بازدید 10358

شرکت محافظان مشاور پیشین ترامپ در حمله به کنگره

یک روزنامه آمریکایی افشا کرد، محافظان شخصی مشاور پیشین رئیس جمهور سابق آمریکا در حمله به کنگره شرکت کرده بودند.
کد خبر: ۱۰۳۴۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۳:۲۴ 16 February 2021

به گزارش تابناک به نقل از فارس، روزنامه «نیویورک تایمز» روز دوشنبه نوشت ۶ نفر از محافظان شخصی «راجر استون» مشاور پیشین «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا در حمله به کنگره شرکت داشتند.

این روزنامه نوشت، صد‌ها عکس و ویدئو در کنار تحقیقات گروه «رسوا کنندگان تروریست‌های کنگره» نشان می‌دهد ۶ عضو گروه راست‌گرای افراطی شبه‌نظامی «وفاداران به سوگند» که روز پنجم ژانویه در کنار استون بودند، یک روز بعد در حمله به کنگره آمریکا حضور داشتند.

طبق تحلیل نیویورک تایمز، این دوست قدیمی ترامپ، روز پنجم ژانویه ابتدا در برابر دیوان عالی آمریکا و سپس در کاخ سفید مشاهده شده بود.

این روزنامه در ادامه آورد، استون هفته گذشته در بیانیه‌ای نوشته است «تاکنون شواهدی از قانون‌شکنی در هیچ کدام از اعضای گروه وفاداران به سوگند» مشاهده نکرده است، اما اگر مدارکی در این زمینه منتشر شود، فرد مربوطه باید محاکمه شود.

استون همچنین در مصاحبه با شکبه «اِی‌بی‌سی نیوز» گفته بود: «پیش از حمله به کنگره از آن هیچ اطلاعی نداشتم. حتی اسم کسانی که به صورت داوطلبانه امنیت مرا تأمین کرده‌اند نمی‌توانم بگویم».

وی دلیل استفاده از این محافظان شخصی را تهدیداتی عنوان کرد که علیه او و خانواده‌اش صورت گرفته است.
شرکت محافظان مشاور پیشین ترامپ در حمله به کنگره
شرکت محافظان مشاور پیشین ترامپ در حمله به کنگره
۶ محافظ شخصی استون که به گفته نیویورک تایمز در حمله به کنگره آمریکا شرکت داشتند

حدود دو سال پیش استون را به اتهام کارشکنی در اجرای قانون، اثرگذاری بر شهادت افراد و ارائه اظهارات کذب به مأموران قانون محکوم به حبس شد، اما ترامپ مجازات راجر استون را کاهش داده و در نهایت او را مورد عفو قرار داد.

روز گذشته (یکشنبه) از میان ۵۰ سناتور حزب جمهوری‌خواه آمریکا، ۴۳ نفر به تبرئه ترامپ از اتهام «تحریک به شورش» و حمله به کنگره رأی دادند.

در رای گیری سنای آمریکا برای استیضاح ترامپ در ماجرای حمله به کنگره این کشور در روز تایید آرای الکترال انتخابات ریاست جمهوری، ۵۷ سناتور به استیضاح او رای مثبت دادند و ۴۳ سناتور با این کار مخالفت کردند و به دلیل نرسیدن آرای استیضاح به حد نصاب ۶۷ رای، ترامپ تبرئه شد.

ترامپ در شرایطی توانست از این استیضاح به سلامت بیرون بیایید که وی پیشتر در زمان حضورش در ریاست جمهوری یک بار در رسوایی موسوم به «اوکراین گیت» مورد استیضاح قرار گرفت، اما این استیضاح هم در رای گیری سنا به تاریخ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ ناکام ماند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل