بازدید 13559
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی در گفت‌وگو با «تابناک» خبرداد

«کاخ - هلدینگ» صندوق بازنشستگی در پاسداران به نام بازنشستگان به کام متخلفان! / مجلس به‌ دنبال تحقیق و تفحص از آتیه‌صبا و کفش ملی/ متخلفان را پای میز محاکمه می‌کشانیم

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برخی از مسئولان سابق کشوری با وساطت به دنبال صرف‌نظر کردن ما از تحقیق و تفحص از هلدینگ صبا بودند، گفت: تخلف صورت گرفته در این مجموعه مشهود است و قطعا مقصران را پای میز محاکمه خواهیم کشاند.
کد خبر: ۱۰۳۴۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳ 16 February 2021

ردپای برخی از مسوولان سابق برای منتفی شدن یک تحقیق و تفحص

در یکی از خیابان های پاسداران یک برج باغ عظیم که چشم همه عابران را به خود جلب می کند، سال هاست در حال فعالیت است؛ این مجموعه عظیم که بهترین عبارت در توصیف آن چیزی جز «کاخ - هلیدنگ» نمی تواند باشد، نه یک برج لاکچری متعلق به افراد خاص، بلکه یک هلدینگ لاکچری متعلق به صندوق بازنشستگی به نام «آتیه صبا» ست که در طول سالیان گذشته همواره محل حاشیه های پررنگی بوده است.

به گزارش «تابناک»، این برج باغ که نام یک هلدینگ را یدک می کشد، با پول شخصی مدیران حاضر در آن شکل نگرفته، بلکه مجموعه ایست که بواسطه پول بازنشستگان تشکیل شده است و مدیران آن پز مدیریت در چنین محلی را می دهند؛ علاوه بر اینکه اگر یک جست و جوی کوتاه در اینترنت انجام دهید، متوجه خواهید شد که هلدینگ اقتصادی مذکور همواره محل مناقشه و اتفاقات خاصی بوده؛ از اختلاس گرفته تا پرداخت حقوق های نجومی به مدیرانش!

فارغ از اینکه آتیه صبای صندوق بازنشستگی در چه محله و در چه فضایی قرار دارد؛ نکته قابل تامل این است که این مجموعه و شرکت های آن که بخش عمده ای از آنها ورشکسته هستند، همواره دارای حاشیه های اقتصادی و مالی زیادی بوده است و دلیل عمده تغییرات صورت گرفته در این مجموعه نیز به همین مساله بر می گردد؛ اما با کمال تعجب و بنا به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس، بازهم حاشیه ها در این مجموعه پررنگ تر از متن شده تا در نهایت بازنشستگان متضرران اصلی این رویه مدیریتی باشند!

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از مسوولان سابق کشوری با وساطتت به دنبال صرفنظر کردن ما از تحقیق و تفحص از هلدینگ صبا بودند گفت که تخلف صورت گرفته در این مجموعه مشهود است و قطعا مقصران را پای میز محاکمه خواهیم کشاند.

«عباس مقتدایی» در گفت و گو با «تابناک» در توضیح آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از هلدینگ آتیه صبا و کفش ملی، اظهار کرد: در طول سال های گذشته ده ها زیر مجموعه هلدینگ آتیه صبا با بی توجهی جدی مدیریتی مواجه شده و در همین راستا در چند ماه اخیر تنها از سوی مدیران جدید این مجموعه 18 شکایت از زیر مجموعه و عملکرد مدیران شان به دادگستری ارجاع شده است.

وی افزود: بنا بر اذعان مسوولان فعلی آتیه صبا، ده ها شرکت کاغذی توسط مدیران جدید این هلدینگ منحل و باطل شده است. این موارد در کنار گزارش های متعددی رسیده نشان می دهد که گویی آن ها حیاط خلوتی برای خود ایجاد کردند که نتیجه ای جز ضرر و زیان برای بازنشستگان ندارد؛ما در این شرایط بررسی های اولیه را شروع کرده و هر چه جلوتر رفتیم به عمق تخلفات بیشتری رسیدیم. در نهایت نیز به دور از هر گونه پیش داوری و صرفا بر اساس مستندات قابل اثبات برای تحقیق و تفحص از شرکت های زیر مجموعه آتیه صبا و کفش ملی به جمع بندی رسیدیم.

نماینده اصفهان در مجلس خاطرنشان کرد: در این بین در طول هفته های گذشته بارها و بارها بسیاری از افراد از جمله مسئولان سابق کشوری با وساطت به دنبال صرفنظر کردن ما از تحقیق و تفحص بودند، درخواست هایی که ما را در انجام کارمان جدی تر کرد. علاوه بر آن مدیران فعلی آتیه صبا و سازمان بازنشستگی کشوری نیز بر خلاف عرف و رویه های همیشگی در مکاتبه ای با هیات رییسه و رییس مجلس درخواست کردند که موضوع تفحص به کمیسیون اقتصادی ارجاع نشده و در کمیسیون دیگر بررسی شود. سوال این است که تغییر کمیسیون چه نفعی برای آن ها داشته و به دنبال انجام چه کاری بودند.البته هیات رییسه مجلس این پاسخ قاطع را داد که امور داخلی مجلس توسط پارلمان برنامه ریزی شده و دیگران حق دخالت ندارد اما به نظر می رسد آقایان نگرانند، واهمه دارند و به دنبال استفاد از تمام ابزارها برای جلوگیری از انجام تفحص هستند.

مقتدایی با بیان اینکه در میانه راه هستیم، به تصویب تحقیق و تفحص از شرکت آتیه صبا در کمیسیون اقتصادی اشاره و اظهار کرد: با وجودی که تعدادی از مدیران سابق، جدید و فعلی این مجموعه برای به سرانجام نرسیدن تحقیق و تفخص تلاش می کنند اما در نهایت کمیسیون اقتصادی به عنوان مرجع رسمی مورد اعتماد مجلس ضرورت انجام این تفحص را تایید و تصویب کرد؛ این موضوع بعد از تشریفات قانونی در دستور صحن علنی قرار می گیرد تا در صورت تصویب نمایندگان مراحل تفحص آغاز شود.

وی با تاکید بر اینکه تحقیق و تفحص بدون هیچ گونه پیش داوری و در راستای حمایت از سرمایه های بازنشستگان انجام می شود، گفت: بازنشستگان با امید سرمایه گذاری، چشم به راه خلق ثروت توسط مدیران هستند پس نباید ده ها شرکت، هتل، انبارهای عمومی و مجموعه های دیگر متعلق به سازمان بازنشتگی کشوری آن قدر بی رمق شده که حتی توان اداره خودشان به نحو شایسته را نداشته باشد .تلاش ما در راستای حمایت از سرمایه های بازنشستگان است تا حتی در صورت بروز تخلفی به میزان یک ریال جلوی آن را بگیریم. همچنین اگر اموال و دارایی بازنشستگان مورد دستبرد قرار گرفته باشد آن را به صندوق بازگردانیم. ما در انجام تفحص جدی هستیم چون در حمایت از بازنشستگان جدیت داریم.

رییس کمیته دیپلماسی اقتصادی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با این توضیح که فعلا محورهای تفحص بر هلدینگ آتیه صبا و زیر مجموعه های آن شامل چندین شرکت و مدیریت های تابعه اش متمرکز است، افزود: کفش ملی یکی از این زیر مجموعه هاست که متاسفانه دیگر کارخانه ای ندارد.سوال اینجاست که با چه استدلالی باید کارخانه ای با اهمیت کفش ملی از بنیان دست خوش تحولات و تعطیلی شود. ما در راستای سالم ترسازی فضای مدیریتی، بهبود روند ،کیفیت و ارتقای وضعیت این مجموعه ها تفحص کرده و مطمئنیم که نتیجه آن به بهره وری، شفافیت و تولید ثروت در این مجموعه است.

مقتدایی تاکید کرد که حتما نتیجه تفحص به بینه کفش ملی و تقویبت آن منجر شده و اموال و سرمایه هایش مجددا احیا می شود. قطعا انجام این نوع تفحص ها در میان مدت سرمایه های مجموعه مورد تحقیق را افزایش داده و چیزی از آن کم نمی شود.

وی در پایان و در جمع بندی گفت : تخلف افرادی دراین مجموعه مشهود است و قطعا آن ها را پای میز محاکمه خواهیم کشاند.ما در انجام تحقیق و تفحص جدی هستیم چون هدفمان بازگرداندن منافع قابل توجهی به باز نشستگان است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۰
مخالفان تحقیق و تفحص رو معرفی کنید - کمی جرات داشته باشید
قطعا مقصران را پای میز محاکمه خواهیم کشاند!!!!!!!

آفرییییینننننن!!!

بعد از اینکه از میز جدا شدند و رفتند چه میشود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نمایندگان محترم که در فکر بازنشستگان هستید با تقسیم غنایم بصورت عادلانه کوتاه بیائید مقصر بازنشستگان کم حرف و حدیث هستند که از گرسنگی نای آه کشیدن را هم ندارند.بخورید و بیاشامید و شدیدا اصراف هم بکنید
اونایکه پای میز محاکمه کشوندید نتیجش چی بود؟
این مجلس انقلابی اینم وزیر کار ببینیم چند مرده حلاجید
سنگ بزرگ علامت نزدن است. مطمعن باشید هیچ اتفاقی نمیفته
اگه مردید در مورد هلدینگ یاس و پرونده معاون قالیباف هم تحقیق و تفحص کنید
بیت المال و حق این بازنستگان به ناحق خورده شد و بیشترین ظلم و جفا در حق این بازنشستگان شد
شخصا فکر نمی کنم اتفاق خاصی بیفته. فساد در کشور نهادینه شده است و قاطعیت خاصی هم مشاهده نمی شود ( بجز چند مورد انگشت شمار ) .
تا دل تون بخواد تو مملکت از این حیاط خلوت ها داریم از شرکت های بیمه با حقوق های نجومی مدیران بگیر تا شرکت های خصوصی حمل ونقل باری ریلی و صندوق پس انداز کارکنان راه آهن و....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر