشازاده، افشین پیروانی، هادى طباطبایى و سایر نفرات حاضر در این تصویر که سوابق ملی زیادی داشتند و سابقه عضویت درتیم‌ های نظامی را داشتند در این رقابت‌ها شرکت کرد و با درخشش آن‌ها موفق شد با شکست تیم نیروهاى مسلح کره جنوبى به فینال راه یابد، در حالى که ایتالیا میزبان مسابقات که دل پیروى ستاره یوونتوس را در اختیار داشت نتوانست به جمع چهار تیم برتر جهان برسد. این تنها حضور تاریخى ایران در فینال مسابقات فوتبال ارتش هاى جهانى بود.

نیروهاى مسلح ایران در مسابقه فینال برابر فرانسه با تک گل تیرى هانرى شکست خوردند و در نهایت به عنوان ارزشمند نایب قهرمانى جهان دست یافتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # قیام 15 خرداد