بازدید 21849
۱

آمریکا ناوهای هواپیمابر را به دریای چین فرستاد

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد، این کشور دو ناو هواپیمابر خود را همراه با گروه رزمی آنها به جهت انجام عملیات‌های مشترکی طی امروز سه شنبه به دریای چین جنوبی اعزام کرده است.
کد خبر: ۱۰۳۳۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰ 09 February 2021


به گزارش تابناک به نقل از  ژاپن تایمز، عملیات‌های دوگانه این ناوهای هواپیمابر در این آبراه پرمناقشه نخستین عملیات‌ها در نوع خود از ژوئیه گذشته بوده و کمتر از سه هفته بعد از آنکه جو بایدن به عنوان رئیس جمهوری جدید آمریکا تحلیف انجام داد، مطرح می‌شوند. دولت جدید آمریکا چین را "حیاتی‌ترین چالش" و "جدی‌ترین رقیب" آمریکا خوانده است.

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد: طی عملیات‌های امروز گروه‌های رزمی دو ناو یو.اس.اس تئودور روزولت و یو.اس.اس نیمیتز دست به اجرای "مانورهای کثیری با هدف افزایش قابلیت عملیات مشترک میان تجهیزات و همچنین قابلیت‌های فرماندهی و کنترل" زدند.

دریادار داگ وریسیمو، فرمانده گروه رزمی ناو روزولت فرصت تمرین همراه با گروه ناو نیمیتز در دریای چین جنوبی را یک "موقعیت فوق العاده ارزشمند" خواند.

وریسیمو گفت: "ما از طریق عملیات‌هایی مثل این اطمینان حاصل می‌کنیم که دارای قابلیت تاکتیکی برای رسیدگی به چالش حفظ صلح بوده و قادر هستیم همچنان به شرکا و هم‌پیمانانمان در منطقه نشان دهیم متعهد به حمایت از یک منطقه هند-اقیانوسیه آزاد و باز هستیم.

طبق اعلام نیروی دریایی آمریکا، عملیات‌های دوگانه ناوهای هواپیمابر این کشور در دریای چین جنوبی آخرین بار در ماه ژوئیه زمانی که گروه‌های رزمی دو ناو هواپیمابر یو.اس.اس رونالد ریگان و نیمیتز به یکدیگر پیوستند، برگزار شد.

این نمایش قدرت نظامی آمریکا در دریای چین جنوبی در حالی صورت می‌گیرد که دو قدرت با یکدیگر در این آبراه و در نزدیکی تایوان و همچنین بر سر مجموعه‌ای از مسائل دیگر نظیر تجارت، تکنولوژی و جاسوسی مناقشه دارند.

چند روز پیش نیروی دریایی آمریکا اقدام به اجرای اولین به اصطلاح "عملیات آزادی دریانوردی" در دریای چین جنوبی و همچنین نخستین ترانزیت از تنگه تایوان در دولت جو بایدن پرداخت.

عملیات‌های دوگانه ناوهای هواپیمابر آمریکا در حالی انجام می‌شود که طبق اعلام مقام ارشد دفاعی فرانسه طی روز دوشنبه در توییتر، یک زیردریایی رزمی هسته‌ای فرانسوی جزو تجهیزات نیروی دریایی بود که اخیرا دست به اجرای گشت زنی از طریق این آبراه پرداختند.

فورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه با انتشار تصویری از آن در پستی در توییتر نوشت: کشتی حمایتی سن به زیردریایی امرود برای انجام این عبور پیوست.

پارلی نوشت: این گشت زنی فوق‌العاده باعث تکمیل یک گذر از دریای چین جنوبی شد. این مدرک مستدل ظرفیت نیروی دریایی فرانسه برای استقرار تجهیزات در مسافت دور و برای زمانی طولانی همراه با شرکای راهبردی استرالیایی، آمریکایی و ژاپنی ما است.

رسانه‌های ژاپنی اواخر سال گذشته میلادی گزارش کردند، انتظار می‌رود فرانسه، آمریکا و ژاپن برای نخستین بار در ماه مه دست به اجرای مانور نظامی مشترک در زمین و در دریا بزنند و هدفش رساندن پیام مقابله با چین و تقویت همکاری چندجانبه است.

پکن هفت ماه پیش که آمریکا گروه‌های رزمی دو ناو هواپیمابر خود را در آنجا مستقر کرد، واکنشی تند نشان داد.

منبع: ایسنا
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
تابناک چرا تو سایت اینقدر از تصاویر حال به همزن استفاده میکنی.

یه جا یه پای کرم زده
یه جا کله کچل کپک زده

انگار خوشتون اومده.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی