بازدید 9694
۱

موز، خیار و پرتقال ارزان می‌شود!

رئیس اتحادیه میدان مرکزی میوه و تره بار گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قیمت سه محصول موز، خیار و پرتقال که در هفته‌های گذشته با افزایش روبرو بوده در هفته آینده کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۱۰۳۳۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰ 12 February 2021

مصطفی دارایی نژاد در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما افزود: قیمت موز در هفته‌های گذشته به ۵۵ هزار تومان رسیده بود که با برنامه ریزی‌های انجام شده خبر‌های خوبی در راه است و قیمت موز به شدت کاهش پیدا خواهد کرد.
وی گفت: هر کیلو موز هندی در حال حاضر در میدان میوه و تره بار بین ۳۵ تا ۳۷ هزار تومان است و موز اکوادور از ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان قیمت خورده است.
آقای دارایی نژاد افزود: این قیمت‌ها به هیچ عنوان مورد تایید اتحادیه نیست و قیمت موز باید برگردد به زیر ۳۰ هزار تومان
وی در ادامه گفت هماهنگی‌های خوبی با اتاق اصناف ایران، اتاق اصناف تهران و وزارت صمت شده که قیمت موز در اوایل اسفند متعادل شود.
وی در خصوص افزایش قیمت خیار هم گفت: به دلیل سرمازدگی در منطقه جیرفت چیدن محصول خیار بوته‌ای کمی عقب افتاد، اما با گرم شدن هوا دوباره محصول به دست آمده و در حال عرضه به بازار است.
وی درخصوص خیار‌های گلخانه‌ای هم گفت: گلخانه‌های سمنان، ورامین، یزد و اصفهان هم در حال چیدن محصول و عرضه به بازار هستند و در حال حاضر قیمت خیار در بازار به تعادل رسیده است و خیاری که در کف میدان مرکزی میوه و تره بار کیلویی ۱۷ هزار تومان بود در حال حاضر به ۱۲ هزار تومان رسیده و قیمت‌ها در هفته آینده باز هم کاهشی خواهد بود.
آقای دارایی نژاد در خصوص افزایش قیمت پرتقال هم گفت: تولیدات مرکبات در استان مازندران حدود دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن می‌باشد و ما از نظر محصوله پرتغال هیچ کمبود و مشکلی در کشور نداریم.
وی افزود: در هفته‌های گذشته به دلیل سرد شدن هوا و بارش برف در محور‌های کوهستانی حمل بار پرتقال از استان مازندران به تهران به یک سوم رسید و عرضه محصول پرتقال پایین آمد و همین علتی شد تا قیمت پرتقال به کیلویی ۱۴۰۰۰ تومان برسد.
وی گفت: به تعاونی‌ها و دست اندرکاران مرکبات در استان مازندران هشدار‌های لازم را داده ایم که اگر قرار باشد عرضه پرتقال کم شود و قیمت آن بالا برود حتماً به تعزیرات، وزارت صنعت و بازرسی اعلام خواهیم کرد چرا که آن دسته از افرادی که در انبار‌ها بالای ۱۰۰ تن مرکبات دارند حتماً دلال هستند و به دنبال سود جویی و گران فروشی در بازار هستند.
آقای دارایی نژاد افزود: در حال حاضر قیمت پرتقال به سه برابر سال قبل رسیده و قیمت این محصول در حال حاضر بین ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان در میدان مرکزی قیمت خورده که با عرضه بیشتر در هفته‌های آینده قیمت این محصول هم کاهش پیدا خواهد کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عین وعده ای که درباره مرغ و گوشت دادید حتما؟?؟?؟؟؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر