بازدید 15996
۹
درخواست بیش از ۵۰۰۰ نفر از مردم و سهامداران شرکت پلی اکریل ایران از وزیر صمت

کارخانه‌های شرکت پلی اکریل را تحویل هیات مدیره منتخب مجمع عمومی شرکت بدهید

ظرف مدت ۴۸ ساعت بیش از ۵۰۰۰ نفر از حامیان صنعت نساجی کشور و سهامداران شرکت پلی اکریل ایران، با شرکت در یک کارزار مردمی و امضای یک نامه آنلاین خطاب به وزیر صمت، درخواست داشتند که کارخانه‌های  شرکت پلی اکریل تحویل هیات مدیره منتخب مجمع عمومی سوم دی ماه این شرکت بر اساس ماده ۱۰ قانون حمایت از صنایع شده.
کد خبر: ۱۰۳۴۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰ 13 February 2021

ظرف مدت ۴۸ ساعت بیش از ۵۰۰۰ نفر از حامیان صنعت نساجی کشور و سهامداران شرکت پلی اکریل ایران، با شرکت در یک کارزار مردمی و امضای یک نامه آنلاین خطاب به وزیر صمت، درخواست داشتند که کارخانه های شرکت پلی اکریل تحویل هیات مدیره منتخب مجمع عمومی سوم دی ماه این شرکت بر اساس ماده ۱۰ قانون حمایت از صنایع شده و همچنین خواستار اعلام برنامه عملیاتی و زمانبندی‌شده جهت تحویل کارخانه‌ها به هیئت مدیره شرکت شدند.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ همچنین هیات مدیره شرکت پلی اکریل طی شفاف سازی مورخ ۲۵ بهمن اعلام نمود که پیرو اعلام آمادگی تحویل کارخانه های شرکت پلی اکریل ایران، جلسه ای در این خصوص در روز دوشنبه هفته جاری به دعوت آقای خاتمی رییس هیات حمایت از صنایع در وزارت صمت برگزار خواهد شد.    

یکی از ویژگی‌های اکثر سهامداران شرکت پلی اکریل ایران عدم بی‌تفاوتی آنها نسبت به مسائل داخل شرکتی است که در آن سهامدار هستند، موضوعی که بسیار متفاوت از اکثر شرکت های بورسی است. به عبارت دیگر، سهامداران شرکت پلی اکریل صرفا یک نگاه سودجویانه به سهامداری خود نداشته و ندارند بلکه شفافیت در مسائل شرکت نیز نه تنها دغدغه آنها بوده و بارها آنرا مورد مطالبه قرار داده اند، بلکه به نحو عملی و از طرق مختلف نیز آن را مورد مطالبه قرار داده اند.

اتحاد مثال زدنی سهامداران پلی اکریل در بیان خواسته های خود به نهادها و مراجع ذیصلاح بارها دیده شده به نحوی که در چندین نوبت کمپین و کارزارهای ایجاد شده، توجه رسانه ها نیز به موضوعات این شرکت جلب شده است.

متن نامه مردمی و سهامداران شرکت پلی اکریل ایران خطاب به وزارت صمت به شرح زیر است؛

 

جناب آقای علیرضا رزم حسینی

وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت

با سلام

احتراماً همان طور که مستحضرید شرکت پلی اکریل ایران در اجرای بند ج ماده ۲ قانون حمایت صنعتی و جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌های کشور در تابستان ۱۳۹۵ تحت حمایت و نظارت هیات حمایت از صنایع قرار گرفته و از سال ۱۳۹۶ با حمایت مالی دولت، تولید شرکت به صورت محدود آغاز شده که به تدریج شرایط شرکت بهبود پیدا کرده و شروع به افزایش تولید نموده که در حال حاضر تولید پلی استر با ظرفیت کامل و تولید محصول استراتژیک شرکت با ظرفیت محدود انجام می‌شود.

علی‌رغم اقدامات مثبت هیات اجرایی حمایت از صنایع، متأسفانه طولانی شدن حضور اين هیات و همچنين وجود ابهامات مطروحه فراوان در نرخ‌گذاری و نحوه فروش محصولات که طی نامه‌های رسمی هیات مدیره به هیات اجرایی حمایت از صنایع مستقر در شرکت نیز اعلام شده است و البته افزایش بیش از دو برابری زیان انباشته شرکت از زمان حضور این هیئت و عدم تعیین تکلیف در خصوص بدهی‌های ناشی از تسهیلات و احکام قضایی صادره علیه شرکت که بنا به نظر هیات حمایت از صنایع این موارد تکلیف قانونی هیئت مدیره شرکت است، لزوم ادامه حضور این هیات در کارخانه‌های شرکت محل تردید جدی است.

ذکر این نکته ضروری است که یکی از دلایل عدم توجیه ادامه حضور هیات حمایت از صنایع دقیقاً موضوع زیان انباشته شرکت پلی اکریل و عدم تعیین تکلیف نمودن تسهیلات و همچنین انجام افزایش سرمایه است، چراکه حتی بر فرض شرایط مناسب تولید فعلی، عدم توجه به موضوعات مذکور که از تکالیف هیات مدیره است، وضعیت آتی شرکت را در وضعیت متزلزلی قرار داده و لذا ضروری است که با تحویل کارخانه به هیات مدیره شرایط لازم برای ایشان جهت پیگیری و تعیین تکلیف مؤثر این موارد فراهم شود.

شایان ذکر است هیات مدیره قانونی شرکت طی مجمع عمومی ۳ دی‌ماه انتخاب و به صورت رسمی نیز ثبت شده‌اند و این هیئت در حال حاضر نماینده قانونی سهامداران شرکت پلی اکریل ایران است.

علی‌رغم اعلام آمادگی رسمی هیات مدیره شرکت به هیات اجرایی جهت تحويل کارخانه و البته اعلام آمادگی هیات اجرایی جهت تحویل کارخانه‌ها به شرط تسويه ۴۰ ميليارد تومان تسهيلات و کمک نقدی و همچنين تضمين استمرار توليد و امنيت شغلی کارگران، اما در عمل برنامه عملی اعلام‌شده توسط انجام این موضوع توسط هیئت مذکور ارایه نشده و حتی آقای خاتمی، رئیس محترم هیئت حمایت از صنایع، در پاسخ به نامه هیئت مدیره شرکت پلی اکریل ایران طی نامه ۶۰/۲۷۰۵۴۸ مورخ ۱۳۹۹/۱۱/۰۸ نیز علی‌رغم اعلام آمادگی جهت تحویل کارخانه‌های شرکت به مالکان قانونی آن، اما در این خصوص دستور و یا برنامه عملی را جهت تحقق این موضوع اعلام نکرده‌اند.

نکته دیگر که محل انتقاد است همان طور که مستحضرید قانون حمایت از صنایع از جمله قوانین استثنایی است که علی‌رغم تعارض با قاعده فقهی تسلیط بر اساس قاعده الضرورات وضع شده و بنابراین محکوم به تفسیر مضیق و محدود به دوره ضرورت است.

بر همین اساس قانون‌گذار دوره ضرورت اولیه را به ۶ ماه محدود و تداوم تصدیع هیات حمایت را منوط به رعایت مقرره ماده ۲۴ آیین‌نامه قانون مذکور است. ماده ۲۴ آیین‌نامه اجرایی قانون هیئت حمایت صنعتی اشاره داشته است که از تاریخ شروع اداره موقت کارخانه هیات موظف است گزارش جامعی از وضع اقتصادی مالی-فنی و امور اجتماعی کارخانه به وزیر صنعت، معدن و تجارت بدهد و ضمن آن مشخص نماید که ادامه کار کارخانه با وضع فعلی یا با شرایطی که پیشنهاد می‌نماید مقرون به مصلحت است یا خیر؟

هرچند این موضوع توسط هیات اجرایی حمایت از صنایع اعلام می‌شود که رعایت شده، در گزارش‌های حسابرسی‌شده شرکت پلی اکریل در طی ۴ سال درج شده که چنین گزارشی را دریافت ننموده است و لذا سهامداران شرکت پلی اکریل در این خصوص نیز با ابهام جدی مواجهه هستند.

لازم به ذکر است آقای خاتمی طی نامه فوق‌الذکر اشاره داشتند که به جهت فوت مالک و نبود نقدینگی و در نتیجه تعطیلی کارخانه پلی اکریل و حفظ اشتغال و تداوم تولید هیات حمایت از صنایع بر اساس مصوبه هیات وزیران وارد شرکت شده است که در حال حاضر با عنایت به اینکه موارد مورد اشاره مرتفع شده، بر این اساس نیز ادامه حضور هیئت مذکور در شرکت فاقد توجیه است.

شایان توجه است بر اساس بند ۲ ماده ۱ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت‌شده نزد سازمان مصوب ۱۳۸۴/۰۵/۰۳ هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار با اصلاحات بعدی آن، شرکت پلی اکریل ملزم به رعایت مفاد این دستورالعمل است، اما از طرفی پس از استقرار مسئولین منصوبه آن هیات محترم، هیات مدیره شرکت بر اساس بند ۹ ماده ۱ دستورالعمل مذکور دارای کنترل یعنی توانایی راهبر سیاست‌های مالی و عملیاتی شرکت به منظور کسب منافع از فعالیت‌های آن به جهت دوگانگی در مدیریت شرکت نیست و همین موضوع اخیراً موجب تنزل نماد شرکت در بازار سرمایه به گرید پایین‌تر شد.

بنا به مراتب و استناد به ماده ۱۰ قانون حمایت از صنایع که اشاره می‌دارد «درصورتیکه هیئت احراز نماید که شخص یا اشخاص طبیعی یا حقوقی مجاز در اداره بهره‌برداری به طریق اطمینان‌بخشی طلب‌ هیات را پرداخت خواهند کرد و به هر حال شخص یا اشخاص مزبور باید آمادگی خود را برای اداره کارخانه و ایفای تعهدات اعلام نموده باشند.

خواهشمند است دستور فرمایید با عنایت به انتخاب قانونی هیات مدیره شرکت پلی اکریل که مشخصاً به صورت قانونی مجاز در اداره و بهره‌برداری کارخانه‌های هیات حمایت از صنایع می‌باشند برنامه عملیاتی و زمانبندی‌شده جهت تحویل کارخانه‌ها را به هیات مدیره شرکت اعلام نمایند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
سلام دمتون گرم راجع یه مشکل در یه صنعت مادر مقاله گذاشتید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
این مقاله ای هم که گذاشتن هدفشون بورس بوده نه خود صنعت مادر پلی اکریل!!!!!!! این صنعت را واردات بی رویه آقازاده ها از چین زده زمین، وگر نه یک زمانی جز صنایع اصلی کشور بوده. ما اصفانیا دقیقا این رویه را دیدیم، وگر نه اینا برای صنایع هیچ ارزشی قایل نبوده و نیستند
بنده شخصا در کارخانه پلی اکریل اصفهان کار کرده ام. این مجتمع تولیدی یکی از گرانبها نرین و مدرنترین کارخانه های پشتوانه ‌صنعت نساجی کشور بود که همچون بسیاری از صنایع بزرگ‌ این مملکت، با باند بازی و سوئ مدیریت به خاک سیاه نشانده شد و هیچکس هم بطور جدی فکر نجات‌ این مرکز صنعتی مهم نیست
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
الانم هیات اجرایی داره رس کارخانه را میکشه
لطفا در مورد ارزشگذاری بانک مهراقتصاد با 180 هزار سهامدار حقیقی که در کمپین فارس من 10 هزار امضا جمع شده است هم مطلب بزنید تا شاید آقایان به جای وعده و وعید کاری عملی انجام دهند و بیش از این حق سهامداران پایمال نشود
https://www.farsnews.ir/my/c/28379
پلی اکریل را دریابید
احتمالا شما از نوچه های العقیلی هستید که میخواهید کارخانه را از چنگ دولت در بیاورید
از قدیم گفتن اعتبار بهتر از پول است . ما توی بورس خیلی تو ضرر هستیم . هر چی داشتیم . مردم اعتمادی ندارن .الان میبینم که موج موج مردم دارن میرم بسمت ارز دیجیتال . یعنی همه می‌ره خارج و شاید هم برنگرده .
آخه یک سازمان به این یزرگی زو که اینطوری مدیریت ان را تعیین نمی کنند . با امضا جمع کردن و ...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار