بازدید 2311

جسد کشف شده در کرمان مومیایی نیست

سرهنگ علیرضا پریور درخصوص مومیایی بودن این جسد گفت: هیچ سندی مبنی بر مومیایی شدن جسد وجود ندارد و هیچ کارشناسی نیز تاکنون این مسئله را تائید نکرده است.
کد خبر: ۱۰۳۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۱ 10 June 2010
در پی انتشار اخباری مبنی بر کشف یک جسد مومیایی در سطل زباله در کرمان مومیایی بودن این جسد از سوی کارشناسان تکذیب شد.

به گزارش خبرنگار مهر در کرمان، در پی انتشار خبری مبنی بر کشف یک جسد مومیایی شده در سطل زباله در شهر کرمان و بازتاب رسانه ای این خبر، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی در استان کرمان در گفتگو با خبرنگار مهر در کرمان گفت: طی تماس مردمی با مرکز فوریتهای پزشکی 110 کرمان در خصوص وجود یک جسد در سطل زباله ماموران کلانتری 20 کرمان جسد دختر بچه ای 9 تا 10 ساله را در این محل کشف کردند.

سرهنگ علیرضا پریور درخصوص مومیایی بودن این جسد گفت: هیچ سندی مبنی بر مومیایی شدن جسد وجود ندارد و هیچ کارشناسی نیز تاکنون این مسئله را تائید نکرده است.

سرهنگ پریور افزود: این جسد به پزشکی قانونی منتقل شده است و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

وی درخصوص سابقه تاریخی و باستانی این جسد گفت: هیچ سندی در این زمینه وجود ندارد ضمن اینکه کارشناسان پزشکی قانونی باید در این زمینه نظر بدهند.

با پیگیریهای خبرگزاری مهر، مدیرکل پزشکی قانونی کرمان نیز در این خصوص به خبرنگار مهر در کرمان گفت: اصولا روش استفاده از مومیایی برای حفظ جسد در ایران سابقه تاریخی ندارد و بطور کلی چیزی به نام مومیایی درتاریخ ایران نداشته ایم.

فریبرز آیتی افزود: جسد یافت شده که به پزشکی قانونی کرمان منتقل شده است مومیایی نیست و تنها به دلیل نگهداری در شرایط خاص لایه از چربی روی جسد را فرا گرفته است.

وی افزود: مدت زمان گذشته از فوت این فرد که دختر بچه ای 9 تا 10 ساله می باشد حداکثر بین یک تا پنج سال می باشد و لفظ مومیایی در مورد این جسد استفاده نمی شود.

وی اضافه کرد: تحقیقات در خصوص علت مرگ این دختر بچه و هویت آن ادامه دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر