بازدید 9109

حمایت «ایاد علاوی» از سازش با رژیم صهیونیستی

ایاد علاوی در مصاحبه‌ای مدعی شد که اقدام برخی کشور‌های عربی برای سازش با رژیم صهیونیستی اشتباه نبوده است.
کد خبر: ۱۰۳۳۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۳ 12 February 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «ایاد علاوی» نخست‌وزیر اسبق عراق (۲۰۰۴-۲۰۰۵) در مصاحبه‌ای به حمایت از اقدام برخی کشور‌های عربی جهت سازش با رژیم صهیونیستی پرداخت.

علاوی در گفت و‌و با السومریه نیوز، گفت که باید «صلحی فراگیر و عادلانه» با رژیم صهیونیستی برقرار شود و مدعی شد که اقدام برخی کشور‌های عربی جهت سازش با این رژیم به معنای نادیده گرفتن حقوق فلسطینی‌ها نیست.

اظهارات علاوی یک روز پس از سخنان مقتدی صدر و موضع شدید وی علیه سازش با رژیم صهیونیستی بیان می‌شود و از این رو برخی سایت‌های عراقی سخنان علاوی را در پاسخ به مقتدی صدر تفسیر کرده‌اند.

رئیس ائتلاف «الوطنیه» در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات پیش روی عراق پرداخت و گفت که باید انتخابات تا سال ۲۰۲۲ به تعویق بیفتد، چرا که هزینه‌بر است و نیاز به شرایط امنیتی آرام دارد.

ایاد علاوی با انتقاد از اقدام وزیر خارجه عراق در ارسال نامه به رئیس شورای امنیت جهت نظارت بر انتخابات عراق، گفت که شورای امنیت ارتباطی با نظارت بر انتخابات ندارد و این موضوع به سازمان ملل مربوط می‌شود و در شرایط کنونی مسائل امنیتی و لجستیکی اجازه نظارت کامل را نمی‌دهد.

او سپس به سفر «جنین پلاسخارت» نماینده سازمان ملل در امور عراق به ایران اشاره کرد و با انتقاد از این سفر مدعی شد که پلاسخارت شایستگی لازم برای نمایندگی سازمان ملل را ندارد.

«ایاد علاوی» همواره به اتخاذ مواضع ضد ایرانی و همسو با دولت سعودی در عراق شهرت دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست