بازدید 21749
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا

هشدار: ۹ شهر قرمز شدند و ممکن است این عدد بیشتر شود / فوت یک فرد مبتلا به نسخه انگلیسیِ کرونا در قزوین/ روند فوتی‌ها نزولی‌ است/ حال دریافت‌کنندگان واکسن روسی خوب است

در حال حاضر ۹ شهر در وضعیت قرمز، ۳۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۲۸ شهر در وضعیت زرد و ۱۷۲ شهر در وضعیت آبی قرار دارند. خوشبختانه در سطح کشور ما همچنان روند نزولی فوتی‌ها را داریم و مرگ و میر‌ها دو رقمی است، اما نکته مهم این است، زمانی که بیماری شیوع می‌یابد معمولا دو هفته بعد میزان بستری‌ها بالا می‌رود و چهار هفته بعد هم در میزان فوتی‌ها تاثیرگذار است و برعکس.
کد خبر: ۱۰۳۴۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴ 13 February 2021
تابناک اجتماعیسخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در حال حاضر ۹ شهر در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند؛ این در حالی است که در برخی استان‌ها خیز بیماری شروع شده و جای هشدار جدی است.

به گزارش «تابناک»؛ علیرضا رئیسی در پایان پنجاه‌ و هفتمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در تشریح مصوبات امروز گفت: بررسی‌ها در دنیا نشان می‌دهد، با توجه به ویروس جهش یافته انگلیسی، آفریقایی و ژاپن، موارد ابتلا و مرگ و میر و تغییر الگوی رفتاری ویروس تغییر کرده است و میزان سرایت و مرگ‌ومیر بیماری افزایش داشته و به عنوان مثال انگلیس بیش از ۴میلیون نفر با این ویروس درگیری داشته اند و ۱۳۵ هزار فوتی. در آمریکا نیز مرگ و میر از مرز ۵هزار نفر هم عبور کرده است. سایر کشور‌ها هم به همین نسبت وضعیت شیوع بیماری وضعیت خوبی نیست.
 
وی افزود: کشور ما از جمله معدود کشور‌هایی در دنیا است که مسئولان هفته‌ای دو روز در زمینه این بحران جلسه می‌گذارند. در سطح کشور شاهد روند نزولی مرگ‌ومیر‌ها هستیم، می‌دانیم که امروز شاهد نتیجه اقدامات انجام شده و رعایت پروتکل‌ها در هفته‌های گذشته هستیم، اما علی رغم پایین بودن آمار فوتی‌ها شاهد کاهش رعایت پروتکل‌ها هستیم.
 
تعداد شهر‌های نارنجی در استان‌ها:
در آذربایجان غربی ۵ شهر، آذربایجان شرقی ۴ شهر، اصفهان دو شهر، خوزستان ۵ شهر، خراسان جنوبی یک شهر، کرمان یک شهر، کهگیلویه و بویراحمد و گلستان هر کدام ۳ شهر، گیلان ۷ شهر و مازندران ۸ شهر نارنجی
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ادامه گفت: در استان خوزستان بالاترین میزان شیوع بیماری را داریم و نیاز است مردم و مسئولان بیشتر مراقبت کنند، اکنون شهرستان‌های آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، دزفول، دشت آزادگان، کارون، هویزه، شادگان و شوشتر از استان خوزستان در وضعیت قرمز قرار دارند و باید در  این شهر‌ها پروتکل‌های سخت‌گیرانه‌ای را وضع کنیم.
 
هشدار: ۹ شهر قرمز شدند و ممکن است این عدد بیشتر شود/ فوت یک فرد مبتلا به نسخه انگلیسیِ کرونا در قزوین/ روند فوتی‌ها نزولی‌ست/ حال دریافت‌کنندگان واکسن روسی خوب است

وی افزود: در آذربایجان غربی روند شیوع بیماری رو به افزایش است، خیز بیماری در هرمزگان تا حدود زیادی کنترل شده است و روند شیوع بیماری در مازندران نیز در  حال کنترل است. ۸ شهر مازندارن از وضعیت نارنجی به زرد تبدیل شد و ۸ شهر دیگر در وضعیت نارنجی هستند، استان گیلان و گلستان نیز نیازمند مراقبت بیشتری هستند، در حال حاضر ۹ شهر در وضعیت قرمز، ۳۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۲۸ شهر در وضعیت زرد و ۱۷۲ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.
 
رئیسی درباره روند فوتی‌های کووید ۱۹ در کشورمان گفت: خوشبختانه در سطح کشور ما همچنان روند نزولی فوتی‌ها را داریم و مرگ و میر‌ها دو رقمی است؛ اما نکته مهم این است، زمانی که بیماری شیوع می‌یابد، معمولا دو هفته بعد میزان بستری‌ها بالا می‌رود و چهار هفته بعد هم در میزان فوتی‌ها تاثیر گذار است و برعکس. آن اقداماتی که از اول آذرماه انجام شد و میزان ورودی بیمارستان‌ها کم شد، اثر خود را الان نشان می‌دهد و کاهش میزان فوتی‌ها اثر رعایت پروتکل‌ها در چند هفته گذشته است.

به گفته وی، بیماری در استان قزوین روند رو به بالا دارد و یک مورد ویروس انگلیسی منجر به فوت داشتیم که زنگ خطر است. اطرافیان بیمار تست شدند و نتایج آزمایش تا فردا آماده می‌شود که ببینیم آیا آن‌ها هم به نوع انگلیسی مبتلا شدند یا خیر.
 
سخنگوی ستاد ملی در ادامه افزود: باید از مرز‌ها مراقبت کنیم و اگر مسافری از خارج می‌آید، قرنطینه را رعایت کند و حتی اگر علائم ندارد باید ۱۴ روز خانه بماند و علائمش رصد شود.

وی افزود: واکسیناسیون برای گروه هدف آغاز شد و با عدالت کامل واکسیناسیون در حال انجام است. خوشبختانه شب گذشته ۱۰۰ هزار دوز واکسن وارد کشور شد و هفته‌های بعد هم محموله‌های جدید وارد کشور خواهد شد و روند واکسیناسیون بر اساس سند ملی واکسیناسیون مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه پیدا خواهد کرد. تا این لحظه هم کسانی که واکسن زدند عوارض جدی نداشتند و تنها عوارض معمولی مانند درد محل تزریق و تب داشتند که مانند سایر واکسن‌ها طبیعی است.

معاون وزیر بهداشت در پایان صحبت هایش گفت: امیدوارم با رعایت پروتکل‌ها مانع از ایجاد خیز چهارم بیماری شویم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۲
همه می دانستند که ویروس تا قبل 22 بمن کاهش و بعد آن به شدت افزایش پیدا می کند بخصوص ایام عید و از همه شدیدتر روز 13 فروردین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
این دولت جز رنگ بندی شهرها و اعلام زمان موجهای اول تا چهارم چه کاری برای کرونا انجام داد؟واکسیناسیون هم که کاملا واضحه فقط برای دوربینهاست.
عجب!! تازه داشتین غرب رو مسخره میکردین که؟؟
رنگ ها ربطی به قیمت دلار و منحرف کردن حواس ها ندارد و جای نگرانی نیست.
اگر تمام کشور رعایت کنند ظاهرا برخی شهرها تافته جدا بافته هستند / بجای نسخه پیچیدن برای رعایت کنندگان برای آنانی که در برابر رعایت پروتکلهای بهداشتی مقاومت میکنند چاره ای بیاندیشید
فقط محدودیت هایی سریع و در همه شهرها اجرا می شوند که از آنها درآمد حاصل می شود و به موارد مهم و تاثیر گذار مانند تراکم جمعیت در حمل و نقل های عمومی و مراسم های مختلف فقط اشاره می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
دقیقا همینطوره
نمی دونم چرا همه مطمئن بودند پی از ۲۲ بهمن روند صعودی اعلام می شود؟!!!!
مطمعن باشد قرمز هم بشو د اتش هم بگیرید شما عرضه اجبار یک ماسک برای عده ای زبان نفهم را ندارید
این دولت عرضه کنترل قیمت تخم مرغ را هم ندارد
کرونا پیشکش
22بهمن تموم شد داستان شروع شد
اینقدر شل گرفتید و مردم را رها کردید که شروع شد، حالا اثرات ۲۲ بهمن هم مونده. صبر کنید
نپال و میانمار و بنگلادش که بسیار فقیر و جزو فقیرترین کشور های دنیا هستند
واکسیناسیون شان بسیار جلوتر و تعداد بیشتری از ما میباشد
واقعا تاسف بار است که یک امر حیاتی بهداشتی مردم را هم با رفتار سیاسی کاری در هم آمیخته ایم .
وقتی انقلاب رو‌جشن میگیرن و چهار ترک‌ سوار موتور میشن و شربت و شیرینی پخش می کنند ساکت میشی. حالا که داره عید نزدیک میشه دوباره یاد پروتکل افتادی. خودتی استاد.
بعضي از دوستان كه در إمارات واكسن روسي دريافت كردند در بيمارستانها بستري هستند. تحقيق كنيد بعد واكسن روسي بزنيد.
چرا زودتر هشدار ندادی چرا با مصلحت امار ارایه میکنید خوزستان که یکشبه قرمز نشده چرا چرا چرا با مردم صادق نیستید
کاسبی با کرونا ادامه دارد نزدیک عید که می شیم کرونا فعال می شود تا بهانه پیدا کنند برای مسافرت مردم جریمه درست کنند و کاسبی به راه بیاندازند
این نمودار تغییر قبل و بعد از 22 بهمن از 1ماه پیش داره دست به دست میچرخه، نیاز به اطلاع رسانی نیست.
با چهارشنبه سوری و نوروز بیشتر هم میشه
سیاسی کاری در سلامت کار خوبی نیست.
در این یکسال، اینهمه از کرونا حرف زدید و مقاله نوشتید، اما عجبا که سه مسئله اساسی زیر عمدا هرگز مورد توجه و نقد قرار نمی گیرد:
۱- کشور چین بعنوان مبدا این ویروس دهشتناک
۲- نقش هواپیمایی ماهان در پروازهای مکرر به پکن در بحبوحه شیوع این بیماری
۳- لجبازی و سهل انگاری مسئولین کشور در قرنطینه نکردن قم، هنگامیکه اولین فوتی های این ویروس لعنتی در این شهر اتفاق افتاد

امیدوارم این نکات واقع بینانه مورد سانسور تابناک قرار نگیرد
دهه فجر تموم شد و داستان کرونا و مداد رنگی شهرها شروع شد.
واسه همین کارهاتون هست که دنیا متحیر از مدیریت پیشرفته و جهادی تون شده
با این سیاستهای نخ نمایی که در پیش گرفتند و همینطور بی تفاوتی بعضی از مردم این ویروس هیچ وقت در ایران ریشه کن نخواهد شد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی