بازدید 5843

یک مصدوم درپی آتش سوزی در جنگل‌های رضوانشهر

فرماندار رضوانشهر گفت: آتش سوزی در جنگل های منطقه کوهستانی رینه و آق مسجد این شهرستان تحت کنترل نیروهای ستاد مدیریت بحران می باشد و تاکنون یک نفر مصدوم داشته است.
کد خبر: ۱۰۳۳۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۰ 09 February 2021

به گزارش «تابناک»، محمود قاسمی در گفتگوی تلفنی با خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون شاهد آتش سوزی های پراکنده در مناطق شیب دار و صعب العبور روستای کوهستانی رینه و آق مسجد این شهرستان هستیم.

وی بیان کرد: بدنبال اعلام این خبر و از همان آغاز آتش سوزی، اعضای ستاد مدیریت بحران این شهرستان متشکل از نیروهای مردمی، هلال احمر، بسیج، آتش نشانی های پره سر و رضوانشهر، نیرو های منابع طبیعی و غیره در منطقه حضور پیدا کردند.

وی افزود: تاکنون این حریق در سطح حدود ۲ هکتار از جنگل های منطقه و بصورت پراکنده به جان درختان افتاده است و وزش باد با سرعت بالا، شیب تند منطقه و صعب العبور بودن، کار نیرو ها را سخت کرده است.

قاسمی بیان کرد: هم اکنون همه امکانات و نیرو ها برای مهار این آتش سوزی در منطقه حضور دارند و ۹۰ در صد از این حریق را خاموش کرده اند.

رئیس اداره منابع طبیعی رضوانشهر که در منطقه وقوع حریق حضور داشت، در تماس تلفنی خبرنگار ایرنا گفت: این آتش سوزی از ساعت ۱۵ بعد از ظهر امروز به وقوع پیوست و هم اکنون بخش اعظم آن توسط نیرو های حاضر در منطقه کنترل و خاموش شده است.

جواد قانع افزود: در حین مهار و خاموش کردن این آتش، یک نفر از نیرو های مردمی ساکن در همین روستا به دلیل زبانه کشیدن شعله های آتش از ناحیه چشم مصدوم و به بیمارستان شهدای رضوانشهر اعزام گردید.

وی بیان کرد: اگرچه بخش اعظم این آتش را مهار و تحت کنترل در آورده ایم، ولی بدلیل وزش باد شدید و احتمال شعله ور شدن مجدد آن، بخشی از نیرو ها همچنان در منطقه حضور خواهند داشت.

رئیس اداره منابع طبیعی رضوانشهر در خصوص علت این آتش سوزی گفت: هنوز علت و کانون اصلی آن مشخص نشده است، ولی طبق شواهد و بررسی های موجود این آتش سوزی از حاشیه جاده به جنگل سرایت کرده است.

رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت، ۱۲۰ روستا، دارای حدود ۶۰ هزار هکتار جنگل و ۱۲ هزار هکتار مرتع می باشد و در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است. این شهرستان دارای حدود ۶۰ هزار هکتار جنگل و ۱۲ هزار هکتار مرتع است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل