بازدید 7355

ادامه تنش‌های دیپلماتیک بین روسیه و اروپا

رسانه‌ها از اقدام هماهنگ و تلافی جویانه آلمان، سوئد و لهستان در اخراج دیپلمات‌های روسیه از کشور‌های خود خبر دادند.
کد خبر: ۱۰۳۳۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۱ 09 February 2021

به گزارش تابناک به نقل از فارس، با شدت گرفتن تنش دیپلماتیک میان روسیه با آلمان، سوئد و لهستان کشور‌های یاد شده دپیلمات‌های روس را از خاک خود اخراج کردند.

به گزارش منابع خبری، وزارت خارجه آلمان غروب شنبه به وقت تهران اعلام کرد که یک کارمند سفارت روسیه در برلین را اخراج کرده است. وزارت خارجه آلمان مدعی شده که دیپلمات اخراج شده این کشور در روسیه در روز‌های گذشته مشغول انجام وظایف قانونی خود بوده است.

وزیر خارجه سوئد نیز در حساب توییتری خود نوشت که از یک دپیلمات روس خواسته تا خاک این کشور را ترک کند. وزارت خارجه لهستان نیز در اقدامی مشابه، دستور اخراج یک دیپلمات روسیه از خاک این کشور را صادر کرد

خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» نیز در این زمینه نوشت که آلمان در اقدامی تلافی جویانه، یک دیپلمات روسیه را «عنصر نامطلوب» اعلام کرده است.

وزارت خارجه روسیه جمعه گذشته اعلام کرد که مسکو سه دیپلمات آلمانی، لهستانی و سوئدی را که در تظاهرات غیرقانونی در حمایت از «الکسی ناوالنی» چهره غربگرای مخالف روسیه مشارکت داشتند اخراج کرده است. بر اساس اعلام وزارت خارجه روسیه، این سه دیپلمات عنصر نامطلوب شناخته شده و به زودی این کشور را ترک خواهند کرد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: «طرف روسی انتظار دارد که در آینده هیئت‌های دیپلماتیک پادشاهی سوئد، جمهوری لهستان و جمهوری فدرال آلمان و پرسنل آنها، دقیقا از معیار‌های قانون بین‌المللی تبعیت کنند.»

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز در ارتباط با تصمیم این کشور برای اخراج سه دیپلمات آلمانی، لهستانی و سوئدی توضیحاتی را ارائه داد. زاخارووا به تلویزیون روسیه گفت: «متاسفانه، چاره‌ای جز اقدام و اخراج دیپلمات‌های اروپایی که در رویداد‌های غیرمجاز شرکت می‌کردند، نداشتیم.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار