بازدید 8493

کلاهبرداری به بهانه ثبت نام کارت سوخت

کد خبر: ۱۰۳۳۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۷ 08 February 2021

مرد شیاد با ایجاد درگاه جعلی ثبت نام برای کارت سوخت در شبکه‌های اجتماعی از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد.

به گزارش ایران، چندی قبل تعدادی از شهروندان به پلیس فتا استان مازندران مراجعه کرده و مدعی شدند برای ثبت نام کارت سوخت به درگاه جعلی پرداخت هدایت شده اند و پس از درج اطلاعات حساب بانکی تراکنش ناموفق بوده اما مبالغی از حساب بانکی‌شان به صورت غیر مجاز برداشت شده است.

شاکی ها اظهار می‌کردند بدون توجه به آدرس سایت طراحی شده، با این تصور که اطلاعات کارت بانکی خود را در سایت رسمی و معتبر ثبت کرده‌اند فریب خورده و در حالی که سایت مذکور، شبیه سازی شده سایت اصلی بوده و بدون توجه به این موضوع در دام کلاهبرداران اینترنتی گرفتار شده اند.

سرهنگ سامع خورشاد، رئیس پلیس فتا استان مازندران افزود: رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت و تیمی از مهندسان پلیس فتا، تجسس‌های پلیسی خود را در این زمینه آغاز کردند. با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیان و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته، مشخص شد متهم ساکن استان سمنان بوده، که پس از هماهنگی با مقام قضایی به سمنان رفتند و متهم را که در حال جا به جایی مبالغ کلاهبرداری از یک موبایل فروشی بود ، دستگیر کردند.

در ادامه مشخص شد این متهم سابقه برداشت از حساب مردم با ترفند ثبت سهام عدالت را نیز داشته است.این مقام انتظامی بیان داشت: متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه جرمی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال جمع‌آوری شده لب به اعتراف گشود و به برداشت غیر مجاز از حساب ۲۹۸ نفر به مبلغ دو میلیارد و ۲۲۴ میلیون ریال اعتراف کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار